Pystyottelu - yleinen keskustelu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulle ihan sama vaik ois 10 valmentajaa, tuntu vaan isolta määrältä EM kisoihin.
Yleensä kai tapana ollut päävalmentaja maajoukkueessa mut näköjään tavat muuttuu.
Ei se valmentaja kuitenkaan sinne kehään mene vaan ottelija. Toki sit lämmittelyt mut nää on näitä.
 
Mulle ihan sama vaik ois 10 valmentajaa, tuntu vaan isolta määrältä EM kisoihin.
Yleensä kai tapana ollut päävalmentaja maajoukkueessa mut näköjään tavat muuttuu.
Ei se valmentaja kuitenkaan sinne kehään mene vaan ottelija. Toki sit lämmittelyt mut nää on näitä.
Yksilölajit ja joukkuelajit ei ole ihan tuolla tavalla verrannollisia urheilija/valmentaja suhteeltaan. Jääkiekossa esimerkiksi valmentajapoppoo valmentaa koko joukkuetta mutta vaikkapa yleisurheilussa urheilijoilla on omia valmentajia kisoissa mukana.
 
Ei kai ny kukaan voi olla ihan tosissaan sitä mieltä, että ottelijan pitäisi ottaa kulmaan ihan tuntematon porukka. Vaikka kehässä ottelija on yksin, sen kulmaporukan merkitys on erittäin suuri.
 
Tuossa em-kisojen koutsien määrässä kantsii huomioida myös logistiset haasteet. Ottelut käydään 2-3 kehässä samaan aikaan. Sitä rumbaa ei yhdellä tai kahdella huoltomiehellä pyöritetä kun kolme suomalaista voi olla samaan aikaan kehässä ja seuraavat kolme pitäisi ottaa lämpöä pukkarin puolella.
 
No joo, tottahan tuo.
Ite lähinnä sitä että onko ensarvosen tärkee että kulmassa on "oma" valmentaja ni mun mielestä ei. Jaakolla taitaa myös olla tästä kokemusta että hyvin menee ilmankin jos on kondiksessa ja valmiina.
 
Joo. Noissa potkunyrkkeilyn nuorten EM:ssä oli kaksi ottelijaa ja kaksi valmentajaa eli suhde 1:1. Yhdellä valmentajalla olisi tullut isoja ongelmia, kun ottelut oli melkein päällekkäin ja toinen koutsi joutui lähtemään pois kulmasta viimeisellä erätauolla.

Toki isommalla ottelijamäärällä ei tarvitse olla suhteessa yhtä paljon koutseja, kun ottelijat voivat avustaa toisiaan, mutta ei tuo 2:1 mitenkään ylimitoitettua ole. Ja tosiaan liittohan ei thainyrkkeilyssä noita pääosin kustanna vaan ottelijan taustajoukot. Kun kyseessä voi olla urheiijan koko uran tärkein kilpailu, ei ole mikään ihme että niihin halutaan panostaa.
 
Hyvännäköinen turnaus Forsbergille. Jos voittaa ekan matsin niin perään sitten kokenut maailmanluokan ottelija tulisi sieltä sitten vastaan kumpi tahansa Oleinik tai Turuk.
 
Taekwondossa on kyllä pitkiä ottelijoita pienimmässäkin painoluokassa, onko pituudesta niin iso etu tässä lajissa ?

58kg
Luisito Pie 183cm
Jesus Tortosa 185cm
Venilton Teixeira 182cm
Kim Tae Hun 182cm
Farzan Ashourzadeh 185cm
Rui Braganca 180cm
Si Moham Ketbi 180cm
Zhao Shuai 188cm
Safwan Khalil 184cm
Tawin Hanprab 181cm

Yli puolet viime olympialaisten kärpässarjan ottelijoista huomattavan pitkiä tuohon painoluokkaan.
 
Mutuilen ja veikkaan, että taekwondossa ei haeta tyrmäyksia vaan pistesuorituksia niin ulottuvuudella saadaan parempi etu, kuin massan tuottamalla voimalla.
Tämä siis oma veikkaus, eikä mitään faktaa. En edes seuraa taekwondoa :D
 
Potkunyrkkeilyn MM-joukkue. 7 ottelijaa ja 3 valmentajaa. Alunperin ajatuksena oli kaksi valmentajaa, mutta todettiin että se ei riitä.

Maajoukkue potkunyrkkeilyn MM-kisoihin Budapestiin 3.-12.11.2017 on nimetty.

Suomea edustaa kisoissa seitsemän ottelijaa:
FC -52 kg Hanne Lauslehto JÄKK
FC -56 kg Jenna Puurunen JÄKK
FC -60 kg Erika Rinne JÄKK
K1 -52 kg Hanna Raatesalmi VKK
K1 -56 kg Piia Haverinen VKK
K1 -70 kg Petra Hämälä KBT
LC -79 kg Antti Rintanen JÄKK

Valmentajiksi on valittu Pasi Rantala, Juha Saurama ja Leif Stenius. Tuomarina toimii Sami Savo.

https://www.kickboxing.fi/?x103997=833420
 
Taekwondoa olen seurannut olympialaisia televisiosta ja pari pätkää tubesta. Tätä maallikon taustaa vasten pitää vaan todeta että OH-HOH! Se oli tiedossa että on suht hoikkaa poikaa mut kyllä nyt on sairasta jopa. Olin hoikimmasta päästä porukasta kun pituuskasvu oli loppunut enkä ollut treenannut punttia lainkaan. Olin 185 ja alimmillaan painoin 70kg, luuta ja nahkaa, aivan jäätävä pyykkilauta oli kyllä silloin :) Ja jaksoin sparrata 10 erää. No mutta laj ei ollut tää korealainen. Mäkihyppyynhän tuli aikoinaan se painoindeksi, en nyt muista mitä sanktiota tulee jos on liian luukku.
 
Back
Ylös Bottom