Puolison kanssa vai treenaamassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bateman
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
Monella on tullu vastaan varmaan tilanne jossa tyttö- tai poikaystävä ei haluais että jonakin päivänä menet reenaamaan, esim. haluais olla muuten vaan yhdessä tai on flunssassa kotona tms. Kuitenkaan ei ole mitään "pakottavaa" syytä miksi sun ei pitäisi mennä salille.

Jätätkö reenin väliin vai meetkö reenaamaan ja jos (kun) menet miten perustelet?

Kuvitteellinen "Onko treenaus sulle tärkeämpää kuin minä?" -syytös ei tietenkään pidä paikkaansa mutta toisaalta ei ole täysin väärinkään...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Menen salille.. Meillä on toi mamma onneksi niin ymmärtäväinen, että jos me lähdetään jonnekkin, niin varaa hotellinkin, niin, että jonkinlainen jumppamahdollisuus on saatavilla.

Tokihan sitä yhteistä aikaakin pitää olla ja sen takia pitääkin sitten koittaa panostaa siihen vähäiseen yhdessäoloon jota jää työ, opiskelun ja salin jälkeen.

Toisaalta emäntä kehottaakin menemään jumpalle, kun muuten sitä väsähtäs tähän jatkuvaan oravanpyörään..

Ja olenhan hieman kiltimpikin kotona kun olen saanut käydä jumpalla..

Kiitokset tästä rakkaalleni. :love:

Edit: Treeniä saatan siirtää myöhempään tai aikaisempaan, mikäli tarve vaatii. Oikeastaan niitä syitä on aika vähän..
Tilaisuudet, lääkärijutut (sekä eläinten tahi ihmisten)

En tiedä sitten, että onko se tämä rupsahtanut ulkomuoto, vai vaimon halu olla välillä rauhassa, mutta kyllä se ainakin potkii mua treenaamaan. :whip:

Notta sähän treenaat täysin vaimokettasi varten! Jokainen hikipisara, joka vuosien saatossa tulee vuodatettua tarkoittaa miellyttävämpää puolisoa, sinua, niin ulkoisesti kuin henkiseltä tasapainoltaankin eiksje. Voihan sitä ehdottaa josko tyttö lähtis itsekin mukaan... Hellävaraisuutta ei voi liioitella tässä tapauksessa, koska homma voi päätyä tilanteeseen "vihjailetsäjotain?!?". :rolleyes: :D

Bateman sanoi:
Monella on tullu vastaan varmaan tilanne jossa tyttö- tai poikaystävä ei haluais että jonakin päivänä menet reenaamaan, esim. haluais olla muuten vaan yhdessä tai on flunssassa kotona tms. Kuitenkaan ei ole mitään "pakottavaa" syytä miksi sun ei pitäisi mennä salille.

Jätätkö reenin väliin vai meetkö reenaamaan ja jos (kun) menet miten perustelet?

Kuvitteellinen "Onko treenaus sulle tärkeämpää kuin minä?" -syytös ei tietenkään pidä paikkaansa mutta toisaalta ei ole täysin väärinkään...

Jaksan epäillä että urpoimmankaan punttaajan elämä olisi noin mustavalkoinen, ei tuollaista vastakkain asettelua synny tyhjästä.

Miksi ei voisi jättää yksittäistä treeniä väliin? Mitä siinä häviää varsinkaan jos voi voittaa ison siivun hyvää mieltä tai puhdistaa kiristynyttä ilmapiiriä pienellä uhrauksella.

Jos taas treeneistä vinkuminen alkaa todistettavasti muistuttaa järjestelmällistä aivopesua,tulisi pikimmiten pitää pikapalaveri ja puntaroida sen inisevän puolison kanssa hieman sitä arvomaailmaa yhdessä.
Kompromissit ovat sallittuja :)

Bateman sanoi:
Jätätkö reenin väliin vai meetkö reenaamaan ja jos (kun) menet miten perustelet? ....."Onko treenaus sulle tärkeämpää kuin minä?"

Riippuu kahdesta asiasta; mitä kysyjällä on päällä ja mikä on vastaus kysymykseen "Nieletkö, jos en lähde?":rolleyes:

pitääkin reenata vielä kun voi ennenkun joutuu tossun alle!
...kyllä se muija kestää 1-2h yksin eikö vain?

olen luonnostaan vitun pieni + hankitut lihakset lähtee treenitauolla elämää nopeammin = vaimo ei koskaan nitise salille menosta.

Itse olen aina valinnut avokin, jos nyt joku oikea syy sattii olemaan. Tosin eipä tämä ko. tyttönen ihan pienestä valitakaan. Onneksi on sattunut kohdalle semmoinen ihminen, joka ymmärtää harrastuksen tärkeyden eikä jaksa asiasta valittaa. Joskus tulee kommenttia, että "meetkö mielummin treenaamaan kuin oot mun kanssa", mutta niissä on yleensä aina pilkettä silmäkulmassa.

Ei kai sitä jaksaisi elää sellaisen ihmisen kanssa, joka ei anna toisen harrastaa, etenkin kun meikäläisen treenit tuottaa loppupeleissä iloa molemmille. :)

Bateman sanoi:

Tilanne kuulostaa sinällään erikoiselta, kun itse nykyisen vaimoni tavatessani, olin tehnyt selväksi, että oli joulu, pääsiäinen tai kivisade, niin salilla käydään salipäivinä. Tekosyitä ei tule. Koskaan ei edes tullut ehdotusta että "etkö vois tänään jättää salia väliin". Siinä kuitenkin kävi niin, että kun tyttöystävä (nyk. vaimo) kyllästyi aina jäämään kotiin, rupesi käymään kanssani salilla.

Itse en tätä salille käännytystä tehnyt, mutta suosittelen ehkä sitä yrittämään jos tuota tapahtuu useinkin.

PS. Treenaamalla pidät lihastesi myötä terveyttäsi yllä, ja muista että mikään ei ole yhtä tärkeää kuin oma terveys.

Kovin helpolla syyllä en salilta pois jää, mutta tokijan joskus on ihan pakko jos nätisti pyydetään!!

Kuten Colemanni tossa hyvin totesi niin kompromisseja on tehtävä ja ei se salikaan niin pakkomielle saa olla ettei ei voi päivää poissa olla, mutta jos se tulee tavaksi niin sitten onkin jo asia erikseen.

Naisnäkökulmaa

Mulle ei kyllä tulisi ikinä mieleen alkaa kitisemään että "onko treenaaminen tärkeempää kuin minä" jos toinen on lähdössä salille. Eipä silläkään ole varaa rutista mun salilla käymisestä, yleensä käydään yhdessä treenaamassa jos vain aikataulut antaa periksi.

Ainoa kerta kun olisi toivonut toisen olevan koko ajan kotona hoivaamassa oli vuodenvaihteessa kun mulla oli se megakauheasuoraanhelvetistäkuolematulee -influenssa. Olin sen verran sekaisin korkean kuumeen takia että vessaankin piti taluttaa... :eek:

Miehen/naisen pakottaminen valitsemaan siipan ja harrastuksen väliltä on henkistä väkivaltaa ja TOOOOSI pyllystä. Ettäs tiedätte.

Edit: typot

Mulle sanottiin heti että reeni menee kaiken edelle. Mutta ei tuolla väliä kun käyn itsekin reenaamassa ja varsinkin viikonloppuna reenataan yhdessä. Ukolta vaan loppuu joskus ymmärrys omien menojeni kanssa mutta se on vaan ihan ok, olisin varmaan jo kuollut stressiin jos ei joku ois ollu painamassa jarrua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom