Puutaidetta, karhut ym. elukat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PikkuT
  • Aloitettu Aloitettu
Vapaapäivinä tuppaa tulemaan ihmeellisiä ideoita päähän. Nyt pitäs saada pihalle cool puuveistos ikiajat kasvaneesta männystä, joka alkaa olla siinä iässä, että se kannattaisi kaataa muutenkin pois ja polttaa saunan kiukaan kautta ajasta ikuisuuteen.

Tiedossani olisi jo mainetta niittänyt moottorisahataiteilja, jolla varmaan on kokemuksen tuomaa taiteellista silmääkin, mutta ei varmaan olisi pahitteeksi löytää jostain puuveistos-gallerioita, joista saisi itse ammennettua lisää ideoita. Joten tähän :kuvia: ja linkkejä veistetyistä karhuista ym. elukoista. Ja ei, en halua pihamaalle mitään 190cm korkeaa penistä...

Jos jollakulla on kokemuspohjaista tietoa, mitä esim. miehen korkuisesta karhusta kannattaa taiteilijalle maksaa, niin otan tiedon ilomielin vastaan. Voiko veistoksen jättää kiinteänä maahan, eli siis tehdä kantoon? Halkeaako se ajan oloon pahasti? Millä aineella se kannattaa käsitellä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
isä innostu noita muutama kuukausi sitte tekemään. moottorisaha on aina ollu tuttu, mutta noita veistoksia innostu tekemään kun näki lehdessä jutun.
hienoja elukoita on kyllä tehnyt. tuossa pihallakin karhu seistä jököttää.

kyllähän nuo tuppaa vähän halkeilemaan, mutta suolavesi kuulemma estää sitä jonku verran. ja nuohan voi käsitellä kyllästysaineella ettei mätäne.

laitan myöhemmin muutamia kuvia isseen tekeleistä.

edit: voihan sen tehdä kantoon mutta se mätänee.

Jos nyt kaadat puun, niin sulla on ainakin vuosi (mielellään kaksi) aikaa etsiä se veistäjä (pitää antaa kuivua). Tuon kokoinen puu halkeilee melkein väistämättä kuivuessaan jonkin verran, oli se sitten veistetty ennen tai jälkeen lopullisen kuivumisen. Minun mielestäni se ei toki haittaa, tuo vaan eloa pintaan.

Paikoilleen jätettynä se kyllä varmaan alkaa juurien kautta lahota pikkuhiljaa, vaikka muuten olisi käsitelty.

Taitaa olla useampi moottorisahaveistäjä Suomessa, kun itsekin olen pariin joillain messuilla törmännyt.:rolleyes:

Minun mielestäni se ei toki haittaa, tuo vaan eloa pintaan.
niinpä.

monet muuten tekee ite sirkkelillä veistokseen (takapuolelle esim.) viirun, että se halkeilis sieltä, eikä edestä.
eihän se taas kaunista ole jos possun nenä menöö kahtia.

Meillä sattuu olemaan naapuri semmoinen, joka omaksi iloksi moisia väsäilee. Heidän pihallaan majailee mm. pingviini pariskunta, kuutit, Pikku myy, Muumi-Mamma sekä Muumi-Pappa. Joku törlimys kävi joskus vuosi sitten varastamassa pihalta Nuuskamuikkusen.

Ja mikä mukavinta, nuo muumihahmot töröttävät suoraan meidän juniorin ikkunan edessä :)

Omalle pihalle en oikein osaisi moisia kuvitella, vaikka komeita veistoksia on silmään muuallakin osunut.

Ajattelin tuota paikalleen jättämistä sillä, että jos joku haluaa pölliä veistoksen, niin joutuu rosmo ainakin sahaushommiin. Hmmm, lähteekö se siitä mätänemään, jos sen jättää kiinteeks... Eihän kelotkaan ihan heti mätäne. Pitänee kysyä asiaa itse taiteilijalta vielä...

Ja ei, en halua pihamaalle mitään 190cm korkeaa penistä...

No entäs vagina?
1135227434390.jpeg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom