Puolen vuoden ähkimisen jälkeen

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Aika alhaset kalorimäärät kyllä sapuskoissa, välipaloihin vois jotai leipää tai muuta lisätä jossa ois vähä enempi kaloreita. Ku eihän ehrmanneissa oo ku joku 50kcal/100g? Sama koskee tota päivällistä eli lihassa ei oo nii paljoo kaloreita ku lisukkeissa (pasta,peruna,riisi) ja raejuusto on melko yhtä tyhjän kanssa kaloreitten suhteen, eli siihe kans kunnon lisukkeet kylkeen ni kyllä se siitä.

- AP: Ruisleipä 2kpl + kinkkua neljä siivua + 250g ehrman
- Lounas vaikkapa jotain jauhelihapasta härdelliä + leipää (aika paljon vaihtelee tämä, kun duunipaikassa on niin helvetin pienet annokset, välillä täytyy käydä muualla ns. itsepalvelussa syömässä, jolloin ravintoarvot ovat melkoisesti paremmat)
- Välipala: 250g ehrman
- Päivällinen: broilerin rintafile + puoli purkkia raejuustoa
- Palkkari jos salilla
- Illalla vielä rahkaa / raejuustoa / leipää
Lisäksi kahvia tulee ryystettyä neljsen kuppia päivässä ja satunnaisesti hedelmiä. Pari omega3 kalamaksaöljykapselia ja vitamiinitabu yritetään muistaa päivittäin.

Olen noin 54 kiloinen ja 170cm pitkä nainen ja syön saman verran päivässä kuin sinä :eek:, tietysti lounaasi ruokamääristä on vaikea sanoa mitään. Toisin sanoen ei ole vaikea päätellä, että syöt mitä todennäköisimmin liian vähän.

Ja toivottavasti syöt lounaalla tooooodella paljon kasviksia, koska niiden osalta näyttää kyllä surkealta suorastaan. Nuo vitamiinitabletit ovat yhtä tyhjän kanssa jos niillä yrittää korvata ruokavalion täyden kasviksettomuuden! Itsellänikin on ollut vaikeuksia lisätä syömistä ja työsarkaa siinä edelleen riittää, mutta säännöllinen ruokarytmi on ehdoton ainakin minulle, jotta tulee syötyä tarpeeksi. Itse lisäisin tavaraa välipalalle, päivälliselle ja iltapalalle. Ja ruuasta saa myös nauttia, pelkkä broilerinfile ja raejuusto kuulostaa liian askeettiselta ainakin mun makuun, ei ihme, että ruoka ei maistu :D. Ruoka saa olla hyvää, vaikka terveellistä onkin, joten ei sun niitä pizzoja tarvitse alkaa mättämään, puhdas ruoka on paljon paremman makuista ja energiaa treenaamiseen riittää enemmän kuin lihapiirakoista tms.

Ja toivottavasti syöt lounaalla tooooodella paljon kasviksia, koska niiden osalta näyttää kyllä surkealta suorastaan. Nuo vitamiinitabletit ovat yhtä tyhjän kanssa jos niillä yrittää korvata ruokavalion täyden kasviksettomuuden!
Joo, itse asiassa kyhäsin tuon listan aika nopeasti ja esim. kasviksia siinä nyt ei tullu mainittua lainkaan. Niitä tulee kyllä syötyö nimenomaan se "tooooodella paljon", pääasiassa lounaalla. Vitamiinitabut on vain extraa, joskin nytkin ne on loppu (miksi niitä ei saa supermarketista :confused:)
Itsellänikin on ollut vaikeuksia lisätä syömistä ja työsarkaa siinä edelleen riittää, mutta säännöllinen ruokarytmi on ehdoton ainakin minulle, jotta tulee syötyä tarpeeksi. Itse lisäisin tavaraa välipalalle, päivälliselle ja iltapalalle. Ja ruuasta saa myös nauttia, pelkkä broilerinfile ja raejuusto kuulostaa liian askeettiselta ainakin mun makuun, ei ihme, että ruoka ei maistu :D. Ruoka saa olla hyvää, vaikka terveellistä onkin, joten ei sun niitä pizzoja tarvitse alkaa mättämään, puhdas ruoka on paljon paremman makuista ja energiaa treenaamiseen riittää enemmän kuin lihapiirakoista tms.
Joo. Kyllä tosiaan tossa yleensä on mukana täysjyväriisiä tai proteiinipitoista pastaa (nalle-makaronilla on muuten yllättävän hyvät ravintoarvot :D) joskin aika niukasti. Sen verran vähän tota "epäpuhdasta" tavaraa tulee vedettyä, että ehkä sen pieni lisäys ei tee pahaa.

Kaikenkaikkiaan tuntuu että mikään yksittäinen asia treenini ja syömiseni suhteen ei ole päin persettä, mutta kaikesta löytyy kyllä piirun verran parannettavaa. Toisaalta olis luullu, että tälläkin aloittelija olis hiukan paremmat tulokset saanut... ehkä lopusta voi syyttää geenejä :david:

Hmm. Hassun vähän painoa oot kyllä saanut koneeseen tuolla aikavälillä. Itse aloitin yksijakoisen ohjelman helmikuun alussa, juuri kun olin täyttänyt 18 vuotta. Painoin silloin 64kg ja nyt painan noin 73kg eli kohta on kymmenen kiloa lisää.

Fättiä on tullut aika vähän lisää suhteessa lihasmassaan, sarjat ovat noin 15-20% raskaampia, jossakin ehkä vaan 10% kun taas jossakin 25%. Paljon kehitystä näkee mm. runkkulihassa (siis myös vasen :D) sekä selässä... Pohkeissa myös, rinnassa ehkä turhankin vähän, pitäis kai panostaa vähän enemmän penkkiin jne. Vatsakin on ihan jees, mutta alavatsan palikat ei paista pätkääkään, syynä on turhan suuri rasvaprosentti (en tiedä sitä, mutta luulen olevan yli sen 14%, ihokin tuntuu olevan vähän erilaista kuin useilla... Jotenkin paksua :P)

Tsemiä sinnekin päin... Ai niin syömisestä sen verran, että vähän enemmän kuin nälän tyydyttämisen söin koko kevään. Viikonloppuisin yleensä alkoholipitoista, eli turhaa rasvaahan siitä tulee vähän -.-

Hmm. Hassun vähän painoa oot kyllä saanut koneeseen tuolla aikavälillä. Itse aloitin yksijakoisen ohjelman helmikuun alussa, juuri kun olin täyttänyt 18 vuotta. Painoin silloin 64kg ja nyt painan noin 73kg eli kohta on kymmenen kiloa lisää.
Joo. Luulenpa, että ikätekijä vaikuttaa tässäkin jonkin verran... Tai sitten toi ohjelma ei vaan kerta kaikkiaan sovi mulle? Aion nyt pitää tämän viikon taukoa ja sitten aloittaa 12 x 3 määrillä perusrepertuaarilla ja pistää taas painot ja toteutuneet toistot ylös. Sitä sitten tahkon muutaman viikon niin katsotaan tapahtuuko mitään. Jos ei, niin sitten siirtynen kaksijakoiseen.

Mitä faktaa kasvisten syönnin hyödyistä puhtaasti kehonrakennusmielessä on olemassa? Vai ovatko ne vain yleisterveellisiä?
Itse en meinaan syö olleenkaan kasviksia ikinä. Alan toki syömään, jos pystytte vakuuttamaan minut niiden hyödyistä.:D

Hitaita hiilihydraatteja, vitamiineja, kivennäisaineita, kuituja (vähentävät käsittääkseni esim. paksusuolensyövän riskiä ja pitävät suoliston toiminnassa kunnolla)? Plus esim. parsakaalilla yleisestikin syöpää ehkäseviä vaikutuksia. Samanlaisia supervoimia on muillakin vihanneksilla.

Hmm... kaikki nuo aineet saa kyllä muustakin ravinnosta, plus vitamiinipurkista.
Varsinkin näin bulkilla tuollaiset rehut vain vievät tilaa vatsasta, sisältämättä juurikaan energiaa, mutta pistetään nyt kuitenkin harkintaan.

Itse aloitin salilla käymisen tammikuussa -07. Aloitin 3-jakosella ohjelmalla:
1. päivä
# Rinta Penkkipunnerrus 2 x 12, 2 x 8-10
# Vinopenkki käsipainoilla 3 x 8-10
# Vipunostot penkillä 2 x 10-12
# Pullover 2 x 12-15
Kädet
# Hauiskääntö tangolla 2 x 12, 2 x 8-10
# Keskitetty hauiskääntö 2 x 12-15
# Ranskalainen punnerrus 2 x 12, 3 x 8-10
# Ojentajatalja 2 x 12-15
# Rannekääntö 2 x 12-15

2. päivä
Selkä
# Ylätaljaveto eteen 2 x 12, 3 x 8-10
# Alataljaveto 2 x 8-10
# Kulmasoutu käsipainoilla 2 x 10-12
# Selkäojennus 2 x 12-15
Olkapäät
# Pystypunnerrus 2 x 12, 3 x 8-10
# Vipunostot sivuille 2 x 10-12
# Pystysoutu 2 x 12-15
3. päivä
# Lämmittely Kuntopyörä 5 min.
# Venyttely
Vatsalihakset
# Vatsarutistukset 3 x 15-25
# Jalkojen nosto 2 x 15-25
# Vartalon kierrot 2 x 25
Jalat
# Jalkakyykky 2 x 15, 3 x 10-12
# Reisiojennus 2 x 15, 3 x 10-12
# Reisikoukistus 2 x 15, 3 x 10-12
# Pohjenousu seisten 2 x 12-15
# Pohjenousu istuen 2 x 12-15

Penkissä sain aluksi 3 x 10, 40 kilolla.
Viiden kuukauden jälkeen meni 3 x 10, 60 kilolla.
Itsellä alkoi tuntumaan, että nyt pitää saada enemmän nopeammin joten muutin tuon 3-jakosen ohjelman 2-jakoseksi, joka sisältää samat liikkeet kuin tuo 3-jakoinen mutta kroppa treenataan 2 kertaa viikossa läpi. Treenaan ma, ti ja to, pe. loput lepoa.
Ekan treenin pyrin vetämään täysillä alusta loppuun ja toisella kerralla otan hieman iisimmin, ettei mene mies huonoon kuntoon. Nyt olen lueskellut paljon tuosta 1-jakosesta ja otankin sen käyttöön kuukauden päästä. Nyt viimeiset pari kuukautta tuntunut, ettei ole hirvesti tuloksia tullut. Tosin tuo 2-jakonen ollut käytössä vasta pari viikkoa.
Aluksi vetelin proteiinit jauhoista, mutta nykyään pyrin saamaan proteiinit täysin ruuasta. Tosin muscle+ käytössä ennen ja jälkeen salitreenin. Ruokavalio on ollut aivan päin helvettiä pitkän aikaa:itku:. Nyt olen alkanut viimeisen parin viikon aikana tosissani kiinnittämään siihen huomiota:thumbs:. Pyrin syömään n. 5-6 kertaa vuorokaudessa. Pienet annokset, proteiinia mahd paljon joka ruualla (järjen kanssa toki). Iltaisin sit ryyppy rypsäriä tai oliiviöljyä. Vitamiinit ja kalanmaksaöljyt myös käytössä.
Pitää tähän kommentoida vielä tuosta pahanmakuisesta proteiinijauhosta. Itse ratkaisin ongelman pitämällä nenästä kiinni ja juomalla satsin kerralla alas :D Hyvinkin huvittavan näköistä:david:!!! Nykyään toi muscle + menee jo ilman, että pitää pitää nenästä kiinni, kaikkeen tottuu.

Back
Ylös Bottom