Punttimimmien leffa/kirja/musiikkisuosikit ja suositukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HeatN
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kirjoista :
Anne Rice.n vampyyrikirjat englanniksi :kuola:
Uusin löytö on George R.R Martin Tulen ja jään laulu-sarja, ei mikään söpö sulonen fantasia kirja:whip:

Vatsalihaksille: Douglas Adams Linnunrata trilogia :D
Seikkailua: Wilbur Smith Joen Jumala, Kätketyn haudan arvoitus:rolleyes:
Aivot narikkaan: Conan Barbaari :nolo:

Onko siitä kirjakin? :eek: :hyper: :lol2:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No jotain sarjan tapaista kai...Sattui nyt kevyen lukemisen puutteessa kirjastossa käteen...Conan Puolustaja:D juuh ...Conanin jäänsininen teräs katse,pullistelevat lihakset...Aika samaalla teemalla etenee kun leffa.

Kirjoista :
Anne Rice.n vampyyrikirjat englanniksi :kuola:

Nimenomaan! Tosin viime vuosina olen alkanut pitää The Mayfair Witches -trilogiasta enemmän.

Muuten, onko kukaan lukenut Jim Butcheria? Ei ole suomennettu eikä pk-seudun kirjastoissa ole englanniksikaan kuin yksi vaivainen teos, ei kuitenkaan (tietenkään) yhtään The Dresden Files -sarjasta, josta olisin kiinnostunut. Tilasin sarjan ekan osan (Storm front) Suomalaisesta, muttei ole vielä tullut. Kokemuksia kertokaa, jos on. Wikipedia sanoo sarjasta: The Dresden Files

En arvannut, että pitää perustella ;). No, joka tapauksessa, lista on kokoelma nopeasti mieleen juolahtaneista, enkä tosiaankaan välttämättä halunnut valita tekijän ns. ykkösteosta, vaan jotain itselleni tärkeää... ...lista ei ole myöskään mikään oma x-parasta -lista, sellaista en pysty missään järjellisessä ajassa muodostamaan koskaan!

Peter Hoeg: Lumen taju En oikein tästä niin välittänyt, tosin yritin lukea sitä ruotsiksi ja olin nähnyt sen yhden tähden elokuvan, joka siitä on tehty...

Tsot tsot, väärä järjestys. Muutenkin kirjoista väännetyt leffat ovat usein pettymyksiä, poikkeuksena ehkä Yksi lensi yli käenpesän ja Kellopeliappelsiini, jotka ovat loistavia sekä kirjana, että elokuvana. Lumen taju on itse asiassa aika kevyt, oikeastaan taidokas dekkari/trilleri. Siksi kai joku on kuvitellut, että siitä saa hienon elokuvan :rolleyes: .

John Irwing: Ystäväni Owen Meany Miksi just se? Kaikki isäni hotellit ja Garpin maailma on IMO paljon parempia, hauskempia ja silti yhtä traagisia.

Minä olen aina nostanut Irwingin parhaiksi Owenin ja sitten iki-ihanan Oman elämänsä sankarin. Henkilökohtainen valinta siis. Sitä paitsi olen aina ollut heikkona poikiin, joilla on läpikuultavat korvat...:D

Saman kirjan voi kyllä lainata ihan n kertaa :hyper: . Tai sitten ostaa se omaksi divarista...

Paul Thomas Anderson: Magnolia, oli mielestäni jotenkin tekemällä tehty referensseineen...

Heh, minusta tuo on yksi harvoista elokuvista, jossa rikkaat referenssit eivät tunnu päälleliimatuilta, vaan pikemminkin antavat elokuvalle kestoa katsella uudelleen ja uudelleen. Sen sijaan aivan hirvittävä viritelmä oli tuo tämänvuotinen, teknisesti ja rakenteellisesti hyvin samankaltainen Crash. Elokuvan sanoman pakkosyöttöä todella vastenmielisellä tavalla :urjo: . Niin sitä ihmiset näkevät asiat eri tavalla.

Sofia Coppola: Virgin Suicides, Sofialta kannattaa kyllä mieluummin katsoa Lost in traslation. Virgin oli mulle niin huttua, ettei mikään. Tuli vaan vihaiseksi, kun se oli tehty niin perustelemattomasti.

Mikään ei ole niin hienoa, kuin painavien aiheiden käsitteleminen kevyesti, mutta ei höttöisesti! Ja milloin muka pojat ovat tyttöjen maailmaa ymmärtäneet?

Hayayo Miyazaki: Liikkuva linna Ei vaan Henkien kätkemä, joka on tuhat kertaa parempi.

Älä nyt, minä samaistuin aivan kympillä Liikkuvan linnan ihanaan mummosankariin! :D Eipä silti, animaatioelokuvan riemuikkaimpia kohtauksia on Henkien kätkemän joen jumalan kylvetyskohtaus...

Lisäksi haluaisin, että kaikki menisivät nyt heti elokuvakauppaan ja ostaisivat Wim Wendersin pääteoksen Berliinin taivaan alla ja Peter Greenawayn Pillow Bookin

Pillow Book kuva kuvassa kikkailuineen jätti minut kylmäksi, mutta Kokki, varas, vaimo ja rakastaja (kieroutunut, upea, tunnelmallinen), Prosperon kirjat (visuaalisesti häkellyttävä) ja Baby of Macon (olen nähnyt vain kerran, unenomaisen vahva katselukokemus) ovat kyllä mahtavaa tavaraa.

Kirjoista suosittelen ehdottomasti seuraavia (jos on dekkareiden ystävä)

1.Aleksandra Marininan Anastasia Kamenskaja sarja
2. Leena Lehtolaisen Maria Kallio sarja
3. Raid

Elokuvista (jos haluat tulla hyvälle mielelle)

1. Poika (about a boy)
2.Amelie
3.Notting Hill

Tässä nyt noi mitä ekana tuli mieleen.:)

Jos et ole jo lukenut, niin lue:

Raymond Carver: Mistä puhumme, kun puhumme rakkaudesta
Pirkko Saisio: Elämänmeno
Brett Easton Ellis: Lunar Park - ei, vaan Amerikan Psyko ;)
Toni Morrison: Sinisimmät silmät
Charles Bukowski: Postitoimisto
Timo K. Mukka: Maa on syntinen laulu

Jos et ole jo nähnyt, niin katso:
David Lynch: Eraserhead
Francis Ford Coppola: Apocalypse Now
Michel Gondry: Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Ang Lee: Jäämyrsky
Todd Solonz: Happiness

Sen verran hyvä maku sulla tuntuu olevan että täytyy noihin muihinkin suositelmiisi tutustua :). Saisiolta myös Punainen erokirja kannattaa lukea. Ja Hannu Salamalta muuten Siinä näkijä missä tekijä. Ehdoton. Ja Camus'n Sivullinen.

En ole koskaan tajunnut mikä tuossa Amelie-leffassa on niin ihmeellistä. Mutta mä tulin hyvälle tuulelle siitä ekasta Bridget Jones -leffasta... ja Kummelin Kultakuumeesta.

Camus:ta ei kannata sitten lukea masentuneena tai ahdistuneena!

Ang Leen varhaisempaan tuotantoon kannattaa tutustua myös, Syö, juo, mies, nainen ja Hääjuhla ovat hienoja ja hyväntuulisia elokuvia.

Jos Amelien visuaalinen maailma viehättää, niin kannattaa tsekata Jeunet & Caron Delikatessen ja Kadonneiden lasten kaupunki. Sisällöllisesti ihan toista maailmaa Amelien kanssa, taisi olla ohjaajakaveruksilla vähän taiteellisia erimielisyyksiä, kun Jeunet päätyi tekemään Amelien yksin :).

Ja miten ihmeessä olen unohtanut yhden lempiohjaajaparini kokonaan: Coen veljekset! Koko tuotanto on mainiota, mutta Big Lebowski saa nyt edustaa!

Vielä tuli mieleen pari huippuleffaa!!

1.LA PIANISTE
aka The Piano Teacher
Pianonopettaja
(2001)
Ohjaus: Michael Haneke
Pääosissa: Isabelle Huppert, Benoit Magimel

2.Tulennielijä (Pirkko Saisio)

3.Nousukausi

4.Forrest Gump

5.Lilja 4-ever (vaikka onkin surullinen ja ahistusleffa)

No niin, nythän mä innostuin:D

lukemista ajatellen vielä loistavaa runoutta löytyy seuraavilta:

1.Uuno Kailas
2.Edith Södergran

Helppolukuisia ja koukuttavia lukuelämyksiä löytyy Mika Waltarilta, yhden kirjan kun lukee, niin heti tekee mieli lukea seuraava. Kotimaiset klassikot, kuten Aleksis Kiven Seitsemän Veljestä, ovat myös lukemisenarvoisia uudelleen aikuisiällä, silloin koulussahan ne olivat lähinnä tylsää pakkopullaa.

Mun kestosuosikkeja elokuvissa on mm. Tuntematon sotilas, se vanha versio, Pulp Fiction, Casablanca ja Amelie, niihin voi palata aina uudelleen ja uudelleen, ja silti ovat aina yhtä hyviä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Todella helppolukuisia ihanan romanttisia (ja itkettäviä)kirjoja ovat ainakin Nicholas Sparksin kaikki kirjat tähän mennessä, parhaina mielestäni mainittakoon :Viesti mereltä(leffa ei ole yhtään niin hyvä kuin kirja) ja The Notebook-Rakkauden sivut(kirjan alkuperäinen suomalainen nimi taitaa olla Kuuntele vain muistojasi) Nämä eivät kuitenkaan ole äklömakeita kirjoja vaikka romanttisia ovatkin...

Ja nauruhermoja kutkuttava leffa oli FC Venus, nauroimme molemmat mieheni kanssa aivan kippurassa(tosin aihepiiri koskettaa meitä läheisesti...)

olenkohan mie ihan urautunut
mutta kirjoista top viitoseen kait kuuluupi

r.a salvatore -dark elf, icewinddale jne.
anne rice - no just ne vampyyrikirjat ja enkkusiksi tietenkin ei kait niitä pahemmin ole suomenneltu paria lestatia lukuunottamatta =))))
david eddings - oikeastaan kaikki
dean r koontz - paljon hyviä
viitoseen ois kait vaikka mitä ehdokkaita mm. anne mcCaffrey, margaret weis, robert jordan, robin hobb jne..

elokuvia tulee katottua harvemmin...mutta...

ne ice aget =))))
bladet

Suositelkaa tytöt mulle jotain helppolukuista, hauskaa ja koukuttavaa... niin että voin kotona mennä sohvalle makaamaan ja uppoutua kirjaan ilman että joudun laskemaan minuutteja seuraavaan ruokaan? :nolo:

Onkos noissa uusimmissa Makuunin pläjäyksissä ollut mitään sellaisia leffoja, jotka naurattais niin että tulis vatsatreenit tehtyä samalla? Ei vaan, tulee niin paljon katsottua ihan liian synkkiä elokuvia että nyt olis aika katsoa jo jotain hilpeääkin.

Ite oon tykänny noista Sujata Masseyn Rei Shimura kirjoista. :) Juuri ostin sen uusimman. Dekkaria, antiikkia ja japania ja rakkauttakin.

Kirjoista,

Jane Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo, mieluiten vielä alkuperäiskielellä luettuna. Jos tästä haluaa nähdä liikkuvaa kuvaa, suosittelen tuoreen elokuvan sijasta BBCn 6-osaista sarjaa (saa DVDnä). Aivan loistava! Austenin koko muukin tuotanto on oivaltavaa ja sopivan romanttista olematta kuitenkaan hömppää.

Muuten mieleen ovat jääneet Tuulen viemää, Erlend Loen Supernaiivi sekä Márquezin Sadan vuoden yksinäisyys. Viimeisimmäksi luin Jane Fondan elämänkerran. Sekin oli ihan ok, vaikka naikkosen ajatusmaailma on aika erilainen kun itsellä.

Elokuvista,

kaikki Tarantinot ehdottomasti. Trainspotting on jäänyt "nuoruudesta" mieleen. Uusimmista positiivinen yllätys oli Match Point.

Kirjoista,

Jane Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo, mieluiten vielä alkuperäiskielellä luettuna. Jos tästä haluaa nähdä liikkuvaa kuvaa, suosittelen tuoreen elokuvan sijasta BBCn 6-osaista sarjaa (saa DVDnä). Aivan loistava! Austenin koko muukin tuotanto on oivaltavaa ja sopivan romanttista olematta kuitenkaan hömppää.

tuo sarja on huippu. itse elokuva jäi hyvin lyhyeksi mutta sarjan katsoneena pysty korjaamaan aukot. itse kirjaa en ole lukenut, pari muuta austenia löytyy.

tyttö ja helmikorvakoru elokuva oli myös mieleeni vaikka vähän erilaista kuin austen

En arvannut, että pitää perustella ;).

Juu, en mä sillä. Käytin vaan sun listaa pohjana, kun siinä oli niin monia munkin tykkäämiä kirjoja ja heräsi halu sanoa niistäkin, joista olin vähän eri mieltä... :D :haart:

No, joka tapauksessa, lista on kokoelma nopeasti mieleen juolahtaneista, enkä tosiaankaan välttämättä halunnut valita tekijän ns. ykkösteosta, vaan jotain itselleni tärkeää... ...lista ei ole myöskään mikään oma x-parasta -lista, sellaista en pysty missään järjellisessä ajassa muodostamaan koskaan!

Samat sanat...

Älä nyt, minä samaistuin aivan kympillä Liikkuvan linnan ihanaan mummosankariin! :D Eipä silti, animaatioelokuvan riemuikkaimpia kohtauksia on Henkien kätkemän joen jumalan kylvetyskohtaus...

Mä samastun siihen HK:n marsuun... (idioottivauvaan... Samaa pullaisaa ulkonäköä meissä... :rolleyes: )
Pillow Book kuva kuvassa kikkailuineen jätti minut kylmäksi, mutta Kokki, varas, vaimo ja rakastaja (kieroutunut, upea, tunnelmallinen), Prosperon kirjat (visuaalisesti häkellyttävä) ja Baby of Macon (olen nähnyt vain kerran, unenomaisen vahva katselukokemus) ovat kyllä mahtavaa tavaraa.

Musta ne on kaikki AIVAN UPEITA. (No, ehkä A Zed & two noughts ei niiiin upea...) Pillow Bookissa mua kiinnostaa niin paljon ne tarinat tarinoiden sisällä, se iholle kirjoittaminen... Siinä on jotain, mitä itse koen poeettisesta estetiikasta puuttuvan - aistin ehdoton läsnäolo. Monet muutkin on sanonut PB:n olevan liika kikkaileva, mutta mulle se on just oikeanlainen. :love:

Camus:ta ei kannata sitten lukea masentuneena tai ahdistuneena!

Ang Leen varhaisempaan tuotantoon kannattaa tutustua myös, Syö, juo, mies, nainen ja Hääjuhla ovat hienoja ja hyväntuulisia elokuvia.

Jos Amelien visuaalinen maailma viehättää, niin kannattaa tsekata Jeunet & Caron Delikatessen ja Kadonneiden lasten kaupunki. Sisällöllisesti ihan toista maailmaa Amelien kanssa, taisi olla ohjaajakaveruksilla vähän taiteellisia erimielisyyksiä, kun Jeunet päätyi tekemään Amelien yksin :).

Kyllä näkyy kummalla se tatsi oli. Kadonneitten lasten kaupunki on mielestäni yksi hienoimmista elokuvahistorian rakkaustarinoista. :haart: :haart: :haart: :haart:
(Delicatessenin sai muuten Anttilan alesta ihan parilla eurolla dvd:llä)

Ang Leen varhaisemmat on tosiaan jotenkin ihanan seesteisiä ja hyväntuulisia. Minne se katosi?

Suositelkaa tytöt mulle jotain helppolukuista, hauskaa ja koukuttavaa... niin että voin kotona mennä sohvalle makaamaan ja uppoutua kirjaan ilman että joudun laskemaan minuutteja seuraavaan ruokaan? :nolo:

Oletko Faidra lukenut Marian Keyesin kirjoja? Mä oon ainakin ihan koukussa niihin - erittäin hauskoja, mutta ei kuitenkaan täyttä hömppää niinkuin vois äkkiä luulla. Suosittelen lukemaan englanniksi, koska Keyes leikkii paljon kielellä, mikä tietenkin kärsii käännöksessä. Esim. Rachel's Holiday, Angels ja Sushi For Beginners on kaikki hyviä.

Mä oon tosi kaikkiruokainen kirjojen suhteen. Oli aika jolloin luin koko John Grishamin tuotannon. Laila Hietamiehenkin melkeen kaikki kirjat on luettu ja Patricia Cornwellin uudet teokset tulee aina luettua, vaikka nykyään ne riipiikiin mua aika lailla.

Suomalaisista parhaimpia on ehdottomasti Waltarin Sinuhe Egyptiläinen, Linnan Tuntematon sotilas sekä Laila Hietamiehen Vienan punainen kuu.

Zone-sarja -42%
En jaksa kahlata, onko kukaan jo tätä suositellut... Kari Hotakaisen Juoksuhaudantie. Enpä ole hulvattomampaa kirjaa lukenut... Leffa oli huono, kirja viiden tähden veroinen.

Latest posts

Back
Ylös Bottom