- Ikä
- 45
Pakko sanoa, että siun kirjotustyyli on kyllä niin mukaantempaavaa että huh! Rehellinen, tykkään
No kiitos, kiva kuulla :haart:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pakko sanoa, että siun kirjotustyyli on kyllä niin mukaantempaavaa että huh! Rehellinen, tykkään
Minun blogini. En päivitä kyllä päivittäin enkä viikottainkaa.. Päivitän jos on oikeasti kerrottavaa tai keksin jtn.. ;)
Maakan Blogi
Itse olen taas täysin eri mieltä postaustahdista. Hyvä tahti olisi kerran kaksi viikossa, ei missään nimessä enempää Itse luen ja fanitan myös blogeja, joita päivitetään vain joka toinen viikko. Mun mielestä blogautuksiin pitää panostaa, pitää olla asiaa, näkökulmia, mielenkiintoisesti kirjoitettua ja laatua - edes muutaman kerran kuussa. Let's face it: kenellä riittää asiaa ja laatua 200 postaukseen vuodessa? Jos blogautuksia tulee liian usein, ei niitä jaksa ja viitsi lukea ajatuksella. Etenkin kun tuntuu, että se laadun ja määrän suhde on aina käänteinen. Mä ainakin viimeistään parin vierailun jälkeen nään onko blogin sisältö itseä kiinnostava ja tilaan blogitekstit, jollon ei tarvii turhaan vierailla niillä sivuilla kytäten mahdollisia postauksia. Näin käsittääkseni tekee monikin lukija.
Karsastan myös blogitalleja, arvostan itsenäisyyttä ja riippuvuutta.
Mut siis pointti oli, että meitä lukijoita on hyvinkin erilaisia. Yksi toimii yhdellä ja toinen toisella.
Joka tapauksessa, olen muutenkin sitä mieltä, että elämä on ihaninta unplugged.
Itselleni bloggaajana ja etenkin blogien lukijana on tärkeää aktiiviset ja suht säännölliset päivitykset. Tietty väkisinkään ei pidä vääntää juttua jos ei ole mitään sanottavaa, mutta sitten toisaalta kannattaa silloin ehkä hyödyntää sitä että kirjoittaa kerralla enemmän varastoon jos kerrankin kirjoitusfiilistä löytyy, julkaisee sitten vasta hetken päästä.
Jos ei jaksa kirjoittaa joka päivä niin mielestäni ehdoton minimi on muutama kerta viikossa, keskivertotahtina varmaan se 3-4 postausta viikolle. Itselläni jää ainakin seuraamatta sellaiset blogit mihin tulee kirjoituksia vain kerran viikkoon, tai mikä pahinta, vieläkin harvemmin.
Bloggaamisessa varmaan oletuksena on että sitä lukee joku muukin kuin kirjoittaja itse. Nämä siis tälläisenä yleisenä hölinänä mikä tuosta tuli mieleen. Kovin pitkiä taukoja ei kannata pitää, koska toistuvasti pettyneet ja turhan takia sivustolla vierailleet lukijat eivät joku kerta enää palaakaan
En ymmärrä, että noin usein viikossa päivittäisi. Minulla ei edes riitä aika kirjottamaan 3-4 kertaa viikossa.. En tajua miten toisilla riittää. Enkä jaksa seurata blogeja, jossa lähes joka päivä jotain "turhaa" asiaa.
Sinullakin viimeinen postaus 3.2.. ;)
Itelle ei niin väliä miten kukakin blogiaan päivittää. Totta on, että jos päivitys väli on kerran kuukaudessa niin äkkiä se unohtuu pakostakin, mutta bloglovinin kautta, kun seurailen useimpia niin maili ilmottaa millon on tullu uusia kirjotuksia, joten ei tarvii kytätä.
Ja oma kirjottelu taas...kirjotan sillon, ku on kirjotus fiilis. Joskus se fiilis on 5krt/vko ja joskus yhden kerran. Oon sen sortin taiteilijasielu, että en voi vääntää väkisin, koska sillon tulee paskaa ja väkisin väännetty paska sattuu persereikään ja suututtaa.
Tulee seurattua jonkun verran blogeja. Minusta kiinnostavimpia ovat sellaiset blogit, missä se bloggaaja tavallaan päästää lukjat ns. iholle. Eli paljastaa itsestään jotain, kertoo omasta elämästään, omasta päivästään, omista tekemisistään nissä teksteissään. Jotkut kirjoittaa sellaisia ikään kuin infromatiivisia postauksia blogeihinsa joistakin teemoista, mitkä ei sinällään kosketa sitä bloggaajaa itseään ainakaan suoraan. Minusta tuollaiset informatiiviset asiatekstit on kiinnostavia oikeastaan vain silloin, jos se bloggaaja on jonkunasteinen asiantuntija. Enemmän kiinnostaa lukea ihmisten omasta elämästä ja kuvat on plussaa.