Punttisaliohjelma 18-vuotiaalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja killjoy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
moron.

itse olen hetki sitte täyttännyt 18-vuotta. pienestä pitäen olen harrastannut monipuolisesti vaikka mitä urheilulajeja. punttisalilla reenailu oli tuolloin jäännyt todella harvakseen, oikeastaan ikinä. tässä nyt kun ei kisamielessä enään mitään harrastusta ole, niin punttisalilla käyminen on ollut todella mukavaa. parisen viikkoa olen nyt käynnyt ja ohjelma on ollut enemmänki "mitä ny tekee mieli tyylistä.." eli täyttä kuraa suoraansanottuna.

tässä nyt pari viikkoa olen ollut punttisalilla 5-6 kertaa/vko aina noin 1,5h kerralla. paikat kestävät hyvin, mitä ny sitä normaalia lihaskipua silloin tällöin. noin 5km lenkkejäkin heitän 3 kertaa viikossa.

tarkoituksena olis saada näyttävät lihakset joka puolelle, eniten kuitenkin yläkropalle.

penkistä nousee tällä hetkellä 95kg.
jalkaprässi 1x220kg

muista osa-alueista en osaa sen kummemmin ennätyksiäni sanoa.

oisko minkäänlaisia ehotuksia minkälainen viikko-ohjelma kannattaisi tehdä? väh. 5 kertaa aion viikkoa kohden käydä pumppailemassa, jos menee päivänki alle alkaa tulla pian oireita. ^^

1. minkälainen ohjelma penkkipäivälle?
2. ...jaloille?
3. ...vatsat?
4. ...selkä?

huomattavasti kivempi käydä pumppailemassa kun tietää heti mitä sinä päivänä tekee, eikä mene sohimaan niitä näitä.

parempi kysyä kokenneilta vinkkejä, ettei mene isse pistämään paikkoja paskaks.

thanks etukäteen! :rock:

Tommonen 5 kertaa tai yli alkaa olemaan vähän liikaa viikossa.

Suosittelen 2 jakosta ohjelmaa ja joka toinen päivä lepoa.

moron.

itse olen hetki sitte täyttännyt 18-vuotta. pienestä pitäen olen harrastannut monipuolisesti vaikka mitä urheilulajeja. punttisalilla reenailu oli tuolloin jäännyt todella harvakseen, oikeastaan ikinä. tässä nyt kun ei kisamielessä enään mitään harrastusta ole, niin punttisalilla käyminen on ollut todella mukavaa. parisen viikkoa olen nyt käynnyt ja ohjelma on ollut enemmänki "mitä ny tekee mieli tyylistä.." eli täyttä kuraa suoraansanottuna.

tässä nyt pari viikkoa olen ollut punttisalilla 5-6 kertaa/vko aina noin 1,5h kerralla. paikat kestävät hyvin, mitä ny sitä normaalia lihaskipua silloin tällöin. noin 5km lenkkejäkin heitän 3 kertaa viikossa.

tarkoituksena olis saada näyttävät lihakset joka puolelle, eniten kuitenkin yläkropalle.

penkistä nousee tällä hetkellä 95kg.
jalkaprässi 1x220kg

muista osa-alueista en osaa sen kummemmin ennätyksiäni sanoa.

oisko minkäänlaisia ehotuksia minkälainen viikko-ohjelma kannattaisi tehdä? väh. 5 kertaa aion viikkoa kohden käydä pumppailemassa, jos menee päivänki alle alkaa tulla pian oireita. ^^

1. minkälainen ohjelma penkkipäivälle?
2. ...jaloille?
3. ...vatsat?
4. ...selkä?

huomattavasti kivempi käydä pumppailemassa kun tietää heti mitä sinä päivänä tekee, eikä mene sohimaan niitä näitä.

parempi kysyä kokenneilta vinkkejä, ettei mene isse pistämään paikkoja paskaks.

thanks etukäteen! :rock:

No vaikka ihan tällainen perusohjelma vois käydä ihan hyvin.

Kyykky 3-4x6-12
Maastaveto 3-4x5-8/suorin jaloin veto 3-4x6-15
Leuat 3-4x6-15
Kulmasoutu 3-4x6-15
Vatsaa suoraan 3-4x6-15

Penkki 3-4x6-15
Pystypunnerrus/käsipainoilla 3-4x6-15
Leuat 3-4x6-15
Vinopenkki kapealla 3-4x6-15
Vipunosto taakse 3-4x6-15

Tossakin on aika paljon tavaraa etenkin punnerteluja. Voi jättää joitain pois jos tuntuu, että on liikaa. Tosin jos urheilutaustaa löytyy niin kestää kyllä aika kovaakin reeniä kun on pohjat kunnossa. / tarkoittaa vuorokerroin. Tai voi tehdä vaan yhtä liikettä. Maastavetoa ei kuitenkaan useammin kuin kerta viikkoon. Näillä sarjoilla saa perusvoimaa ja pohjaa luotua. Auttaa sitten myöhemmin aika paljon. Alle vitosia ei oikeastaan tarvii tehdä. Tätä silleen, että teet vuorotellen noita päiviä ja max. 2 kertaa viikkon/päivä. Eli 4 treeniä viikossa. Se riittää vallan mainiosti.

No vaikka ihan tällainen perusohjelma vois käydä ihan hyvin.

Kyykky 3-4x6-12
Maastaveto 3-4x5-8/suorin jaloin veto 3-4x6-15
Leuat 3-4x6-15
Kulmasoutu 3-4x6-15
Vatsaa suoraan 3-4x6-15

Penkki 3-4x6-15
Pystypunnerrus/käsipainoilla 3-4x6-15
Leuat 3-4x6-15
Vinopenkki kapealla 3-4x6-15
Vipunosto taakse 3-4x6-15

siis nämä molemmat 2x viikossa?

Onko jotain järkeä vetää leukoja joka treenissä?

Siihen ottaisin tilalle vaikka ihan normaalia hauiskääntöä tangolla 3x 8-12.
Dippi on myös hyvä liike.

Leuat on erittäin hyvä liike, mutta joka treenissä voi olla liikaa? Jos tosin on heikko niissä, kannattaa vain tehdä. Itse kyllä vaihtelisin otteita ja oteleveyksiä.

Treenit mielummin vain tunnin mittaisia, ja neljästi viikossa. Viisi toki onnistuu, mutta vaatii jo vähän ehkä miettimistä jaon suhteen...

Ihan pakko kysyä: pari viikkoa salia ja lähes 100kg penkistä?!

Treenit mielummin vain tunnin mittaisia, ja neljästi viikossa. Viisi toki onnistuu, mutta vaatii jo vähän ehkä miettimistä jaon suhteen...

Ihan pakko kysyä: pari viikkoa salia ja lähes 100kg penkistä?!

kova ja monipuolinen urheilutausta takana, 4-16v päivittäistä urheilua ja kisoissa käymistä.

Joo leuoissa löytyy vaihtelua miljooniin. Eri oteleveyksiä, miten päin pitää käsiä, kuinka monella kädellä, eri tason vedot ja erikohtaan vedot jne. jne. jne.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom