Pystypunnerrus

Kyllähän nuo Rippetoen tekniikkavinkit on melkoista kuraa. Muutenkin huvittavaa, että sillä on noinkin paljon julkisuutta tuollaisen monotonisen, keskikertaisen ohjelman ansiosta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sen kun suhtaudut. Ei haittaa. Ihmettelen vain miten mun kritiikki liittyy SS:ään? Mun makuun nyt vain Rippetoe kyykkää ihan päin vittua ja opettaa sitä vielä muillekin. Ei siinä sen kummempaa.
Siten, että en usko sunkaan perehtyneen tarpeeksi hyvin Rippetoen ohjeisiin kyykkäämisen puolesta. Sä et oo vieläkään kertonut mikä siinä kyykyssä niin hirveää on.

Kyllä mää annikki97 sen viteon katsoinkin, valitettavasti.
Et selkeesti kattonut kun et ymmärtänyt mitään.

Kyllähän nuo Rippetoen tekniikkavinkit on melkoista kuraa. Muutenkin huvittavaa, että sillä on noinkin paljon julkisuutta tuollaisen monotonisen, keskikertaisen ohjelman ansiosta.
Mikä niissä on kuraa? Okei, ei oo pakko väitellä näistä aiheista mutta nää teiän perustelut on aina ihan kuraa. Tehäänpä tämmönen hauska temppu:

Kyllähän nuo jto:n tekniikkavinkit on melkoista kuraa. Muutenkin huvittavaa, että sillä on noinkin paljon julkisuutta tuollaisen monotonisen, keskikertaisen ohjelman (3x4->6x6) ansiosta.

Mikä niissä on kuraa? Okei, ei oo pakko väitellä näistä aiheista mutta nää teiän perustelut on aina ihan kuraa. Tehäänpä tämmönen hauska temppu:

Kyllähän nuo jto:n tekniikkavinkit on melkoista kuraa. Muutenkin huvittavaa, että sillä on noinkin paljon julkisuutta tuollaisen monotonisen, keskikertaisen ohjelman (3x4->6x6) ansiosta.

Noh äkkisiltään nyt muistuu mieleen ainakin sen rive- ja kyykkyopetukset joista on erittäin vahva konsensus, että ne on paskaa. Googleta, jos haluat perusteluita. Sen omat kyykytkin oli muistaakseni melko surkeita. jto:n 3x4-->6x6 ei ole ohjelma vaan malliesimerkki siitä miten progressio tehdään fiksusti sen sijaan, että hinkataan treenistä toiseen samaa paskaa ja korotetaan 2,5 kiloa. Sun oma ymmärtämys treeniasioista on aika heikolla tasolla, jos et oikeasti ymmärrä starting strengthin vikoja. Toki siinä on isoja liikkeitä. Kiva. Aloittelija kehittyy melkein millä ohjelmalla tahansa ja SS nimensä mukaisesti on aloittelijoille. Kiva. Muuta hyvää ei sitten tulekaan mieleen. Bonuksena idioottimainen persoonallisuus, joka selviää kun selaa SS forumia vähän aikaa. Haukkui esim. Milkon kyykkyjä jossain, kun se ei tee Rippetoen omalla epätaloudeudellisella kaksinkerroinpyllistystyylillä.

Siten, että en usko sunkaan perehtyneen tarpeeksi hyvin Rippetoen ohjeisiin kyykkäämisen puolesta. Sä et oo vieläkään kertonut mikä siinä kyykyssä niin hirveää on.
Hassua että jollain näyttää menevän niin pahasti tunteisiin se että kritisoidaan erään valmentajan vinkkejä. Taidat olla aika fani. Lyhyesti: Mäkin uskoin aiemmin että toi tietää mistä puhuu. Eräs voimanostaja koitti opettaa mua kyykkäämään kun olin omaksunut Rippetoen oppeja. Se luuli ilmeisesti että mä olen tyhmä tai en kuuntele, kun sen neuvot ei meinannut mennä perille. Todellisuudessa yritin väkisin sovittaa niitä vinkkejä Rippetoen oppeihin ja eihän ne siihen sopinut. Siitä opetuskerrasta ei siltä osin siis tullut mitään, mutta jotain jäi kummittelemaan ja muutaman kuukauden päästä kyykkyjeni kanssa tuskailtuani se vain kolahti, että tää ei ole mua varten ja tekniikkaa vaatii yhden perustavanlaatuisen korjauksen. Oli pakko myöntää itselleni että olin väärässä. Se korjaus minkä jälkeen homma alkoi luonaan, oli se että unohdin kyykkäämisen perse edellä, jota Rippetoe kutsuu hip driveksi. Eli lantio ohjaa pohjasta lähtöä toisin kuin yleensä opetetaan, eli rinta edellä. Hip drive on varmin tapa saada kyykyistä etupainotteisia julletuksia ja mulla oli ihan jumalattomia vaikeuksia pitää paino koko jalalla päkiän sijaan ja lantiopainotuksesta johtuen mun yläkroppa oli alhaalla aivan liikaa vaakatasossa ja keskikropasta loppui potku. Siksi siis en tykkää Rippetoesta ja ihan oikeasti, jotain kertoo sekin että se opettaa kaiken hieman eri tavalla kuin miten ne yleisesti tehdään. Siellä on joku pieni juttu millä se pyrkii erottumaan. Ehkä se toimii joillakin, mutta on siihen joku syy oltava ettei niitä tekniikoita käytetä yleisesti. Lisäksi Rippetoeta kritisoidaan jonkin verran muuallakin eikä se tule tyhjästä.

Aloittajalle kysymys.
Mihin sarja hyytyy? loppuuko olkapäistä voima vai hyytyykö mahdollisesti ojentajat?
Olkapäästä loppuu. Kokeilin kapeampaa otetta ja heti sai laittaa 5kg lisää tankoon. Jospa se nyt tästä lähtis sitten toivottavasti nousuun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom