Punttimimmien lisätienestit

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Moikka!

Punttimimmien ammateista täällä onkin jo keskusteltu, mutta teettekö te mitä ansaitaksenne pientä lisätienestiä? Tai miksei isompaakin
:evil:

Kertokaahan hyviä ideoita!! :hyvä:

Jos pitää saada rahaa sivuun, esim. reissua varten, niin oma keino on laittaa kaikki mahdolliset kulut jäihin. Aika pienelläkin pystyy kuitenkin eleleen, ainakin jonkin aikaa. Ja varsinkin, jos on jotakin kivaa tiedossa, mitä odottaa. On niin kiireinen elämä (koulu, duuni & treeni), ettei oikein enempään tienaamiseen pysty repeen.

Yksi tienesti on tietty karsia kotoa kaikki mitä ei tarvitse/käytä ja painua romujen kanssa kirppikselle. Tulee mukavasti tilaa taas kaappeihinkin!

Miule maksetaan harrastamisesta.. paitsi et harrastamiseen menee välillä rahaaki mut väittäisin olevani plussalla. Opiskelijalle ihan näppärä lisätienesti.

Sikäli mikäli on vasta vauvan pykässy ja maitoa tulee tarpeeksi, niin äidinmaidon luovuttaminen. Välineet saa sairaalasta ja maidosta maksetaan n.20e/kg. Aika harvalle vaan mahollista.

Harrastan valokuvausta. Kuvilla saa aina välillä jonkun ylimääräisen euron rahaa. Tosin ei mun tienestit ole vielä lähelläkään sitä summaa, minkä kaluston hankkiminen on syönyt :)

toimin freelance-kääntäjänä, ei hullumpi extraduuni!

Promohommia. Heikko palkka, mutta duunit useimmiten tosi kivoja ja vaihtelevia.

Edit. palkka kyllä riippuu tosi paljon keikasta, parhaimmillaan olen itse saanut yli 50e tunnilta, mutta noi on poikkeuksetta jotain erikoisjuttuja.

Ite teen baarissa hommia. Aluks olin blokkina ja siitä tiskin taakse. Monet baarit tarvii extroja, jotka tekee sillotällö vuoroja :) Suosittelen!

Sikäli mikäli on vasta vauvan pykässy ja maitoa tulee tarpeeksi, niin äidinmaidon luovuttaminen. Välineet saa sairaalasta ja maidosta maksetaan n.20e/kg. Aika harvalle vaan mahollista.

Kauanko tuommoisen kilon keräämiseen kuluu aikaa?

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Hmm... mulla ois aikoinaan kulunut ehkä päivä- kaksi. :) Yksilöllistä...

Minä en työskentele ns. ammattilaisena, vaan onnistuin löytämään tämän extraduunina opiskelujen oheen. Työnantajani ei ole palkannut minua, vaan teen toimeksiantoja volyymin mukaan - toisaalta en joudu itse metsästämään asiakkaita. "Oikeat" kääntäjät tekevät töitä usealle asiakkaalle vastaamalla tarjouspyyntöihin, esim. ProZ.comin kautta tehdään tällaisia kilpailutuksia. Eli oikeasti kääntäjät joutuvat myös myymään itseään ja vähän tappelemaan asiakkaista. Lisäisin vielä että homma ei ole kauhean hyvin maksettua, ja tämä on oikeasti vaikeaa - minäkin luulin olevani hyvä kielissä ja viestinnässä, mutta Siperia opettaa... Kivaa työtä tämä kuitenkin on, vaikka onkin haastavaa. Voi sanoa tekevänsä oikeaa aivotyötä.

jos kädentaitoja löytyy, pystyy myymään omia tekosiaan. esim. lapasia, pipoja yms. ite näpräilen koruja lähinnä omaksi ilokseni, mutta muutamalle kaverilla olen myynyt. ei nyt rikastumaan pääse, mutta on jotain lisätienestiä ainaski. jos on hoitoalalla, pystyy helposti heittämään keikkaa - mikäli vain jaksaa. lehtien, mainoksien jakelusta kai myös irtoaa jotain ylimääräistä.

Kahvilassa/ravintolassa tulee tehtyä sesonkiduunia. Nurinkurista että tienaan siitä suhteessa enemmän kun "vakkariduunistani" :D. Tosin toinen menee tuntipalkalla ni on vähän eriasia kun about vakio kuukauspalkka.. Suhteellista. Mut tää "lisätienesti" tosiaan vaan osan vuodesta ja hyvä niin (raskasta painaa kahta duunia samaanaikaan -ainakin pidemmän päälle), mut toki tervetullut lisä aina. Seuraavaa sesonkia odotellessa :rolleyes:.

Kertoisitko lisää??? Mistä tällaisia hommia löytyisi? Kielet on aina sujuneet, joten ei kuulosta hullummalta tavalta hankkia vähän lisää.... :dance:

Tätä ei kylläkään kukaan kysynyt, mutta nyt on kommentoitava (jossain toisessakin ketjussa oon kirjoittanut samasta asiasta): Vaikka joku olisi hyvä kielissä, se ei tarkoita sitä, että osaisi kääntää kieltä. Opiskelen itse kielenkääntäjäksi yliopistossa ja suoraan sanottuna miuta ärsyttää ihmiset, jotka automaattisesti kuvittelevat pystyvänsä tuottamaan laadukkaita käännöksiä, jos vain osaavat vierasta kieltä hyvin. Kääntämisessä on toki tärkeää hallita käännettävä kieli hyvin, mutta se on vain pieni osuus kääntäjän kompetensseista.

Pahoittelen offtopicia, oli vain pakko kommentoida. En tarkoittanut tätä henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi ketään kohtaan. :)

Itse opiskelen sairaanhoitajaksi ja tämän alan töitä on opiskelijallekkin todella paljon tarjolla. Välillä tekee jopa tiukkaa sanoa ei, mutta pakko on, jotta saisi koulun kunnialla loppuun.

Tätä ei kylläkään kukaan kysynyt, mutta nyt on kommentoitava (jossain toisessakin ketjussa oon kirjoittanut samasta asiasta): Vaikka joku olisi hyvä kielissä, se ei tarkoita sitä, että osaisi kääntää kieltä. Opiskelen itse kielenkääntäjäksi yliopistossa ja suoraan sanottuna miuta ärsyttää ihmiset, jotka automaattisesti kuvittelevat pystyvänsä tuottamaan laadukkaita käännöksiä, jos vain osaavat vierasta kieltä hyvin. Kääntämisessä on toki tärkeää hallita käännettävä kieli hyvin, mutta se on vain pieni osuus kääntäjän kompetensseista.

Pahoittelen offtopicia, oli vain pakko kommentoida. En tarkoittanut tätä henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi ketään kohtaan. :)

Juuri näin. :hyvä: Itse nojaan kääntämisessä paljon enemmän viestinnän taitoihin kuin varsinaiseen kielen osaamiseen. Ketään ei kiinnosta, osaatko esim. englannin kieliopin täydellisesti tai äännätkö vierasta kieltä täydellisesti. Pitää tietysti ymmärtää käännettävän kielen nyanssit. Tärkeintä on kuitenkin se, että osaa kommunikoida saman viestin ymmärrettävästi ja kohteliaasti suomen kielellä (siis jos kääntää jostain vieraasta kielestä suomeksi), siten että alkuperäisen viestin "tunnelma" ja tyyli säilyy. Se onkin joskus tosi vaikeaa, koska saman vaikutuksen aikaasaamiseksi on suomeksi sanottava jotain ihan muuta. Itse en tällä kokemuksella lähtisi kääntämään kuin suomeksi tai englanniksi, ymmärrään kyllä muutamaa muuta kieltä mutta en varmaan osaisi tuottaa hyvää tekstiä niille kielille.

Kauanko tuommoisen kilon keräämiseen kuluu aikaa?

Mä kyselin aiheesta HUSilta tuossa reilu kk sitten, kun tämä meidän pirpana oli vähän vajaa 2kk. Tällä hetkellä heidän maitotilanteensa on sen verran hyvä, että eivät mielellään ota luovuttajaa, jolla on jo noin 2 kk synnytyksestä, vaan haluavat että luovuttaja aloittaa jo aiemmin, jolloin maito on rasvaisempaa. Lisäksi suositus on, että maitoa tulisi noin 3dl/päivä luovutukseen. Pumpun sieltä voi vuokrata ja maksavat 17€/kg. Täältä lisää aiheesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom