puolueettomia kokemuksia "diet" tuotteista

moi

olen tälläinen average joe.. eli 185, 95
lihaksia jonkun verran, mutta 10 kg läskiä päällä

käyn salilla elämän salliessa 1-2 kertaa vk

kun kesälomat alkaa olis tarkoitus pudottaa painoa. Lisään aerobista liikuntaa ja katon vähän enemmän mitä syön.

maximaalistaakseni tulokset olen ajatellut hankkia ns. "diet" tuoteita mm. twinlabilta.
mutta ei noihin kauppiaisiin ole uskomista.. varsinkaan kun ne on joko kauheita kaappeja jotka treenaa 8 kertaa vk tai jotain mummoja jotka ei ole niitä koskaan käyttänyt.

eli

onko jollakin oieasti positiivisia kokemuksia

a) joistain diet control pillereistä, jotka nopeutaa aineenvaihduntaa yms (esim c4)
.. henkilökohtaisesti olen aika varautunut kaiken maailman pillereihin..jos joku tosisaan on keksinyt keinon ihme pilleriin joka nakertaa läskiä niin miksei sitä jo myydä miljardeja kappaleita??

b) diet control jauheet. eli high protein low carbs shaket? välipaloina tai aterian korvikkeeksi.. viekö tollainen shake tosiaan nälän? onko nyt idis se että valmiiksi kevyt "juoma" korvaa safkan ja niin laihtuu, kun ei syö niitä omia epäterveellisiä ruokia.. vai piileekö teho juuri enemmän proteiinia kun hiilareita "diettiin"..
lisäksi joissain esim twinlabin tuotteissa on lisättyä l-glutamiini yms mulle tuntematonta ainetta jotka sit säilyttää lihakset? onko näistä mitään tuntemuksia..

eli siis aikaa on.. tavoite olisi nyt ensin 5kg / 5kk kun talvella olis lomamatka tiedossa.. jos vaan kesällä sais vähän tuloksia niin se varmasti antaisi lisäpotkua syksylle..

kiitos-

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm.. itse en käyttäisi noita valmisteita. Tai voihan niistä olla oikeasti apua, mutta haluat kaiketi että tulos on pysyvä? Kyllähän noilla saattaa alkuun päästä, mutta sen jälkeen täytyy tehdä sitten se "oikea" ruokaremontti jos et halua kalliita valmisteita käyttää lopun ikääsi. Jos tavoite on 5kg/5kk niin sen kyllä pitäisi lähteä ihan vain liikuntaa lisäämällä ja ruokavalio remontilla. Tuolla aloittelijoiden puolella on threadi laihdutuksesta. Käyppäs kattomassa se läpi, sieltä on hyviä vinkkejä. Eli itse en tuhlaisi rahaa noihin "laihdutusvalmisteisiin".

paremman ja halvemman tuloksen kuin pillereillä saat kun vedät ennen aamiaista kupin mustaa kahvia ja käyt kolme varttia kävelemässä...

kronosis sanoi:
moi

olen tälläinen average joe.. eli 185, 95
lihaksia jonkun verran, mutta 10 kg läskiä päällä

käyn salilla elämän salliessa 1-2 kertaa vk

kun kesälomat alkaa olis tarkoitus pudottaa painoa. Lisään aerobista liikuntaa ja katon vähän enemmän mitä syön.

maximaalistaakseni tulokset olen ajatellut hankkia ns. "diet" tuoteita mm. twinlabilta.
mutta ei noihin kauppiaisiin ole uskomista.. varsinkaan kun ne on joko kauheita kaappeja jotka treenaa 8 kertaa vk tai jotain mummoja jotka ei ole niitä koskaan käyttänyt.

eli

onko jollakin oieasti positiivisia kokemuksia

a) joistain diet control pillereistä, jotka nopeutaa aineenvaihduntaa yms (esim c4)
.. henkilökohtaisesti olen aika varautunut kaiken maailman pillereihin..jos joku tosisaan on keksinyt keinon ihme pilleriin joka nakertaa läskiä niin miksei sitä jo myydä miljardeja kappaleita??

b) diet control jauheet. eli high protein low carbs shaket? välipaloina tai aterian korvikkeeksi.. viekö tollainen shake tosiaan nälän? onko nyt idis se että valmiiksi kevyt "juoma" korvaa safkan ja niin laihtuu, kun ei syö niitä omia epäterveellisiä ruokia.. vai piileekö teho juuri enemmän proteiinia kun hiilareita "diettiin"..
lisäksi joissain esim twinlabin tuotteissa on lisättyä l-glutamiini yms mulle tuntematonta ainetta jotka sit säilyttää lihakset? onko näistä mitään tuntemuksia..

eli siis aikaa on.. tavoite olisi nyt ensin 5kg / 5kk kun talvella olis lomamatka tiedossa.. jos vaan kesällä sais vähän tuloksia niin se varmasti antaisi lisäpotkua syksylle..

kiitos-

a) en ole kokeillut mitään dieettipillereitä, enkä ole kuullut niitä kehuttavan muualla kun mainoksissa. En koskisi niihin.

b) dietmixit sun muut dietcontrol -jauheet: en oikein ymmärrä näiden pointtia. Miksi vetää hiilarit ja proteiinit jauheena, kun kiinteä ruoka täyttää kuitenkin enemmin vatsaa, ja pitää kylläisenä. Kiinteä ruoka vaatii sulaakseen energiaa ja sillä on aineenvaihduntaa kiihdyttävä vaikutus. Jos ei osaa laskea ravintoarvoja syödystä ruuasta, on kaiketi helppoa sekoittaa vakiomäärä diettijauhoa veteen ja huitasta nassuun. Jos osaa laskea, huomaa, että hitto - paljon mielummin mä syön tän rahkan ja tuon vinon pinon riisikakkuja ja banaanin, kun kulautan tuollaisen muutaman desin pirtelön napaani.

Glutamiinia käytän itse palautumisjuomassa, en tunne sen fysiologista vaikutusta. Lihaskatoa sen pitäisi kuitenkin ehkäistä dieetillä.

ok. kiitoksia

ite olin kans vähän varautunut koko juttuun, mutta proteiinejä siis kuitenkin pitäis vetää ettei lihakset mene??

eli pitäis varmaan valita joku vahä hiilarinen proteiinivalmiste?

kronosis sanoi:
ok. kiitoksia

ite olin kans vähän varautunut koko juttuun, mutta proteiinejä siis kuitenkin pitäis vetää ettei lihakset mene??

eli pitäis varmaan valita joku vahä hiilarinen proteiinivalmiste?

Itsellä on käytössä Hera80 ja Soija90, saa pakkiksen kaupasta. Hera80 on ehkä sun tarpeisiin parempi. Sitä voit sekoitella ihan mihin vaan, puuroon, mehuun tai vaikka hernekeittoon!

Heikiltä jo lähes kaikki oleellinen tulikin. Eli yhdyn kuoroon, jätä tollaiset kalliit jauheet ja pillerit sinne kauppaan. Ja osta vaikka just tuo hera80 proteiinilisäksi ja siitä samasesta jauhosta saat maltoon sotkemalla salin jälkeen palautusjuoman. Palautusjuoma on kuitenkin hyvä olla mukana, etenkin dieetillä.

Monella tuo rasvanpoltto alkaa jo sillä, että siistii ruokavaliostaan kaikki turhat sokerimässyt pois. Eli jättään sen pullan pois siitä kahvitauolta ja vähentää leivänsyöntiä aterioilla ja etenkin iltapalasta.

Heikki722 sanoi:
a) en ole kokeillut mitään dieettipillereitä, enkä ole kuullut niitä kehuttavan muualla kun mainoksissa. En koskisi niihin.

b) dietmixit sun muut dietcontrol -jauheet: en oikein ymmärrä näiden pointtia. Miksi vetää hiilarit ja proteiinit jauheena, kun kiinteä ruoka täyttää kuitenkin enemmin vatsaa, ja pitää kylläisenä. Kiinteä ruoka vaatii sulaakseen energiaa ja sillä on aineenvaihduntaa kiihdyttävä vaikutus. Jos ei osaa laskea ravintoarvoja syödystä ruuasta, on kaiketi helppoa sekoittaa vakiomäärä diettijauhoa veteen ja huitasta nassuun. Jos osaa laskea, huomaa, että hitto - paljon mielummin mä syön tän rahkan ja tuon vinon pinon riisikakkuja ja banaanin, kun kulautan tuollaisen muutaman desin pirtelön napaani.

Glutamiinia käytän itse palautumisjuomassa, en tunne sen fysiologista vaikutusta. Lihaskatoa sen pitäisi kuitenkin ehkäistä dieetillä.

Yhdyn ja kannatan :worship:

Niin ja tosta hera 80sta... jos oot ilmavaivoille altis niin osta mieluummin vaikka whey3, on 7€ kalliimpi mutta pilkotumpi, parempi ja satsatahan kannattaa. vai mit...

Timba79 sanoi:
Monella tuo rasvanpoltto alkaa jo sillä, että siistii ruokavaliostaan kaikki turhat sokerimässyt pois. Eli jättään sen pullan pois siitä kahvitauolta ja vähentää leivänsyöntiä aterioilla ja etenkin iltapalasta.
Eikai ruisleipää tai muuta vastaavaa tarvitse vähentää, kunhan ei valkoiseen leipään koske.

Samanlailla järkeillyt tuon diet pulver asian kuin Heikkikin. Olen joskus kokeillu eräällä ateriankorvike pulverilla vs. tonnikalapurkki mexicolaisella vihanneshässäkällä. Vatsa ei täyttynyt yhtään tuolla ateriankorvike pulverilla, vaan hetken kuluttua oli sitten syötävä kunnon ateria. Tuo tonnikalapurkki täytti taas vatsan hieman pitemmäksi aikaa, eikä kaloreita tullut juuri mitään verrattuna tuohon ateriankorvike härdelliin. Mielestäni dieettiä ajatellen aika huono vaihtoehto millään dietpulver jauheella alkaa itseään kiusaamaan. Siitä kun nälkä ei lähde eikä vatsa täyty. Täytyy mainita, kyseessä oli kronosiksen mainitseman valmistajan ateriankorvikebulver, jota kokeilin. Arvosana dieettitarkoituksessa : :0:

Psykologinen vaikutus kai niillä pillereillä voi olla jonkinmoinen, muuhun en oikein usko. Reseptilääkkeenä on myyntiin tulossa ihan oikea lääketehtaan valmistama ja lääkärien reseptiksi sitten kirjoittama laihdutuspilleri, jonka toimivuutta epäilen vähemmän, mutta se nyt tosiaan onkin suunnattu jo sairaalloisen ylipainoisille ihmisille.

Tuttuni tiputtaa joka kevät talvikilot Nutrifastilla tai Nutriletilla, nimenomaan niillä keitoilla. Välipaloina vetelee vihanneksia ja rahkaa johon on vielä lisätty proteiinijauhetta. Sanoo, että normiruualla ei pystyisi samaan - "kunnon" ruokaa on niin helppo syödä liikaa ja tilanteissa joissa annosten ravintosisältöä ei pysty tarkalleen arvioimaan, tulee jälkikäteen kamalat morkulat ja aprikointi siitä mitä tuli oikein syötyä. Sen ongelmanhan ne dietmixit tosiaan poistaa. Kun kaapissa töröttää vaan kolmekymmentä annospussia parsakeittoa, on suhteellisen vaikea aloittaa orgioita.

Itse en ole koskaan maistanut kuin Myoplexin ateriankorviketta (vanilja) ja se oli niin pahaa että uusiksi en ota. Kuka ihme pystyy vetämään niin makeita mömmöjä kolme-neljä kertaa päivässä? Laattahan siinä lentää, jospa se onkin se laihtumisen juju.

NPH sanoi:
Eikai ruisleipää tai muuta vastaavaa tarvitse vähentää, kunhan ei valkoiseen leipään koske.

Hiilaria se on ruisleivässäkin ja kaikki turha hiilari on syytä dieetillä karsia pois, turha kuvitella, että joku ruisleipä olisi sellainen että sitä voisi mielinmäärin vedellä, vyötärölle menee niin että paukkuu. Ja esim. ruispaloissa taitaa olla sitä vehnääkin ihan mukavasti joukossa, joten ei mikään paras mahdollinen vaihtoehto sekään, vaikka ranskanleivät hakkaakin 6-0.

EDIT: Ja tarkoitus ei ole sanoa, että jättää ruisleivät kokonaan pois, vaan vähentään sitä leivän syöntiä, tällä saa karsittua jo ison määrän hiilareita pois. Hiilareita tuskin kukaan "normaalisti" syövä saa vahingossa liian pientä määrää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom