Puutunut/tunnoton pikkusormi ja nimetön

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Voi olla, että aihetta on käsitelty aiemmin, mutta en löytänyt hakutoiminnolla. Olen noviisi tällä forumilla, joten ymmärtänette... Ongelmana siis nyt jo reilusti toista kuukautta jatkunut tunnottomuus vasemman käden nimettömässä ja pikkusormessa. Käden puristusvoima on selvästi heikentynyt eivätkä kyseiset sormet taivu normaalisti. Mahdollisesti ulnaarihermo on puristuksissa. Kahdesti olen käynyt lääkärissä. Ensimmäisellä kerralla sain parin viikon kuurin Voltaren retardia, joka ei vaikuttanut suuntaan tahi toiseen. Jälkimmäisellä ei enää lääkkeitä vaan lähete hermoratatutkimukseen. Kyseinen tutkimus on ymmärtääkseni yksityisellä puolella hinnoissaan, joten odotan kiltisti vuoroani. Ensimmäinen lääkäri kielsi treenaamasta, jälkimmäinen ei osannut sanoa oikein mitään asiasta. Olen käynyt salilla kiellosta huolimatta, painottaen luonnollisesti sellaisia harjoitteita, joissa kädet eivät ole pääosassa. Tällä viikolla olen kuitenkin treenannut myös yläkropan normaalisti, eikä vaiva ole pahentunut jos nyt ei parantunutkaan. Uskallanko jatkaa käsiä kuormittavaa treeniä? Mitään varsinaisia kipuja ei ole ilmennyt. Voisiko hieronnasta tms. olla apua?

Usein (lue monissa tapauksissa) käden tai sormien puutuminen johtuu esimerkiksi niska/hartia seudun lihas tukoksesta, jolloin veri kiertää huonosti. Siis MARS hierojalle!!

Näyttävät suosittelevan lepoa, jos kyseessä on rasitusperäinen probleema, mutta senkun tietäs onko se sitä sulla.. Kyseinen hermohan jumittaa usein kyynärpään tienoilla ja voisin hyvinkin kuvitella punttitreenin sitä ärsyttävän entisestään.

Kärsin itse samasta viime keväänä, vasen pikkurilli oli aivan tunnoton ja samoin kädensivu. Kävin pari kertaa osteopaatilla hoidossa ja ongelma katosi! Nyt olen hierotuttanut selkäni säännöllisin väliajoin eikä ongelma ole palannut... Joten hierojalle tai osteopaatille! :thumbs:

Jos et malta salilta pysyä pois niin älä tee isoilla painoilla yläkroppaa!
Hermo voi olla puristuksissa rangan hermojuuriaukossa, joten selän kanssa myös rauhallisesmmin.
Näkemättä mä tekisin pieniä ja kevyitä hermopumppaus liikkeitä, jotta siihen hermoon sais liikettä ja jos se on puristuksissa niin tunto saattais hiljalleen palata, jos siellä taasen on tulehdusta todettu niin siiten kääntyisin vahvemmin levon kannalle, en suosittelis saliakaa. Toisaalta sanoit et salireenit ei oo pahentanu...

Jep jep. Tuli sitten tänää kutsu tutkimuksiin, ajankohtana niinkin pikainen kuin 5. huhtikuuta... Neuvoistanne viisastuneena aloitan osteopaatista jo tällä viikolla. Saattahan olla, että voin perua koko tutkimuksen aiheettomana.
Olen aina ajatellut, että julkisesta terveydenhuollosta voi maksaa hiukan veroja, mutta mieluiten sillä edellytyksellä, että sillä saa kohtuullisessa ajassa muutakin kuin ruumiinavauksen. Ehkä tästä on pakko oppia ainakin se, että isommassa kaupungissa ainoastaan yksityinen sektori kykenee tarjoamaan nopeaa palvelua.

Kiitän huolenpidosta.

Back
Ylös Bottom