Punttimimmien leffa/kirja/musiikkisuosikit ja suositukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HeatN
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
my favourites are:

Tässä oikeasti koukuttavia kirjavinkkejä :)

Pirkko Aitoaho - Omilla teillä
Leena Lehtolainen - Jonakin onnellisena päivänä
Daniellle Steel - Torjuttu totuus
Torey Hayden - Tiikerin lapsi
Jean-Dominique Bauby - Perhonen lasikuvussa
Niina Repo - Kaksi

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Unikko sanoi:
En jaksa kahlata, onko kukaan jo tätä suositellut... Kari Hotakaisen Juoksuhaudantie. Enpä ole hulvattomampaa kirjaa lukenut... Leffa oli huono, kirja viiden tähden veroinen.

En tiedä mikä mussa on vikana, mutta mulle toi kirja ei vaan aukea. :rolleyes: Kaikki sitä kehuu, ja tokihan se oli ihan ok, muttei mun mielestä mikään super. Makuasioita. :)

Suosikkikirjoja on vaikea nimetä, jonkin verran kun tulee luettua. Viimeaikaisia pläjäyksiä mm.:
-Puzo: Godfather
-Golden: Memoirs of a geisha
-Chang: Villijoutsenet
-Zafón: Tuulen varjo (aivan huippu :5: )

Katsottiin juuri suomalainen elokuva nimeltään ken tulta pyytää. oli todella hulvaton ja hauska ja ihan liian vähälle huomiolle jäänyt! Suosittelen. jos ei löydy niin katsomaan kirjastosta, tampereelta ainakin löytyi.

Lempi kirjani on Irwingin kaikki isäni hotellit. Aika eriskummallinen kirja, mutta suosittelen.

Musiikiksi vielä päälle vanhaa kunnon Depeche modea ja Placeboa

:5:

Mä en paljon ehdi lukemaan saati leffoja katsomaan mutta musiikkia tulee kuunneltua sitäkin enemmän.
Kotosalla soi pääsääntöisesti seuraavat artistit / bändit

- Yö
- Mikko Mäkeläinen & Myrskylyhty
- Janne Tulkki
- Tauski
- Janne Hurme
- Taikakuu

ja iskelmämusiikki noin ylipäänäs muutenkin. Melko kaikkiruokainen kuitenkin olen musiikin suhteen, monista tyyleistä löytyy hyvää kuunneltavaa.

Kirjoja jos joskus tulee luettua niin painottuvat lähinnä tietokirjallisuuteen ja lähinnä tuonne harrastuspuolelle eli koiriin.

Leffoista tulee katottua eniten kauhua ja draamaa.

Mun tulee katsottua melko paljon elokuvia, lähinnä toimintaa ja draamaa. Joitakin onnettomia komedioita silloin tällöin :D

Tässä joitakin mitkä ovat erityisesti mieleen jääneet ja joita suosittelen myös muille (tässä on uudemoia ja vanhoja sekaisin):

- Koston liekki
- Viimeinen Samurai
- Tears of the sun
- Once upon time in a Mexico
- A man apart
- The recruit
- Walking tall
- Cellular
- Panttivanki
- Neljä veljeä
- Danny the dog
- The Rock

^ Eivät varmastikaan ole kaikki laatukamaa oikeiden elokuvakriitikoiden mielestä, mutta minuun nuo ovat "uponneet".

Kannattaa katsoa myös:

- Brokeback mountain
- Geishan muistelmat
- The Island
- Sound of a thunder
- Lord of war
- Terminaali
- Flight plan
- Maailmojen sota

Näitähän löytyy vaikka millä mitalla, ei vain muista kaikkia joita kannattaisi suositella! Mitään sen kummempia esittelyjä en jokaisesta leffasta jaksa väsätä, jos joku haluaa jotain kysyä niin vastailen sitten. :)

Jos haluaa komediaa, niin White chicks nauratti ainakin mua, vaikka komedioiden suhteen kovin kriittinen olenkin.

Kirjoja tulee vähemmän luettua, mikäli mukaan ei lasketa tieteiskirjallisuutta jota menee koko ajan (pakko :D) mutta Leena Lehtolaisen koko tuotantoa suosittelen lämpimästi.

Viimeksi muokattu:
Miksei tieteiskirjallisuutta laskettaisi? Tottakai lasketaan. Ainakin Dan Simmonsin Hyperionit menee mulla uudestaan ja uudestaan, kuten myös kaikki Octavia E. Butlerin kirjoittama. :)

Sopivan kevyttä viihdykettä Diana Gabaldon Muukalainen
Ylämaan karjuja kilteissä:whip: Sotaisuutta ja eläimmellistä rakkautta hyvässä suhteessa :D

1.LA PIANISTE
aka The Piano Teacher
Pianonopettaja
(2001)
Ohjaus: Michael Haneke
Pääosissa: Isabelle Huppert, Benoit Magimel

Sain kirjan, johon ko. leffa perustuu, anoppikokelaalta joululahjaksi viime jouluna, ja vaikken olekaan ehtinyt sitä vielä kokonaan lukea, niin suosittelen kyllä! Kirjan nimi on Pianonsoittaja, ja sen on kirjoittanut Elfriede Jelinek.

Paljon hyviä kirjoja ja elokuvia olikin jo lueteltu, joten tuskin pystyn sille saralle hirveästi lisäämään... musapuolelta sen sijaan haluaisin nostaa vielä vähemmän tunnetun, mutta aivan ERINOMAISEN suomalainen hardrock/meloheavypumpun nimeltä Machine Men. Tutustukaapa, ko. musatyylejä diggailevat! Ei mitään erikoista/omaperäistä, mutta aivan hemmetin hyvin tehtyä perusmeloheviä, ja laulaja-Antony on aivan maailmanluokkaa, hyvin kestää vertailun mm. Dioon ja Dickinsoniin! :rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kirjat (eli joitakin, joista "ei ole mitään hyötyä" ja jotka löytyvät hyllystä:
- Michel Tournier: Perjantai
- Väinö Linna: Tuntematon sotilas, Täällä pohjantähden alla
- Juha Vuorinen: kaikki Juoppohullun päiväkirjat
- Andrzej Zaniewski: Rottaodysseia
- Anja Kauranen: Pelon maantiede
- Umberto Eco: Miten käy
- Yasunari Kawabata: Tuhat kurkea
- Yukio Mishima: Acts of worship
- Virpi Hämeen-Anttila: Alastonkuvia, Suden vuosi
- Tuomas Alatalo: Olen ja saan sanoa
Muuten luen paljon ja kaikenlaista - ilman kirjastoa en osaisi olla.'

Leffat:
Enimmäkseen lainailen DVD-leffoja kirjastosta pimeiden talvi-iltojen iloksi, ja toimintaa sen olla pitää. Tai Bergmania. Kotona on sekalainen kokoelma kungfu-mättöä, lähes koko Akira Kurosawan tuotanto, muutamia Hayao Miyazakin piirrettyjä.

Musiikki:
Rammstein. Etenkin Sehnsucht saa sukat pyörimään jaloissa. Saksaksi laulettu hevi! Verdin oopperat. Asha. Sibelius. Japanilainen musiikki yleensäkin.

Jos tykkää kauhu/jännitys kirjoista niin lukekaa tämä: Dan Simmons Kesäyön kauhu. Yksi ja ainoa painos ainakin Tampereen pääkirjastossa.

Täällä onkin mainittu jo ihan hirmuisen paljon monia, monia hyviä teoksia!:)

Kirjoista haluaisin vielä "mainostaa" Joy Fieldingin romaaneita. Kaikki tosi hyviä - kannatttaa lukea!:)

Kirjat:
Mitä ne on?....sori

Leffat:
-snatch (ehoton ykkönen!)
-miami vice
-piano
-neljä veljestä
-monalisa smile
-sotilas jane
-million dollar baby

musiikki:
-CypressHill(En español)
-P.O.D
-Erykah Badu
-Jamiroquai
-Metallica
-Alejandro Sanz
-Common
-Lauryn Hill

Osapuilleen noi. Järjestys on vaikea päättää.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Back
Ylös Bottom