Purjelentoharrastus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
17.6.2003
Viestejä
1 242
Löytyykö Pakkikselta kyseisen jalon harrastuksen omaavia? Intin loppuessa tammikuussa täytyisi jotain tekemistä, työnteon ja puntin lisäksi, keksiä ja lentäminen on himottanut jo pidemmän aikaa.

Lupakirjakurssin hinnat näyttävät vaihtelevan 1300 ja 2500 euron välillä, ei siis täysin mahdotonta työssäkäyvälle. Koneen vuokrat pyörivät siinä 10eur/h korvilla, sekä hinausmaksu parisen kymppiä. Melko halpaa siihen nähden, kun kuvittelee miltä tuntuu liidellä kauniina kesäpäivänä korkeuksissa :kuola:

Alan harrastajat, kertokaa harrastuksestanne!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä on nyt lupakirja ollut viime syksystä ja tässä parhaillaan kentältä juuri kirjoittelen. :) Kurssin hinta on täällä Rautavaaran kentällä (Kuopion ilmailuyhdistys ry http://kiy.pspt.fi ) 1100 euroa, tosin tähän tulee päälle sitten lääkärintarkastukseen menevät maksut jne. Ja vaihtoehtoina täällä on ainakin vintturihinaus ja leko. Vintturihinaus on todella halpa, 6e/veto. Harrastus on todella monipuolinen, haastava ja mukava, joten suosittelen tutustumaan kyseiseen harrastukseen ja eikun mars hommaan lupakirjaa! :thumbs:
 
Olen aina ihan periaatteesta suhtautunut epäluuloisesti lajiin, jossa tilannetta kun ei enää pysytä ilmassa ja on pakko tulla alas eikä moottorikaan toimi (kun sitä ei ole) kutsutaan pakkolaskun sijasta "maastolaskuksi". Mutta ehkä mopuilua voisi vielä joskus harkita. ;) Ja faktahan on että nykypäivänä nimenomaan moottoripurjelento on ehkä yksi taloudellisimmista ilmailun muodoista, käyttökustannukset lienee melko pienet ja ilmassa pysyy pitkään.
 
Noo siis ilmassahan purjelentokoneella pysyy pitkään, taidoista ja kelistä riippuen tosin. :) Taisi viime vuoden "betoniperse" istua yli 8 tuntia kerrallaan. Tosin itselle semmonen vähän yli tunti tuntuu paljolta jo eikä meinaa jaksaa enään..
 
Olen aina ihan periaatteesta suhtautunut epäluuloisesti lajiin, jossa tilannetta kun ei enää pysytä ilmassa ja on pakko tulla alas eikä moottorikaan toimi (kun sitä ei ole) kutsutaan pakkolaskun sijasta "maastolaskuksi".

Mieluumminhan sitä istuu koneessa jolla ei tarvitse tehdä PAKKOlaskua vaan kelin loppuessa ja kentän ollessa kaukana voi laskeutua pellolle tahi turvesuolle ja odottaa hakuporukan tulemista putki auton perässä (olettaen tietenkin että matkaa lennettäessä aina pitää silmällä sopivia maastolaskupaikkoja) :rolleyes:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom