Punttimimmien lisäravinteet

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Päivittäin:

- Kalaöljykapselit 2-3 kpl, riippuen onko syöty kalaa miten
- Multivita x 1
- D-vitamiini 2x ilta ja 2x aamu, jääpi pois taas helmikuussa, kun palailen auringon alle

Lisäksi tietysti palkkari treenin jälkeen (sekä puntti että aerobinen). Tällä hetkellä massin minttusuklaa menoillaan, himpun verran liian makea mun suuhun mutta vielä sentäs alas menee!

Olen myös käyttänyt tätä, mutta viime pullon tyhjentyessä, ostin vaihteeksi maitoheraa, joka on pullohinnaltaan edullisempi. Niin sitä piti vain kysellä ihan muuten vain, että minkälaisia annoksia ja monta kertaa päivässä käytit tuota? Kun itsellä se pieni pullo tyhjeni n. 1 vk:ssa, niin aika tyyristä tavaraahan se kuiteskin on..
Syön myös vaihtelevasti maitohappobakteereja, eli nämä varmasti poissulkevat toisensa, eli tarvetta ei ole molempien käyttööön..kai..:rolleyes:

Joo tyyristä on jos ottaa sen maksimisuosituksen päivittäin. Mä en ota kuin iltaisin yhden annoksen tai puoltoista, ja en muutenkaan suhtaudu silleen fanaattisesti näihin lisäravinteisiini, eli välillä voi tulla päivän parin taukoja jos olen reissussa tai pidempiäkin jos ei ole muistanut ostaa k o tuotetta... Sit jos masu kiukkuaa, niin otan sitä kuuriluonteisesti enemmän.

Protsku

Otan nyt protskun aamulla puuron seassa aina salipäivinä. Olisiko tehokkaampi ottaa just ennen salia? Nyt yleensä menen salille iltapäivällä.

mimmuk:

Heraproteiini on laadukas proteiinilisä palautumiseen, aterioille tai välipalaksi, myös useita kertoja päivässä, jos proteiinia ei muuten saa riittävästi. On kuitenkin etu, jos proteiinin saa enimmäkseen ns. normaalista ruuasta. Heraproteiinivalmisteesta jää puuttumaan tärkeät ravintoaineet, joita saat käyttämällä proteiininlähteenä lihaa (esim. rauta), kanamunaa (rasvahapot, D-vitamiini...) tai maitotuotteita (kalsium...).

Heraproteiini imeytyy nopeasti, joten se on omiaan erityisesti aamulla ja välittömästi treenin jälkeen. Suosittelen, että otat esim. 20-30 g heraa ja jonkin hiilarilähteen (vaikka banaani) mahdollisimman pian treenin jälkeen. Treenin jälkeen tarvitaan rakennusaineita palautumiseen ja kehittymiseen. Myös aamulla keho on tyhjä aminohapoista ja heraproteiini on silloin hyvä valinta, koska se imeytyy nopeasti. Vaihteluna kannattaa kokeilla esim. raejuustoa tai kanamunanvalkuaista aamupuurossa. Molemmat on tosi hyvää, vaikka alkuun kuulostaa eksoottiselta.

-D-vitamiinilisä 20 mikrogrammaa on käytössä talvisin
-Berocca ja Magnex (vitamiinit ja magnesium)
-C-vita silloin tällöin Berocan päälle, etenkin lenssukausina
-Inkiväärijuurikapselit ja neidonhiuspuu-uute tarvittaessa (nivelille & ääreisverenkierron parantamiseen)
-Kreatiini
-QNT Delicious Whey Protein

Mitäs treeniboostereita punttimimmit käyttää? Ite oon tähän mennes ennen treeniä ottanut vaan kretiinia ja nyt oon aatellut et jos jotain vielä lisäämään treenitehoa ja auttamaan lihaskasvussa. Muuten lisäravinteisiini kuuluu jos jotakuta kiinnostaa niin omagat, vitamiini-hivanainavalmiste, magnesiumcitraatti, palkkarina phase 3 ja d-vitamiini jonka aattelin kyllä kesäks jättää pois....

-Omegat
-B- ja D-vitamiini
-Rauta
-Reco2
-Soijalesitiini

Varsinaisia treeniboostereita en käytä, jos kahvia ei lasketa ;)

Minkälaisia kokemuksia CLA:sta? Niin hassulta kuin tämä kuulostaakin, rupean voimaan pahoin ja päähän tulee humiseva tunne kun nappaan pillerin.
Miten kreatiinia kannattaa ottaa? Aina ennen treeniä vai tankkailla "varastoja täyteen" ja vähentää sitten annosta?

Olen vasta aloittelemassa tätä lisäravinteiden käyttöönottoa.
Tällä hetkellä siis käytössä päivittäin:

- Multitabs
- Möller/elivo omega-3
- Urticalcin nokkostbl, joka vaihtuu kohta Piimaxiin purkin tyhjennyttyä.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Olen kuullut paljon hyvää Manninsen Hydro ISO:sta ja Anabolic Overdrive 2:sta!!! Itse en pysty käyttämään mitään tämänkaltaisia palkkareita tms. mutta maistanut olen! Näyttää toimivan! :)

Pitkän tauon jälkeen takaisin kelkassa...:puntti:

Onko kukaan testannut Fastin Prode90 /mietin millainen mahtaa olla käytössä?
Hakusessa olisi palkkari joka tehostaa lihaskasvua perus palauttamisen ohella. Josko jollain olisi suositella?

-Fast HT-R palkkarina
-Fast Hera 80 satunnaisesti lisäproteiinina, ei päivittäin, eikä edes viikoittain
-Leader E-Epa (omegaa)
-Leader Vida Multi Duo monivitamiini
-D-vitamiini 125 ug
-Ubikinoni 90 mikro?grammaa
-Lacto7 maitohappobakteerit
-Leader Green tea
-Magnesium+sinkkivalmiste, en muista valmistajaa
-Fast Pump+ silloin kun muistan ottaa...
-Rautakuuria sillon kun tuntuu että Hb laskee (lihaa en syö)
-c vitamiini flunssa-aikana

Melkosesti purkkia ja purnukkaa on, tulikohan ees kaikki...

Jotain palkkaria olisi varmaan hyvä hommata jossain vaiheessa. Onko kellään kokemusta sen nimisestä tuotteesta kuin Heracles Sportius? Onko hyvää? Tässä linkki. http://www.heracles.fi/sportius.htm

Olen pudottamassa myös painoa jonkin verran ja mietin tuota kreatiinia... Onko sillä hidastavaa vaikutusta painonpudotukseen?

Ruokavalio on mulla aika hyvässä kondiksessa, niin ehkä siitä johtuen sitten noita lisäravinteita vähempi.. Ihan perus pari säkkiä on vaan.

Fast reco2 (ihan lopussa, kunhan loppuu niin alan käyttää alla mainittuja)
Leader Whey+
Fast malto6
Ja sitten c-vitamiinitabuja ihan apteekin hyllyltä =)

PureWhey suklaa (Prolab)
Ion92 suklaa (Evolution)
Malto (Evolution)
Kreatiini (Evolution)
Glutamiini (Evolution)
Tauriini (HC Power Nutritions)
Karnitiini (HC Power Nutritions)
BCAA-aminohappoja (HC Power Nutritions)
Tryptofaani (HC Power Nutritions)
Monivitamiini (Apteekin)
C-vitamiini (Apteekin)
Magnessium (Apteekin)
Kalkkitabletit (Pirkka)
Kalaöljykapselit (Pirkka)
Valkosipulitabletit (Pirkka)
Ternimaitokapselit (Vitabalans)
Karnosiini (Tolonen)
Porkkanakapselit e-vitamiinilla (Tolonen)
Oliivinlehtiuute
Greipinsiemenneste
Kofeiini (Apteekin)
Dietillä joskus myös stacker

Olikohan siinä kaikki... hmm... täydentelen sitä mukaa kun mieleen tulee.

Tunnut tietävän näistä lisäravinteista melko paljon,ajattelin jos voisit neuvoa hieman kun olen käynyt salilla aikaisemmin,mutta en ole käyttänyt minkäänlaisia lisäravinteita ja nyt olen taas alkanut käymään salilla ja pitäisi alkaa syömään lisäravinteita en tiedä mitä kannattais näin alkuun tilata ? :wtf: Tarkoituksena on saada lisää lihasta ja kestävyyttä :)

Sophi, onhan sulla ruokavalio kunnossa ja monipuolinen? Minun makuun (ja varmaan monen muunkin) tuossa Ironbuttin listassa on aika paljon extraa, en lähtisi ainakaan alkuun ottamaan mallia...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom