Puutarhurin palsta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D.Yates
  • Aloitettu Aloitettu
Ei näyttänyt haulla vastaavaa löytyvän, joten täytyy polkaista tyhjästä oma tredi kaikille Pakkiksen pikku hortonomeille.

Eka kyssä: millä häädän juolavehnän nurmikolta? Lähteekö jos sitä vaan säännöllisesti leikkaa/kitkee vai myrkytänkö suosiolla koko pihan? Vituttaisi jos menis omenapuut, mansikat ja marjapensaat samalla, mutta vituttaa sekin jos se saakeli valtaa koko pihan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sen verran tiedän, että se pitää kyllä saada ihan juurineen kitkettyä pois. Toi ulottaa ne juuret tosi syvälle ja kasvaa aina vaan uudelleen. Kai se lähtee samalla tavalla kuin voikukkakin. Tarkka kitkeminen ja siihen päälle tukahduttaminen.

Tutut käytti jotain myrkkyä ja niiltä meni samalla koristepaju.

On muuten ollut tehokkaat myrkyt, jos saa pajun saa hengiltä. :D Sehän alkaa versomaan vaikka kaadetusta rungosta.

Tietääkseni juolavehnä ei kestä kunnolla leikkausta ja häviää aikanaan säännöllisellä ruohonleikkuulla. Itse en lähtisi myrkyttämään.

Eka kyssä: millä häädän juolavehnän nurmikolta? Lähteekö jos sitä vaan säännöllisesti leikkaa/kitkee vai myrkytänkö suosiolla koko pihan? Vituttaisi jos menis omenapuut, mansikat ja marjapensaat samalla, mutta vituttaa sekin jos se saakeli valtaa koko pihan.
"Ei rikkoja puutarhassa", Toxan, noita pystyy suihkuttelemaan juolavehnän ja voikukkien päälle varovaisesti silleen, ettei tarvitse pelätä marjapensaitten ym. häviämistä.

Ei näyttänyt haulla vastaavaa löytyvän, joten täytyy polkaista tyhjästä oma tredi kaikille Pakkiksen pikku hortonomeille.

Älä ainakaan käytä Rounduppia, koska se todennäköisesti tappaa vain nurmikkosi, muttei niitä vitun juolavehniä. Näin ainakin kävi itselläni voikukkien hävityksen kanssa, ruohikko menehtyi täysin, mutta voikukat eivät olleet juuri millänsäkään. :D

Tuo raoudup toisiaankin tappaa nurmikon. Itse petankki kentan ruiskuttelin ja parin paivan paasta kalin kentan yli. Tasta sitten tarttui myrkyt kenkiin, ja nurmikkoon kuoli niilta kohdilta mihin asutuin.

Kaytin ainetta siis ihan ojeen mukaan, ei siis mitaa overi ruiskutuksia.

Myrkyt ja torjunta-aineet ohjeiden mukaan. Starane esim toimii hyvin voikukan ja monen muun rikkakasvin torjuntaan. Voikukka esim käsitellään kukinan aikaan. Roundup tappaa kaiken. Ei tietenkään voikukan siemeniä maaperästä. Eli torjunta-aineet ruiskutetaan mielummin jo ennen pölytystä.

Tuo raoudup toisiaankin tappaa nurmikon. Itse petankki kentan ruiskuttelin ja parin paivan paasta kalin kentan yli. Tasta sitten tarttui myrkyt kenkiin, ja nurmikkoon kuoli niilta kohdilta mihin asutuin.

Kaytin ainetta siis ihan ojeen mukaan, ei siis mitaa overi ruiskutuksia.
Esa67 vissiin viinikuurilla :hyvä:

Älä ainakaan käytä Rounduppia, koska se todennäköisesti tappaa vain nurmikkosi, muttei niitä vitun juolavehniä. Näin ainakin kävi itselläni voikukkien hävityksen kanssa, ruohikko menehtyi täysin, mutta voikukat eivät olleet juuri millänsäkään. :D

Voikukalle on oma myrkkynsä joka mädättää sen kyllä tehokkaasti mutta ei tee mitään nurmelle. :thumbs:

Itse asiassa hoidin homman roundupilla ja hienosti toimi. :thumbs:
Vähän joutuu tekemään paikkauksia kun ei se oikein kirurgin tarkasti mennyt.

Hiljaista kyllä keskustelu, sisustaako kaikki vain kämppiään eikä puutarhaa pidetä ollenkaan kunnossa? :D

Oon yrittänyt Alanin opeilla pistää pihaa kuosiin, mahtava sarja ja mies. Jotensakin mielenkiintoista puuhaa puutarhurointi kyllä. Rikkaruohojen kitkentä ei niinkään nappaa mutta pihan suunnittelu ja istuttelut enemmänkin.
http://www.bbc.co.uk/gardening/htbg/

Onhan tässä vielä itse kullakin aikaa tehdä suunnitelmia syksyä varten, että ois keväällä kaikki uutta kautta varten valmiina.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom