Pyöräilen kuin hullu mutta paino ei tipu!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen laittanut ruokavaliotani järjestykseen ja karsinut turhia herkkuja enkä syö itseäni ähkyyn mutta paino ei tunnu tippuvan. Mielestäni se on outoa koska pyöräilen viikossa kohtuu kovalla temmolla noin 150 km...

Aamulla ennen pyöräilyä en vedä oikeastaan mitään ruokaa, aamupäivällä jonkin jungurtin ja pari porkkanaa. Päivälliseksi yleensä spagettiateriota kun halvalla saa.
Duunista tultua himaan vedän vanukkaita, jugurttia, leipää, vähän sokerimättöö etc.
Ei luulis et kovin paljoa tosta saa kaloreitakaan joten ihmetyttää tää painon jumittaminen.

Proteeinipitoista safkaa tossa on aika vähän kun olen salilla käynnin jättänyt, ei ole salii lähettyvillä enää...

Mättääkö tässä nyt joku? Olen kiinnostunut lähinnä painon pudotuksesta, lihasmassaa ehtii hankkia myöhemmin kunhan löytyy joku paikka missä treenata.

Olen laittanut ruokavaliotani järjestykseen ja karsinut turhia herkkuja enkä syö itseäni ähkyyn mutta paino ei tunnu tippuvan. Mielestäni se on outoa koska pyöräilen viikossa kohtuu kovalla temmolla noin 150 km...

Aamulla ennen pyöräilyä en vedä oikeastaan mitään ruokaa, aamupäivällä jonkin jungurtin ja pari porkkanaa. Päivälliseksi yleensä spagettiateriota kun halvalla saa.
Duunista tultua himaan vedän vanukkaita, jugurttia, leipää, vähän sokerimättöö etc.
Ei luulis et kovin paljoa tosta saa kaloreitakaan joten ihmetyttää tää painon jumittaminen.

Proteeinipitoista safkaa tossa on aika vähän kun olen salilla käynnin jättänyt, ei ole salii lähettyvillä enää...

Mättääkö tässä nyt joku? Olen kiinnostunut lähinnä painon pudotuksesta, lihasmassaa ehtii hankkia myöhemmin kunhan löytyy joku paikka missä treenata.
Syy löytyy tummennettuna, kun sykkeesi nousee tietyn rajan yli, ei kroppasi pysty käyttämään energiaa tarpeeksi nopeasti läskistä vaan ottaa sen lihaksista, koita nostaa viikossa pyöräilemäsi matka tuplaksi, ja hidasta vauhtia, mielummin 15 kilometria tunnissa kuin 8 km vartissa. Jos et tunne omaa kehoasi, suosittelen jonkunlaista sykemittaria, ihmisestä riippuen varmaan jossain siellä 115-130 välillä saisi olla sykkeet suorituksen ajan.

Miten ne hullut sitten pyöräilee? Koita pyöräillä kuin normaali ihminen, niin minä pääsin tosi hyviin tuloksiin. ;)

Ööh, kyllä sitä vikaa kannattaa hakea ennemmin tuosta epämääräisestä ruokavaliosta kuin mistään sykerajoista. Laitat perusasiat ruokailussa kuntoon ja jatkat tota liikuntaa niin kyllä se paino putoaa varmasti. Kaiken sokeripitoisen paskan syönnin lopetat välittömästi, lisäät ruokavalioosi proteiinia ja huolehdit että saat hyviä rasvoja. Syöt vähemmän kuin kulutat. Ei oo vaikeaa, kalorilaskuri.fi auttaa.

http://www.pakkotoisto.com/aloittel...minen-beginners-ekaa-kertaa-dieetill-lue-t-m/

Ja kuntosali on vähän must jos haluat hyvään kondikseen. Maratoonarikuntoon pääsee kun fillaroi ja jättää syömiset vähään. Tosi upea kroppa maratoonareilla jessus..

Yritä jotenkin järkätä tuota punttitreeniä mukaan vaikka edes omalla painolla.

Ööh, kyllä sitä vikaa kannattaa hakea ennemmin tuosta epämääräisestä ruokavaliosta kuin mistään sykerajoista. Laitat perusasiat ruokailussa kuntoon ja jatkat tota liikuntaa niin kyllä se paino putoaa varmasti. Kaiken sokeripitoisen paskan syönnin lopetat välittömästi, lisäät ruokavalioosi proteiinia ja huolehdit että saat hyviä rasvoja. Syöt vähemmän kuin kulutat. Ei oo vaikeaa, kalorilaskuri.fi auttaa.

Noi sokerimömmöt on tavallaan palkinto duunin+pyöräily jälkeen...Elämä olis vitun surkeeta jos jättäis ne veke kun en alkoholiakaan juo. Ei sitä viitsis kovan rasituksen jälkeen vetää jotain homo rahkaa joka takertuu kurkkuun...mut täytyy varmaan yrittää syödä vaikka sementtiä sitten, just zoking...

Noi sokerimömmöt on tavallaan palkinto duunin+pyöräily jälkeen...Elämä olis vitun surkeeta jos jättäis ne veke kun en alkoholiakaan juo. Ei sitä viitsis kovan rasituksen jälkeen vetää jotain homo rahkaa joka takertuu kurkkuun...mut täytyy varmaan yrittää syödä vaikka sementtiä sitten, just zoking...

Ihan normaalia ruokaa voit syödä. Vältät vain syömästä suuria määriä esim, paahtoleipää ja vaaleaa pastaa etc... Proteiinia saa muuten muustakin kuin rahkasta ;) Itse ainakin saan sen parhaan palkinnon sitten kun sille peilikuvalle ja tuloksille alkaa jotain oikeasti tapahtumaan :puntti:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aamulla ennen pyöräilyä en vedä oikeastaan mitään ruokaa, aamupäivällä jonkin jungurtin ja pari porkkanaa. Päivälliseksi yleensä spagettiateriota kun halvalla saa.Duunista tultua himaan vedän vanukkaita, jugurttia, leipää, vähän sokerimättöö etc.

Hei c'mon, pelkkää sokeria ja hiilaria. Testaa tiputtaa tota hiilarin määrän ja nosta proteiinin ja rasvan määrää. Pidemmille fillarilenkeille jotain sokerihiilarimössöä mukaan ja lenkin jälkeen hedelmistä hiilarit. Ite kyllä ottaisin punttisalin ton pyöräilyn oheen. Yläkertaa voi vetää täysillä ja jalkoja vähän iisimmin. Millasella keskarilla vedät lenkkejä? Kuinka kauan olet pyöräillyt?

Mä kans pyöräilen suht paljon ja käyn puntilla myös. Kilsoja fillarilla tulee kuukaudessa noin 700. Keskari lenkeillä on 28-30 km/h. Punttia 3-4 krt/vko 3-jakosella.

En nyt ole tarkkaan laskenut keskinopeutta mutta jotain 26-28 km/h veikkaisin, tosin paljon riippuu fiiliksestä. Kilsoja tulee kuukaudessa arviolta 650.
Olen nyt vaan ajatellut että hiiliksiä tarvitaan pyöräilyssä, salilla ollessa vedin paljon proteeini pitoisempaa safkaa. Mut kuin ei mahiksia ole salilla käyntiin niin en viitsi panostaa protskusafkoihin...Tulee nyt muutama kerta viikossa syöytyä pari boxia kanankoipia.

Täytyy vähän skarpata ton ruokavalion suhteen.

En nyt ole tarkkaan laskenut keskinopeutta mutta jotain 26-28 km/h veikkaisin, tosin paljon riippuu fiiliksestä. Kilsoja tulee viikossa arviolta 650.
Olen nyt vaan ajatellut että hiiliksiä tarvitaan pyöräilyssä, salilla ollessa vedin paljon proteeini pitoisempaa safkaa. Mut kuin ei mahiksia ole salilla käyntiin niin en viitsi panostaa protskusafkoihin...Tulee nyt muutama kerta viikossa syöytyä pari boxia kanankoipia.

Täytyy vähän skarpata ton ruokavalion suhteen.

Kyllä noilla pidemmillä lenkeillä tarttee hiilareita, mut jos lenkit on jotain alle tuntiin meneviä, niin tuskin on pahemmin tarvetta. Sulla on kuitenkin tavoite tiputtaa painoa, eikä ajaa mahdollisimman kovia aikoja, niin hiilareiden karsiminen vois olla ihan hyvä juttu. Parhaat ajankohdat vetää hiilareita on varmaan aamulla ja sit fillarilenkin jälkeen.

”Tätä periaatetta käyttämällä, Kanadan syöksylaskujoukkue sai paremmat pisteet aerobisen kunnon mittauksessa kuin hiihtomaajoukkue vuoden 1992 olympialaisissa.” Mittauksen suoritti kolmas osapuoli, yliopiston laboratorio. ”Kuka ei haluaisi Kanadan syöksylaskujoukkueen suorituskykyä?”

Äkkiseltään sanoisin kyllä että vittu mitä paskaa. Näyttäkää mulle alppihiihtäjä jonka VO2max on >90 ml/kg/min, tai aerobinen kynnys yli 60 ml/kg/min.

Vai onko tässä kyse jostakin "idioottipisteytyksestä", jossa verrataan pelkkiä litroja 100kg alppihiihtäjän ja 65kg hiihtäjän välillä?

Mättääkö tässä nyt joku?

Parikin asiaa mättää. Ruokavalio, tuon perusteella syöt lähinnä hiilihydraatteja ja varsinkin sokeria. Toinen on pyöräily, on pääosin turhan helppoa rullata kehoaan eteenpäin pyörien päällä. Vaihda pyöräily juoksuun niin alkaa varmasti tapahtumaan ja korjaa ruokavalio. Kaikista herkuista ei ole pakko yrittää eroon, mutta jos ruokavalio koostuu lähes pelkästään niistä niin ei kannata ihmetellä miksi ei laihdu.

Toinen on pyöräily, on pääosin turhan helppoa rullata kehoaan eteenpäin pyörien päällä. Vaihda pyöräily juoksuun niin alkaa varmasti tapahtumaan ja korjaa ruokavalio.

Juu, pyöräily on kyllä helppoa ihan ammattilaistasollakin. Riittää kun kiihdyttää vauhdin sinne n.45km/h hujakoilla ja ajelee sitten sitä sen 3-8h, etapin pituudesta riippuen. :rolleyes:

Suosittelisin lisäämään jonkin verran rasvaa ruokavalioon, jolloin läski alkaa palamaan paremmin. Pähkinöistä saisit hieman edes protskuakin...
Ja tarkista nyt vaikka kalorilaskurilla, että oikeasti syöt vähemmän kuin kulutat. Et mm. kertonut tarkempia mittojasi. Sillä oikeasti on vaikutusta oletko 75kg/182cm vai 135kg/170cm

Toinen on pyöräily, on pääosin turhan helppoa rullata kehoaan eteenpäin pyörien päällä.
Nyt täytyy sen verran puuttua, että ainakin itsellä pyöräily on erittäin hyvä kuntoilumuoto. Fiiliksestä riippuen keskari 25-30km/h, ja sykkeet helposti 145-165. Eli ihan samaan pääsee kuin esim juoksemalla. Tottakai se on helppoa rullailla pyörien päällä vain eteenpäin, jos jollain mummon mankelilla sotkee 10km/h, mutta silloin kyse ei olekaan enään kuntoilusta. Ero on tässä kuin kävelyllä ja juoksulla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom