Punttituloksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rane1
  • Aloitettu Aloitettu
Onko tietoa millaisia tuloksia NHL jääkiekkoilijat saavat esim. penkissä , kyykyssä ja rinnallevedossa? Kun joskus olen kuullut, että nämä NHL pelaajat ovat uskomattoman vahvoja.

Räjähtävyyttä löytyy varmaan ja eritoten jaloissa heillä on jerkkua.

Mitäs nyt sanois noista tuloksista... Varmaan penkki on sellanen 100kg-140. Tietty isoimmilla kavereilla ja eritoten "poliiseilla" tulokset ovat kovempia. Kyykkäävät varmaan kanssa aika paljon.

Kyllähän ne sellaista voiman ja kestävyden kombinaatiota tavoittelevat... Tuskin mitään järkyttäviä voimatuloksia siis. Jaloissa varmasti jerkkua löytyy kestävyyden lisäksi! Tuossa on pari linkkiä kuvasarjoihin mitä huvikseni tutkailin:

Foppa kyykkää alle satasella (viimeinen kuva)

Brian Campbell kyykkääkin >210 kilolla :D

Patrick Roy tekee siinä toisessa hauiskääntöjä jollain 10 kilon painoilla... että se niistä supervoimista.

Suurin kyykky, mitä olen kuullu NHL pelaajilla on Pavel Buren 220kg. Keskiverto kyykky lienee siinä 150-180kg. Keskiverto penkki jotain 110-130kg.
Eli ei niissä mitään supervoimia ole.

jostain joskus lukenut että Forsberg penkkaa 190kg:confused: vai:jahas:

Originally posted by pori1980
jostain joskus lukenut että Forsberg penkkaa 190kg:confused: vai:jahas:

Olisko voinu olla lbs eikä kg, silloin vois olla kohillaan. Ja tältä tai joltain muukta palstalta olen lukenut väittämän, jonka mukaan itse Wayne olisi penkannut kaikki 70 kiloa.

:offtopic:

luin muistaakseni kalevan peto liitteestä et entinen sm-liiga pelaaja petr ton tai tenkrat en muista kumpi..niin penkkaa 150kg..:)

Originally posted by Krusifiksi
Olisko voinu olla lbs eikä kg, silloin vois olla kohillaan. Ja tältä tai joltain muukta palstalta olen lukenut väittämän, jonka mukaan itse Wayne olisi penkannut kaikki 70 kiloa.
Foppa on aika iso äijä, 85kg penkki olis lähinnä vitsi. Kyllä kiekkoilijat tarttee yläkroppaankin tavaraa ja ruottalaiset on etenkin panostanut voimatreeniin.

Originally posted by Dopey
Foppa on aika iso äijä, 85kg penkki olis lähinnä vitsi. Kyllä kiekkoilijat tarttee yläkroppaankin tavaraa ja ruottalaiset on etenkin panostanut voimatreeniin.

http://www.nhl.com/lineups/player/8458520.html

Tuon mukaan karvan yli 185 pitkä ja painoa n. 93. Ja en usko että noilla sivuilla nhl-pelaajien mittoja liioitellaan. Noilla statseilla ei jääkiekkoilija ota 190 kiloa penkiltä. 2 kertaa oma paino on aika vaikea monille, varsinkin jos painoa on yli 90 kiloa.

Jatkoajan sivuilla on tainnut välillä lätkäpelaajien kyykyt ja penkit menneet sekaisin. Ainakin jossain väitettiin Saarelan penkkaavan 200kg, joka on tosiasiassa kyykkytulos ja liigapelaajista kuulemma eniten.
Fopan mitat 183cm ja 86kg taitavat olla lähempänä oikeaa.

joskus oli juttua että toni mäkiaho ottais 180 penkistä.
ei varmaan aivan mahoton, kun ottaa huomioon että
on ollu aika ylivoimainen noissa tappeluissa.
ois kiva nähä miten kävis heleniuksen kanssa

Originally posted by jarska
Ainakin jossain väitettiin Saarelan penkkaavan 200kg

:offtopic: en usko että Saarela ottaa kahta markkaa penkistä, mutta on se vahva kuin mikä lätkäilijäks...olikohan sen lempinimi joku "kaurajätti" tai vastaava.

tuli vaan mieleen kun näin kyseisen äijän pari kesää sitten lintsillä nii oli sällillä massaa...forkut oli jumalattomat!...(tai ainakin ne näyttivät 15-kesäistä hurjilta)...saarelahan on tunnettu kovista rannareistaan :worship:

Originally posted by vol

jos aatellaan että Ton ottaa penkistä 160kg (mainittiin jossain vaiheessa keskustelua) niin en pitäisi mahdottomana että mäkiaho ottaisi 20kg enemmän...suht' lyhyt ja väkivähva kaveri kun on.

Originally posted by Krusifiksi
http://www.nhl.com/lineups/player/8458520.html

Tuon mukaan karvan yli 185 pitkä ja painoa n. 93. Ja en usko että noilla sivuilla nhl-pelaajien mittoja liioitellaan. Noilla statseilla ei jääkiekkoilija ota 190 kiloa penkiltä. 2 kertaa oma paino on aika vaikea monille, varsinkin jos painoa on yli 90 kiloa.
En mä väitä / usko Forsbergin penkkaavan 190 kiloa, mutta on se tulos varmasti lähempänä 190 kiloa kuin paunaa (85kg).

Originally posted by Dopey
En mä väitä / usko Forsbergin penkkaavan 190 kiloa, mutta on se tulos varmasti lähempänä 190 kiloa kuin paunaa (85kg).

Luultavasti näin, jos kerran tekee punttiakin. Mutta tuo 190 kuulosti sen verran uskomattomalta, että piti ehdottaa paunoja. Eikä tuo 85 olisi ollut hirveän huono tulos, jos reeneihin ei kuuluisi säännöllistä punttia, ei tuota jokainen kadun mies ota.

Originally posted by vol

höhö, lätkäkentiltäkö se on lähtösin että "kova penkki = kova jätkä tappelussa" :lol2: :david:

Back
Ylös Bottom