Puristusvoiman treenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -ASTR-
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ne urheiluliikkeissä myytävät gripperit on aika käteviä. Niitä kun hinkuttaa samalla kun vaikka netissä surffaa, niin forkut voimistuu huomaamatta.

Jep, tuollaisia grippereitä tulee silloin tällöin puristeltua, on ne kyllä ihan tehokkaat. :)

Enpä löytänyt nyt "parempaa" asiaa käsittelevää threadia täältä ja uutta en viitsinyt tehdä, joten pistän kysymyksen tänne.

Mistä kannattaa noissa grippereissä aloittaa, ku omaa noin kahden vuoden asiallisen treenaamisen? Mavessa maksimi pyörii siellä 150kg paikkeilla. Jos toi nyt mitään auttaa tuon asian tietäminen.

Eli mistähän hand gripperistä kannattaisi aloittaa?
Ku esim. tuolla P-storessa on alkaen 70 paunaa ja siitä ylöspäin? Ihan tuosta ekasta vai onko se ihan liian aloittelijalle? :david: kun on.

Parhaimpia varmasti tangossa roikkuminen, kaiken mahdollisen puristeleminen, gripperit, leuanvedot listoista, maton rullaaminen (lisäpainoja maton päälle ja tätä sitten rullataan kiinni).

Mave molemmat rystyset eteenpäin otteella, ei remmejä. Gripperien puristelua ja tangossa roikkumista lisäpainoilla.

Eli miten voisi treenata puristus- ja sormivoimaa? Kun leuanvedossa tuntuu ensin loppuvan voimat sormista, vaikka muuten jaksaisi vielä.

Hommaat puristimet ja niillä teet niin monta toistoa kun jaksat. Sellanen 3-5 sarjaa vois olla aika hyvä määrä, ku vedät sarjat loppuun asti.

Bodaaja sanoi:
Gripperien puristelua ja tangossa roikkumista lisäpainoilla.
Niin, kyl kyl, mut nyt kysymys oli että mistä gripperistä kannattaa lähteä liikenteeseen?

Sikspäkki, luepas vähä tarkemmin noita postauksien ajankohtia, olet hieman myöhässä :D

Hommaat puristimet ja niillä teet niin monta toistoa kun jaksat. Sellanen 3-5 sarjaa vois olla aika hyvä määrä, ku vedät sarjat loppuun asti.

EI! ikinä ei viedä voimanhankintatreenissä sarjoja ns.loppuun.
Forkut menee herkästi jumiin, kannattanee laittaa hakuun JTO:n gripperi vinkit...missähän threadissä ne oli, no enivei...niissä oli järkeä.

Minulla on tosiaan myös ongelmana tuo puristusvoiman puute ja se häiritsee ainakin sjmv:ssä. Viimeksi tein 2*8*85kg ja viimeiset pari toistoa molemmissa sarjoissa oli todellista kamppailua, ettei tanko putoisi sormista. Selässä ja takareisissä riittäisi paukkuja isompiinkin painoihin, muttei puristusvoima anna periksi ja salilta ei vetoremmejä löydy.

Minkälainen gripperi oli suunnilleen hyvä minuntasoiselleni tyypille? Entä kannattaako ostaa nuo p-storessa myynnissä olevat rb handgripperit vaiko Captains of Crush gripperit?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nuo rb:t on samaa tasoa coccien kanssa ja itelläni on tällä hetkellä rb 180 johon oon tyytyväinen ollu (piru vie on liian jäykkä VIELÄ) mutta joku rb 120-140 voisi olla sopiva nuin aloitukseen, tai sitte coc 1 ja kaveriksi kakkonen...

Nuo rb:t on samaa tasoa coccien kanssa ja itelläni on tällä hetkellä rb 180 johon oon tyytyväinen ollu (piru vie on liian jäykkä VIELÄ) mutta joku rb 120-140 voisi olla sopiva nuin aloitukseen, tai sitte coc 1 ja kaveriksi kakkonen...

Voisin siis laittaa ton rb:n 130 tilaukseen jos vaikka sillä saisi hiukan puristusvoimaa parannettua :)

Puristusvoimahan riippuu kai tuosta käsivarren lihaksesta. Ainakin itsellä tämä jännittyytodella kireäksi puristaessa jotain.

Jos väite pitää paikkaansa, on myös sanottu tätä lihasta runkku-lihakseksi. Teoriassa topicin alottaja on hyvä ja alottaa joka ilta treenin nukkumaan mennessä.;)

Vakavasti siis, puristelemalla puristusvoimaa kehitetään. Leuanvetotangossa roikkuminen, pöydän laitaan puristaminen jotain liikettä tehden voi hyvinkin olla kehittävää puristamiselle. Myös wrangelta on saatavilla semmoisia vehkeitä, joilla puristusvoimaa voi kehittää. Maksaa siinä 10e tienoilla.

Itse en ole tutustunut tähän sen kummemmin, koska mulla on penskasta pitäen ollut käsivarsi semmone rasvaton patti, et melkein hävettää hauiksen ollessa lähes pienempi/samankokoinen. Bodauksen aloitettua alkoi haba kasvaa ja nyt on ohitettu tääkin onkelma.:D

Käveleppä lähimpään markettiin ja kaiva hyllystä sormenvahvistimet. Ei maksa montaa euroa ja toimivat paremmin, ko faijasi Järviset. Eli ne on semmoset kahvat tai vastaavat ja niitä puristellaan käsissä. Mulla ainakin toiminu tosi hyvin, eikä ole tullut tuota ongelmaa vastaan.
Saa muuten hyvän otteen kaverin ranteestakin sitten. ;)

Niillä markettejen leluilla ei kyllä tee mitään. Kyllähän niillä varmaa alussa tekee jotain, mut nykyään ku on vielä semmoset ni niitä saa puristella ihan tolkuttomasti enneku alkaa kunnolla pistää hanttii.
Voimaa/massaa pitäis treenata eikä kestävyys runkkausta :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom