Punttimimmien lisäravinteet

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Päivittäin:

C-vitsku
Monivitamiinia
Omega-3
Magnesium
Burner (testi dieetillä - enpä lähtisi suosittelemaan, tai en huomaa eroa)
Palari (hitailla hiilareilla, koska treenaan usein myöhään)

Haussa olisi kyllä aamulle protsku, koska nyt jää aika vähille proteiinit aamussa (lue: ei niitä aamuprotskuja ole ollenkaan nyt).
Mitä protskua vedätte aamuisin dieetillä? Ja siis heraa olen ostamassa anyway, koska nopeaa protskua yön paastoilun jälkeen.

Tällä hetkellä tulee käytettyä vain palkkaria eli Hera80 + Malto.

Mulla myös ois magnesiumia, d- ja c-vitaaminia, multivitaa, omega3:sta.. Ainoa syy miksen näitä käytä on se, etten jaksa ottaa niitä purkista.. Tiedän olen laiska. Joten olisiko syytä alkaa käyttämään näitä (ruokavalio kunnossa, teetetty pt:llä) ? Treenaan 4-6krt/vk punttia + satunnaisesti aerobista eli kulutusta on ja näin ollen varmaan osa lisäravinteista tarpeellisia, koska treenatessa ravintoaineita menettää.. D-vitamiiniahan kyllä suositellaan muutenkin syötäväksi, vaikkei treenaisikaan.

Mutta mitä mieltä punttimimmit, onko luettelemistani lisäravinteista hyötyä ? Eli jatkanko samalla linjalla vai otanko päivittäiseen käyttöön..

C-vitamiini, Monivitamiini, Omega-3, Fat Burnerit, Vihreä tee (yrjöttää :)), Sinkki, Magnesium. Treenipäivinä: Shock, Malto + Glutamine, Whey+.

Palkkareista

Lisäravinteina

Omega3
Monivitamiini
Lesitiini
Fast muscle+
Joskus D-vitamiini
Välillä rasvanpolttajia ja vihreä tee

Ostin juuri Fastin Muscle+ pussin palkkariksi entisen Fast reco 2:n tilalle. Tuota Reco 2:sta käytin myös kovatehoisen spinningin, jumpan ja juoksun tms. jälkeen. Muscle+ sisältää myös kreatiinia ja protsku:hiilarisuhde noin 50:50. Kannattaako tuota Muscle+ käyttää kovatehoisesta aerobisesta palautumiseen, vai hankinko siihen palkkarin erikseen (esim. Fastin Dietmix)? Joidenkin mielestä aerobisen jälkeen palkkaria ei tarvita, mutta olen tottunut käyttämään sitä...Jos kuitenkin suosittelette korvaamaan aerobisen jälkeisen palkkarin normiruualla, mitä olisi hyvä syödä heti treenin jälkeen?

Aerobisen jälkeen palkkari on ehkä paikallaan, jos treeni on ollut erityisen kova. Peruslenkin jälkeen palkkaria tuskin tarvitsee vaan riittää ihan normi ruoka. En kuitenkaan muscle+ käyttäisi vaan mielummin recoa.

Tämän hetken arsenaali:

- sitruunanmakuinen nestemäinen kalaöljy aamuin illoin
- Leader Daily Tabs -monivitamiini ja B-vitamiinikompleksi aamulla
- magnesium- ja sinkkitabletit illalla
- Whey-80 palautukseen, sekaan glutamiinia

Lisäksi kreatiinin käyttö on tarkoitus aloittaa maanantaina voimajakson alkaessa.

Omegat
Monivita
Deetä
Karotiinia iholle :)
Whey triple protskuna (vaihtoon menossa kunhan pussi tyhjenee..)
Kreatiini
Reco2 palautukseen (lisään kreatiinin tähän)

Nostetaan vanha keskustelu!
Olisko teillä mimmeillä suosituksia tuotteista, mistä sais boostia treeniin? En juo kahvia ja jos ei esim energiadrinkkiä vedä joskus naamaan, niin iltasali tuntuu välillä hirmu raskaalta. Olisko jotain hyväksi todettua piristävää tuotetta mitä suosittelisitte? Fitnesstukusta kattelin tällästä Osta Intensity, 300 g osoitteessa Fitnesstukku.fi (starnutrition intensity), muta kun ei noi kaikki aineet sano yhtikäs mitään, enkä haluu mtn myrkkyjä syödä :P En ole hardcore salitreenaaja joten hakusessa joku perus piristävä tuote, jota ei kuitenkaan olisi tungettu täyteen kaikkia epämääräsiä ainesosia.

Lisäksi kysymys palarista. Onko Whey80 riittävä, kun tarkoituksena pudottaa muutama kilo?

Kiitos jo etukäten vastauksista!

Tuota noin, tämä on ehkä jopa hieman noloa, mutta ainoat lisäravinteet mitä mulla on käytössä, ovat d-vitamiini ja magnesium. Mistä tiedän mitä tarvitsen jos jotain tarvitsen? Olen ajatellut pärjääväni vain ruuan voimalla mutta mutta..?
Liikkumismäärät punttia 4-6 päivänä viikossa, ratsastus 2 x viikko, lisäksi jotain satunnaista jumppa + koirien lenkitykset.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Itse olen muutaman kerran tehnyt sen virheen iltasalille lähtiessä, että olen napsinut kofeiinipitoisia pillereitä. Kyllähän ne piristää, mutta unta ei tahdo saada yöllä sitten millään. Itsellä tuo StarNutritionin Octane tuntuu toimivan urheilujuomana pillereitä paremmin jaksamiseen. Tosin kofeiiniherkkyyskin taitaa olla aika yksilöllistä.

Niin ja sitten vielä nuo itse käyttämäni lisäravinteet:
Monivitamiini ja D-vitamiini
Omega-3
Magnesium

Palkkarina tällä hetkellä Whey-80, maitoon ja sekaan yleensä vielä banaani
Treenin aikana juomana Octane

Olisko jotain hyväksi todettua piristävää tuotetta mitä suosittelisitte?
Minä olen tykännyt Fastin Workout Shockista. En tiedä kuinka täynnä tuo on niitä mainitsemiasi myrkkyjä (todennäköisestihän se on :rolleyes: ) mutta piristää kummasti! Itse alunperin ostin boosterin saadakseni energiaa treeniin työpäivän jälkeen, mutta käytän sitä kyllä aamutreeneissäkin. Toimii! Makuna minulla on verigreippi, ihan ok makuista.

Tällä hetkellä käytän

Whey-80
Fast Workout Shock
Magnesium
Sinkki
Kromi
C-, D- ja B-vitamiinit
Kalsium

Sellainen kysymys tuli vielä mieleen, johon voisin kaivata itsekin viisaampien mielipiteitä. Olen miettinyt Whey-80 kaveriksi jotain hiilaripitoisempaa palauttavaa tuotetta. Treenaan kuitenkin 4-5 kertaa viikossa salilla plus koiran kanssa lenkkeilyt. Yritin itse nettikaupoista selailla palauttavia tuotteita ja massanlisääjiä - mitä eroa näillä käytännössä on, kun molemmat kuitenkin sisältää sekä hiilaria että proteiinia? Tuo niiden suhde? Kumpi olisi parempi tällaiselle kehitystä haluavalle treenaajalle, pieni painonpudotus ehkä olisi paikallaan (ehkä kilo rasvaa pois olisi kiva saada) mutta ensisijaisena kuitenkin lihaskasvu. Mitat tällä hetkellä 164cm ja 58,5 kg jos ne jotain sanoo minun ruumiinrakenteestani ja siitä mikä noista mulle olis se paras vaihtoehto.

Hei Mimmit auttakaahan!
Mulla saliharrastelua takana nyt noin puoli vuotta ja tuloksiakin tullut pikkuhiljaa.. Olen tähän asti salitreenin jälkeen vetässyt noin 30g whey80 -proteiinijauhetta ja sillon tällön hedelmän siihen päälle. Eilen vasta kuulin ettei se mikään palautumisjuoma olekaan xD vaan että siihen tarvittaisiin hiilareita päälle myöskin! Voisitteko valaista mitä mun pitäisi treenin jälkeen (ja sitä ennen/aikana) juoda :D mitkä suhteet mittailuissa jne! Kreatiininkaan kanssa en ole jaksanut lähteä "hifistelemään" kun en ole tutkinut asiaa tarkemmin. Muuten uskoisin ruokavalioni olevan kunnossa ja terveellinen.
Toiveena olisi päästä helpolla ja halvalla....

Kyllä se tasan on palautusjuoma ilman hiilareitakin.

Ja sä saat hiilareita siitä hedelmästä, jos niitä kaipaat. Eli hera+banaani/omena/mikämaistuu vaan naamaan.
Ero siinä, että nauttisit sen hiilihydraatinkin nestemäisessä muodossa, on mitä todennäköisimmin jossain kategoriassa "vaikuttaa 2 % vuoden tuloksiin". Hedelmäsokeritkin vaikuttavat ihan tarpeeksi nopeasti.

sofiaana, mulla on käytössä ihan palautusjuoman nimellä myytävä mömmö (sportlifen recovery+), kun arvelin että se on helpointa, ja ainakin mun pt sano että se on ihan hyvä tuote. :D Mutta kuulemma myös hedelmät voi olla hyvä välipala treenin päälle (siis jonkin sortin palkkarin lisäksi). Ei kai sillä muuta väliä ole kuin että saa nopeesti jotain ravintoa jossa ois ainakin proteiinia ja mielellään myös hiilaria?

Viimeksi muokattu:
sofiaana tavan herasta saat palkkarin kun lisäät joukkoon maltodextriniä puoli desiä. Mulla on käytössä Malto6 | Fast Sports Nutrition

Treenatessa mulla on käytössä Xtend BCAA juoma, ja ite ainakin huomaan että jaksaa vetää treenit paremmin tuon avulla.

Itellä käytössä

Mywhey hera+banaani palautukseen
Scivation xtend treenijuomana
Muscle techin Neurocore PWO:na

Lisäksi omega-3, c-vitamiini, msm, sinkki jne menee :-)

Ariell mikä Xtend maku sulla on käytössä? Tilasin nyt Green Applea, mulla ei oo sitä ollu aikasemmin, vähän jännittää onko se juotavaa... Mulla oli isot kasat hamstrattuna vanhemman mallin Blue Raspberryä mikä oli ehdoton lemppari mut nyt pitää vaihtaa makua ja ton valitsin ihan arpapelillä....

Ariell mikä Xtend maku sulla on käytössä? Tilasin nyt Green Applea, mulla ei oo sitä ollu aikasemmin, vähän jännittää onko se juotavaa... Mulla oli isot kasat hamstrattuna vanhemman mallin Blue Raspberryä mikä oli ehdoton lemppari mut nyt pitää vaihtaa makua ja ton valitsin ihan arpapelillä....

Aikasemmin oli toi omena ja oli hyvää! Nyt käytössä mango nectar, joka on myös älyttömän hyvää :-) monet kehunu tota blue rasberrya niin taitaa itellä mennä seuraavaksi kokeiluun.

Onko mimmeissä keski-ikäisiä? Onko joku vanhempi mimmi tullut vielä kokeilleeksi testosteroniisäystä luontaishoitoina (paitsi vaihtareiden hoitoon, myös lihaskunnon säilymisen apuna)?

Täydennän viestiäni vaikka tällä linkillä:

Eqology - Testosteroni ? miehille ja naisille

Tässä pieni pätkä tekstistä:

Naiset ja testosteroni
Naisten testosteronintuotanto kasvaa murrosiässä ja saavuttaa huippunsa vähän päälle parikymppisenä. Seksuaalinen halu alkaa sen jälkeen laskea, mitä usein vahvistaa e-pilleri, joka tukahduttaa kaikki normaalit sukupuolihormonit, sekä estrogeenin, progesteronin että testosteronin. Vaihdevuosi-iässä testosteronin määrä on usein laskenut puoleen.
Viime vuosina on suurten tutkimusten pohjalta herännyt pelko, että nainen ei koekaan hormonikorvaushoidon estrogeenilla auttavan seksuaaliseen haluun, lihasten kuntoon tai energiatasoon. Pelko matalan äänen saamisesta ja parrankasvusta on estänyt monia harkitsemasta testosteronilisää siitä huolimatta, että sivuvaikutuksia ilmenee vain liian suurilla annoksilla.

Monet uudet tutkimukset ovat sitävastoin osoittaneet, että luonnollinen testesteronilisä on sekä turvallinen että voi ehkäistä rintakudoksen kasvua ja syöpää, joita estrogeeni ja synteettinen progesteroni (progestiini) lisäävät. Eräässä tutkimuksessa vuodelta 2006 todettiin, että hormoninpuutteesta kärsivät naiset, jotka saivat testesteronilisää hormonilaastarin avulla, saivat vahvemmat luut, suuremmat lihakset, vakaamman libidon sekä paremman mielialan annoksella, joka oli vain 6 % siitä, mitä normaalisti annetaan miehille (Nat Clin Pract Endocrinol Metab. 2006;2(8):432-433).

Vaihdevuosi-ikäisten naisten matala testosteronitaso on yhteydessä nousseeseen riskiin saada verisuonten kalkkeumia ja sydän- ja verisuonitauti, joka on yleisin kuolinsyy tämän ikäryhmän naisilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom