Oliko sakottaja kunnallinen pirkko vai näitä yksityisiä laputusautomaatteja? Kuulostaa aika ihmeelliseltä kunnallisen pirkon toiminnaksi. Eihän toi ole edes pysäköintiä, vaan pysähtymistä.Itse sain sakon muuttohommissa, kerrostalon pihalle pysäköidessä. Autossa oli hätävilkut päällä, takaluukku auki koko ajan, joten muuttotavaratkin näkyivät ja tuulilasissa "muutto" -lappu puh. numeroineen. Valitukset ei mennyt läpi, vaan jouduin maksamaan sakon.
Mutta toi hätävilkut päällä pysäköinti jaksaa aina hämmästyttää yhtä paljon. Mä olen ollut siinä käsityksessä että hätävilkut olisivat tarkoitettu nimensä mukaisesti hätätilanteisiin. Mutta harva se päivä näkee Stadissakin kaikenmaailman kotteroita pysäköitynä ties minne, hätärit tietysti päällä. Mitä niillä hätävilkuilla yritetään viestiä noissa tilanteissa? Tarkoitan siis tilannetta jossa auto on esimerkiksi jalkakäytävällä parkissa niin ettei se haittaa muuta liikennettä.
Kuinkakohan paljon lisääntyisi risteyskolarit jos toi olisi Suomessa sallittua? Perisuomalaisella mentaliteetilla kun painettaisiin menemään, niin veikkaan että peltiä rypistyisi melko reilulla kädellä. Vaikka eihän toi periaatteessa eroa mitenkään kolmiolla varustetusta valottomasta risteyksestä, mutta silti vähän hirvittää ajatella seurauksiaSamoin kuin toinen toimiva USA juttu eli oikealle kääntyminen punaisissa, hommat toimii kyllä jos ne on yleisesti tiedossa ja niihin suhtaudutaan asian vaatimalla vakavuudella.