Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos Wayne Grezkyyn viittaat, niin Väinö Suuri lausui muistaakseni, että nostelee puntteja sitten, kun levytanko tekee ensimmäisen maalin. Lausunnosta ja voimistaan viis, mutta jätkä nakutti joka tapauksessa uransa aikana niin paljon maaleja ja syöttöjä, että voitaneen sanoa, ettei sitten tarvinnut punttireeniä. Ehkä nykyjääkiekossa on eri meininki ja voimaakin on lähes pakko erikseen punttireenin avulla järkätä.Originally posted by Krusifiksi
Wayne olisi penkannut kaikki 70 kiloa.
Originally posted by Raven
Suhtautuisin pienellä varauksella noihin kyykky tuloksiin. Kilomäärät voi olla oikeat, mutta millainen tekniikka. Ainakaan meidän salilla ei yksikään lätkäpelaaja tee kunnon syvyyteen vaan jotain osatoistoja.
Originally posted by massa
Jos Hayley Wickenheiser tekee sarjoja penkistä 85 kilolla? ja kyykkää 150 kg niin kai ainakin osa miespelaajista pystyy parempaan.
Originally posted by iivili
Jos Wayne Grezkyyn viittaat, niin Väinö Suuri lausui muistaakseni, että nostelee puntteja sitten, kun levytanko tekee ensimmäisen maalin.
Jos Hayley Wickenheiser tekee sarjoja penkistä 85 kilolla?
Originally posted by nikke1
höhö, lätkäkentiltäkö se on lähtösin että "kova penkki = kova jätkä tappelussa" :lol2:
Originally posted by nikke1
höhö, lätkäkentiltäkö se on lähtösin että "kova penkki = kova jätkä tappelussa" :lol2:
Originally posted by arni
jos aatellaan että Ton ottaa penkistä 160kg (mainittiin jossain vaiheessa keskustelua) niin en pitäisi mahdottomana että mäkiaho ottaisi 20kg enemmän...suht' lyhyt ja väkivähva kaveri kun on.
Jos Hayley Wickenheiser tekee sarjoja penkistä 85 kilolla? ja kyykkää 150 kg niin kai ainakin osa miespelaajista pystyy parempaan.
Mä en ymmärrä, miten noi tulokset olisi jotenkin omituisen hyviä naiselle, joka on lajissaan maailman ykkönen tai ainakin aika lähellä sitä tasoa. Olen treenannut salilla jossa kävi joitakin suomalaisia heittolajien naisia nostelemassa ja noi Haleyn tulokset on samalla pallokentällä.Originally posted by Krusifiksi
Ai tekee vai? Saanko tiedustella sarjan pituutta? Tuohon kyykkyyn en puutu, ne lienevät, kuten Raven sanoi, vajaita pyllistyksiä.
Originally posted by Dopey
Isommat lätkäpelaajat painavat pitkälti yli 100 kiloa, joten 200 kiloa on alle 2x oma paino. Nää raportoidut raudat lienevät kuitenkin salipenkkirautoja ilman pysäytystä.
höhö, lätkäkentiltäkö se on lähtösin että "kova penkki = kova jätkä tappelussa"
Originally posted by Dopey
Mä en ymmärrä, miten noi tulokset olisi jotenkin omituisen hyviä naiselle, joka on lajissaan maailman ykkönen tai ainakin aika lähellä sitä tasoa. Olen treenannut salilla jossa kävi joitakin suomalaisia heittolajien naisia nostelemassa ja noi Haleyn tulokset on samalla pallokentällä.
Toisaalta nämä miespelaajien penkkitulokset - noi pro-tason ukot on huippu-urheilijoita lajissa, jossa on todella paljon harrastajia. Jos meikäläinen on päässyt omista rupuisista lähtökohdista 130 kilon penkkiin, niin ihmettelen miten kunnon perintötekijöillä, lapsuudesta asti nostetulla GPP:llä ja järkevällä harjoittelulla ei mentäisi paljon pidemmälle. Charles Poliquinilla on T-Magissä artikkeli, jossa erään lätkäpelaajan kapea (14") penkki nostettiin yli 170 kiloon eikä tuota pidetty minään NHL:n maailmanennätyksenä, lähinnä hyvänä tulostasona. Isommat lätkäpelaajat painavat pitkälti yli 100 kiloa, joten 200 kiloa on alle 2x oma paino. Nää raportoidut raudat lienevät kuitenkin salipenkkirautoja ilman pysäytystä.
Originally posted by sterpuska
No minä näkisin asian näin että saa olla lätkänpelaajalla aika hyvät geenit voimailuun, jos kaiken aerobisen treenin jälkeen pystyy nostamaan esim penkkituloksen 150-200kiloon,
Koska ainakin 2tuttua ketkä pelanneet lätkää aktiivisesti" ei tosin SM tasolla" treenasivat voimaa 1 kerran viikossa eika kummallakaan ollut mikään Penkin 1 tärkeä.
Muuta liikuntaa sällit vetivät noin 4-5 kertaa viikossa.
Ja mun mielestä jos penkin 1 ei ole tärkeä ja se silti nousee yli 150 kiloon, kannattaisi varmaan vaihtaa lajia penkkipunnerrukseen.
Ps: toivottavasti saatte jotain selvää koska kirjoittaja ei ole selvä,
Ja hyvää joulua kaikille.
Originally posted by rimed
Muistaisin että ainakin lehdissä väitettiin että Risto Siltanen olisi NHL-vuosinaan nostanut penkiltä 180. Hurja tulos kun kaveri itse oli jotain 170/85.. tää oli siis tuossa 20 vuotta sitten. :joulu6: