SUPERCARB 1kg -40%

Punttimimmien blogitutka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -T
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Minun blogini. En päivitä kyllä päivittäin enkä viikottainkaa.. :) Päivitän jos on oikeasti kerrottavaa tai keksin jtn.. ;)

Maakan Blogi

Itselleni bloggaajana ja etenkin blogien lukijana on tärkeää aktiiviset ja suht säännölliset päivitykset. Tietty väkisinkään ei pidä vääntää juttua jos ei ole mitään sanottavaa, mutta sitten toisaalta kannattaa silloin ehkä hyödyntää sitä että kirjoittaa kerralla enemmän varastoon jos kerrankin kirjoitusfiilistä löytyy, julkaisee sitten vasta hetken päästä.

Jos ei jaksa kirjoittaa joka päivä niin mielestäni ehdoton minimi on muutama kerta viikossa, keskivertotahtina varmaan se 3-4 postausta viikolle. Itselläni jää ainakin seuraamatta sellaiset blogit mihin tulee kirjoituksia vain kerran viikkoon, tai mikä pahinta, vieläkin harvemmin.

Bloggaamisessa varmaan oletuksena on että sitä lukee joku muukin kuin kirjoittaja itse. Nämä siis tälläisenä yleisenä hölinänä mikä tuosta tuli mieleen. Kovin pitkiä taukoja ei kannata pitää, koska toistuvasti pettyneet ja turhan takia sivustolla vierailleet lukijat eivät joku kerta enää palaakaan :)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Itse olen taas täysin eri mieltä postaustahdista. Hyvä tahti olisi kerran kaksi viikossa, ei missään nimessä enempää :) Itse luen ja fanitan myös blogeja, joita päivitetään vain joka toinen viikko. Mun mielestä blogautuksiin pitää panostaa, pitää olla asiaa, näkökulmia, mielenkiintoisesti kirjoitettua ja laatua - edes muutaman kerran kuussa. Let's face it: kenellä riittää asiaa ja laatua 200 postaukseen vuodessa? Jos blogautuksia tulee liian usein, ei niitä jaksa ja viitsi lukea ajatuksella. Etenkin kun tuntuu, että se laadun ja määrän suhde on aina käänteinen. Mä ainakin viimeistään parin vierailun jälkeen nään onko blogin sisältö itseä kiinnostava ja tilaan blogitekstit, jollon ei tarvii turhaan vierailla niillä sivuilla kytäten mahdollisia postauksia. Näin käsittääkseni tekee monikin lukija.

Karsastan myös blogitalleja, arvostan itsenäisyyttä ja riippuvuutta.

Mut siis pointti oli, että meitä lukijoita on hyvinkin erilaisia. Yksi toimii yhdellä ja toinen toisella.

Joka tapauksessa, olen muutenkin sitä mieltä, että elämä on ihaninta unplugged.

Itse olen taas täysin eri mieltä postaustahdista. Hyvä tahti olisi kerran kaksi viikossa, ei missään nimessä enempää :) Itse luen ja fanitan myös blogeja, joita päivitetään vain joka toinen viikko. Mun mielestä blogautuksiin pitää panostaa, pitää olla asiaa, näkökulmia, mielenkiintoisesti kirjoitettua ja laatua - edes muutaman kerran kuussa. Let's face it: kenellä riittää asiaa ja laatua 200 postaukseen vuodessa? Jos blogautuksia tulee liian usein, ei niitä jaksa ja viitsi lukea ajatuksella. Etenkin kun tuntuu, että se laadun ja määrän suhde on aina käänteinen. Mä ainakin viimeistään parin vierailun jälkeen nään onko blogin sisältö itseä kiinnostava ja tilaan blogitekstit, jollon ei tarvii turhaan vierailla niillä sivuilla kytäten mahdollisia postauksia. Näin käsittääkseni tekee monikin lukija.

Karsastan myös blogitalleja, arvostan itsenäisyyttä ja riippuvuutta.

Mut siis pointti oli, että meitä lukijoita on hyvinkin erilaisia. Yksi toimii yhdellä ja toinen toisella.

Joka tapauksessa, olen muutenkin sitä mieltä, että elämä on ihaninta unplugged.

Ihan hyviä pointteja sulla, sieltä toiselta puolelta katsottuna :) Omasta mielestäni ihanteellinen on sellainen 3-4krt/vko, joka ei ihan hirveästi heitä tuosta sinun esimerkistäsi että olisi hyvä kirjoitella muutaman kerran viikkoon ;) Oli sitten itse millainen lukija tahansa, niin tutkimusten mukaan aktiivisimmat lukijat ovat niitä ketkä lukevat monia blogeja ja päivittäin.

Tuskin kukaan kirjoittakaan mitään pitkiä mielipidekirjoituksia tai jotain lisäravinnetutkielmia joka päivä, aika monen bloggaajan kirjoituksiin taitaa nykypäivänä kuulua kaikenlaiset elämäntyyliä kuvaavat kirjoitukset, ei vain jotain paria tiukkaa aihealuetta. Että siinä olet oikeassa, ei varmasti ihan helpolla asiasisällöllisesti väitöskirjaan verrattavaa, ja kuviensa puolesta valokuvauskilpailun voittavaa blogikirjoitusta tule 200 postin verran keneltäkään :)

Itsekin luen satunnaisesti yhtä blogia johon tulee todella harvoin kirjoituksia, ja kieltämättä petyn joka kerta siihen kun siellä ei ole mitään uutta. En menisi sinne uudelleen ellei kyseinen persoona olisi kiinnostava, ne jutut ei mitään erityisiä ole olleet että se nostaisi arvon jotenkin taivaisiin. Usein niitä kirjoituksia saa odottaa viikon tai parikin, kun mielelläni lukisin hänen kirjoituksiaan useamman postin viikossa. Pääasiallisesti kuitenkin blogit joihin ei tule postauksia kuin parin viikon välein jäävät unholaan. Näin siis itselläni.

Mitä tulee "blogitalleihin" niin en itse ainakaan ole huomannut sen vaikuttavan bloggaajien sisältöön, tai ainakaan niiden mitä itse seuraan. Omalla kohdallani kirjoittelin juttuja Blogspotiin täysin itsenäisesti vuoden, ja sitten sain kutsun tälläiseen "blogitalliin" siirryin yhteisön alle, eikä tämä näy omissa jutuissa ainakaan mitenkään, eikä mun mielestä pitäisikään. Tai no ehkä siinä määrin että jotain tuotetestejä tai muita voi olla enemmän yhteistöiden kautta, mutta mulla niitä on ollut jo ennen blogiyhteisöä ihan itsenäisenäkin siksi koska erilaiset firmat ovat olleet kiinnostuneita mun persoonasta ja tavasta kirjoittaa, ja siitä aion pitää kiinni jatkossakin. Mä oon mä, muut on muita.

Blogiyhteisö tai ei, mulla on oma tyyli ja se pysyy :)

Itselleni bloggaajana ja etenkin blogien lukijana on tärkeää aktiiviset ja suht säännölliset päivitykset. Tietty väkisinkään ei pidä vääntää juttua jos ei ole mitään sanottavaa, mutta sitten toisaalta kannattaa silloin ehkä hyödyntää sitä että kirjoittaa kerralla enemmän varastoon jos kerrankin kirjoitusfiilistä löytyy, julkaisee sitten vasta hetken päästä.

Jos ei jaksa kirjoittaa joka päivä niin mielestäni ehdoton minimi on muutama kerta viikossa, keskivertotahtina varmaan se 3-4 postausta viikolle. Itselläni jää ainakin seuraamatta sellaiset blogit mihin tulee kirjoituksia vain kerran viikkoon, tai mikä pahinta, vieläkin harvemmin.

Bloggaamisessa varmaan oletuksena on että sitä lukee joku muukin kuin kirjoittaja itse. Nämä siis tälläisenä yleisenä hölinänä mikä tuosta tuli mieleen. Kovin pitkiä taukoja ei kannata pitää, koska toistuvasti pettyneet ja turhan takia sivustolla vierailleet lukijat eivät joku kerta enää palaakaan :)

En ymmärrä, että noin usein viikossa päivittäisi. Minulla ei edes riitä aika kirjottamaan 3-4 kertaa viikossa.. En tajua miten toisilla riittää. Enkä jaksa seurata blogeja, jossa lähes joka päivä jotain "turhaa" asiaa.
Sinullakin viimeinen postaus 3.2.. ;)

Itelle ei niin väliä miten kukakin blogiaan päivittää. Totta on, että jos päivitys väli on kerran kuukaudessa niin äkkiä se unohtuu pakostakin, mutta bloglovinin kautta, kun seurailen useimpia niin maili ilmottaa millon on tullu uusia kirjotuksia, joten ei tarvii kytätä. :)
Ja oma kirjottelu taas...kirjotan sillon, ku on kirjotus fiilis. Joskus se fiilis on 5krt/vko ja joskus yhden kerran. Oon sen sortin taiteilijasielu, että en voi vääntää väkisin, koska sillon tulee paskaa ja väkisin väännetty paska sattuu persereikään ja suututtaa.

No nyt niihin seurattuihin blogeihin.
Siis MissEvilEven^^ blogia seuraan.
sitten:
Fitnessaku | 23-vuotiaan PR-yrittäjän fitness lifestyle-blogi :)
Hikikinkku
Monna treenaa! | FitFashion
Too big to be me
Pauliina Teittinen | IFBB Bikini Fitness Athlete
Prime body

Ja sitten omani, jota oon alkanu vasta jokunen kuukausi sitten levittämään ympäriinsä. Yli vuoden kirjoitin sitä hiljaa itsekseni, mutta nyt se on julkastu...sisältää syksyisen aasian vallotukseni, hieman sekavaa elämän menoa ja nykyään tosi paljon treeniä, fitnessiä yms ihmisiä rasittavaa hehkutusta, joten..ketä kiinnostaa niin sinne vain.. :D Suunnitelmia ja haaveilua

En ymmärrä, että noin usein viikossa päivittäisi. Minulla ei edes riitä aika kirjottamaan 3-4 kertaa viikossa.. En tajua miten toisilla riittää. Enkä jaksa seurata blogeja, jossa lähes joka päivä jotain "turhaa" asiaa.
Sinullakin viimeinen postaus 3.2.. ;)

Toi oli muuten ihan poikkeuksellista! :D Itseäni oikein vitutti kun tuli viikon tauko ja se oli kyllä liikaa. Mutta tämä johtui ihan siitä että oli poikkeuksellisen kiire, eikä oikeasti ollut mitään asiaa, ei viitsinyt tikusta vääntää kun ei edes päivien kulussa ollut mitään kummempaa raportoitavaa. Pyrin itse siihen että se 3-4 postia viikkoon tulisi mikä on itselleni asettama "minimi", mutta jos joskus tulee poikkeuksellisesti joku pidempi tauko niin se sallittakoon, ei viitsi länkyttää jostain aivan turhasta jos ei fiilistä ole. Mä kun en kuitenkaan ole mikään ammattibloggari kuka elättäisi itsensä kokonaan tuolla bloggaamisella niin en ala sitten väkisin vääntämään asiaa :)

Mitä tulee ajan riittämiseen niin mä ehdin olla iltaisin tunnin tai parikin koneella ihan omaa aikaa viettämässä. Blogikirjoituksiin mulla menee jutusta riippuen 15-30min. Varmaan joskus on voinut mennä tunti, mutta olen todella nopea kirjoittamaan ja tuottamaan tekstiä yleensäkin. Sillä voi olla osansa asiaan :)

Itelle ei niin väliä miten kukakin blogiaan päivittää. Totta on, että jos päivitys väli on kerran kuukaudessa niin äkkiä se unohtuu pakostakin, mutta bloglovinin kautta, kun seurailen useimpia niin maili ilmottaa millon on tullu uusia kirjotuksia, joten ei tarvii kytätä. :)
Ja oma kirjottelu taas...kirjotan sillon, ku on kirjotus fiilis. Joskus se fiilis on 5krt/vko ja joskus yhden kerran. Oon sen sortin taiteilijasielu, että en voi vääntää väkisin, koska sillon tulee paskaa ja väkisin väännetty paska sattuu persereikään ja suututtaa.

Haha, aivan loistavasti ilmaistu :D

Kannetaan sitten omakin korteni kekoon. Urheiluun ei liity oikeastaan millään tavalla, pääasiassa lentäjäksi opiskelemisesta ja ulkomailla asumisesta kirjoitan.
Postailen itse melko harvoin, silloin kun niitä kuulumisia on. Turhaan sitä yrittää väkisin vääntää, kuten jo todettiinkin. Osittain blogi on myös yritys pitää
jonkinlainen kosketus suomen kieleen. Mitä pidempään on käyttämättä kieltä, sitä pidempään tarvitsee miettiä helpoimpiakin lauserakenteita.

Happy Landings

Tulee seurattua jonkun verran blogeja. Minusta kiinnostavimpia ovat sellaiset blogit, missä se bloggaaja tavallaan päästää lukjat ns. iholle. Eli paljastaa itsestään jotain, kertoo omasta elämästään, omasta päivästään, omista tekemisistään nissä teksteissään. Jotkut kirjoittaa sellaisia ikään kuin infromatiivisia postauksia blogeihinsa joistakin teemoista, mitkä ei sinällään kosketa sitä bloggaajaa itseään ainakaan suoraan. Minusta tuollaiset informatiiviset asiatekstit on kiinnostavia oikeastaan vain silloin, jos se bloggaaja on jonkunasteinen asiantuntija. Enemmän kiinnostaa lukea ihmisten omasta elämästä ja kuvat on plussaa.

Tulee seurattua jonkun verran blogeja. Minusta kiinnostavimpia ovat sellaiset blogit, missä se bloggaaja tavallaan päästää lukjat ns. iholle. Eli paljastaa itsestään jotain, kertoo omasta elämästään, omasta päivästään, omista tekemisistään nissä teksteissään. Jotkut kirjoittaa sellaisia ikään kuin infromatiivisia postauksia blogeihinsa joistakin teemoista, mitkä ei sinällään kosketa sitä bloggaajaa itseään ainakaan suoraan. Minusta tuollaiset informatiiviset asiatekstit on kiinnostavia oikeastaan vain silloin, jos se bloggaaja on jonkunasteinen asiantuntija. Enemmän kiinnostaa lukea ihmisten omasta elämästä ja kuvat on plussaa.

Kiva kuulla mistä muutkin tykkää! Itsekkin tykkään blogeista, jossa on kuvia runsaasti ja myös itsestää paljastaa asioita. Itse olen joissakin vanhemissa päivityksissä kertonut viikonlopun vietostani ja rehellisesti kertonu olleeni baarissa juhlimassa. Itseäni ei oikein kiinnosta "pinnalliset blogit" eli missä on niitä pelkkiä ruokakuvia terveellisistä ruu'ista. Hehkutaan kuinka oli paras persetreeni ja se päivittäin perse kuva siihen mukaan. Ei niissähään oo pahaa tietyssä määrin, mut joku roti siihenki. :D

Hei leidit!

Itte en enää kirjota blogia mutta tässä olis syksyllä lavalle nousevan bodarin blogi! Sitä voi esitellä vaikka punttimimmien punttiukoillekki ;)
Olli on vasta alottanu kirjottamisen Fitnesstukku koodi pakkotoisto15-shopin tiimissä mutta on jätkällä kuiten sana hallussa :)
Vaihtelua fitnesskisseleiden blogeihin :D

Olli Leimuvirta |

Moikka kaikki! :) On tainnut tulla aika laittaa se ensimmäinen kirjoitus pakkotoistolle. Onhan täällä näitä sivuja selailtu jo lähes vuosikymmenen ajan :) Mun puuhasteluja pääsee seurailemaan täältä:

Ida Jemina

No jos sitä nyt muistais pistää tämän varsinaisen "treeniblogin" isoilla hipsuilla tänne :D

Hikikinkku
Pääblogini nimi on vaihtunut Ikisinkusta Y:ksi, mutta vauva.fi:stä huolimatta olen edelleen vapaata riistaa kaikille lihaksikkaille salimiehille. Call me maybe!
Blogit on kyllä mahtava keino saada motivoitua itseään. Ei kyllä hirveästi kehtaa lösähtää, vaikka mieli hetkittäin tekis :D

Pakko kai se on nyt tää omakin täälllä jakaa. Oon yrittäny bloggailla vuodesta 2012, eikä siitä tullut mitään. Seuraavaksi yritin vuonna 2013, ei onnistunu. Nyt kun yritän kolmannen kerran niin toivottavasti onnistuu koska ajattelin että jos joku tietää blogistani, saatan ehkä jaksaa jotain kirjoitellakin :D :D Blogi on siis (jälleen) kovin tuore, mutta luonnosteluja on kyllä tulossa nyt jo kovaa vauhtia, mulla on niin paljon asiaa :D

Sanuzki - treeniä ja muuta elämää

Suositut

Back
Ylös Bottom