Punttimimmeiltä kaivataan apua: kuinka kiinteäksi?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sidney
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Jees, eli täällä on luultavasti myös naisihmisiä, joilla on kokemusta esimerkiksi kisakuntoon diettaamisesta yms. Neuvoja kaipailisin seuraavassa:

Olen ollut ylipainoinen - enää en sitä missään tapauksesa ole. Olen 165/166 pitkä ja painan tällä hetkellä n. 59-60 kiloa. Lihasmassaa on kertynyt ihan mukavasti. Itseasiassa viimeksi, kun kävin hierojalla sain kuulla jo kehotuksia lähteä kisaamaan - kuulemma vajaan vuoden reenin jälkeen olis lihaa tarpeeks siihenkin :hyper: Toisaalta kiinnostaa, mutta en tiedä onko mua varten...(lue=uskallanko)
Anyway, ruikutin pakkotoiston sivuilla viime keväänä kertaalleen painonpudotusongelmista ja sähläsin kertakaikkisesti niin ruokavalion kuin ylenpalttisen liikunnankin kanssa. Asiallista palautetta sain tosi hienosti ja paljon eteenpäin on siitä tultu - puntari kannettiin vintille, aerobisen määrä puolittui ja tavoitteellinen saliohjelma kehiin jne. Mittanauha on paljon parempi apuväline, mutta lihasmassan kasvaessa sekin kertoo omiaan...

Olen ruumiinrakenteeltani pitkäjalkainen ja suht lyhyt selkäinen, mitään ylimääräistä ei esimerkiksi jaloissa tahi takamuksessa ole VAAN KAIKKI KERTYY MASUUN...Eli tuntuu suurin piirtein siltä, että kaikki se "ylimääräinen" rasva mitä mussa ny on, jumittaa siellä mahan ja vyötärön seutuvilla - eli mulla ei varsinaisesti ole vyötäröä, kun takamukseen ja jalkoihin on ollut tosi vaikea saada lihasta ja rasvaa sielä ei ole yhtään.:D Oikeesti oon kokeillu kaikkea - aamuaerobista, proteiinia, miinuskaloreita jne. Ei mulla ole tavoitteenakaan tällä hetkellä nyt kisakunnossa olla, mutta miten sen tiukkuuden tarvittaessa oikein saavuttaa? Vatsoja on reenattu niin, että ajatuskin jo polttelee ja olis kiva että ne sais myös kunnolla näkymäänkin! Tekeekö porukalle joku ulkopuolinen avustaja dieettiohjelman vai omin avuinko ootte selvinny? Mä ihan oikeasti varmaa tarttisin sitten jonkun täsmällisen ohjelman, jota kurinalaisesti noudattamalla tietyn määrätyn ajan kuluessa tulokset olis nähtävissä...Iän ikuinen kokeileminen tyyliin "jospa nyt tällä kalorimäärällä muutaman viikon ja katsoisin tapahtuuko jotain" ei ihan oikeasti motivoi enää. Oon sitä paitsi huomannu, että joudun muutenkin kattelemaan syömisiäni suht tarkaan, muuten se paino alkaa heti nousta. Osaisko/viittiskö joku täällä auttaa sellasen ohjelman tekemisessä, jos tammikuussa aloittaisin kiristelyn? Mun tapauksessa veikkaan, että sellaset 5 kiloa riittäisi. Miten ihmeessä jonkun hikisen 5kg:n hävittäminen oikeasti voi olla NIIN vaikeeta?!:wanha:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ääh, en kerenny enää korjaamaan: Ongelmana on lähinnä liikunnan ja ravinnon määrän yhteensovittaminen. Kalorit pitäis toki olla sellaset, et rasva palaa, mutta liikkuakki pitäis jaksaa...Vai pitääkö?! Mulla ainakin taju lähtee kun pienillä kaloreilla yrittää vielä jotai huitoa. Eli miten dieetillä nämä kaksi saadaan kulkee rinnakkain?

1) pari viikkoa yhtä ruokavaliota ei kerro vielä mitään, siinä ajassa kehosi ei ole vielä edes tottunut uuteen ruokavalioon, saati käynnistänyt rasvanpolttoa
2) kiinteytys ei onnistu mikäli ruokavalio ei ole puhdas, säännöllinen, monipuolinen ja RIITTÄVÄN RUNSAS, ts. sinäkin voit syödä n. 2000kcal/pv ja kiinteytyä, kunhan annat keholle aikaa
3) aerobisen hinkkaaminen = pienempi versio isosta sinusta, puntilla käyminen = kehon muokkaaminen uuteen malliin
4) jos olet koittanut vatsalihastreeniä, aamuaerobista, proteiinin lisäämistä, miinuskaloreita... niin siinä ei todellakaan ole vielä kaikki keinot!

Omia kokemuksia:
-neljässä viikossa pelkällä ruokavaliolla (yli 2000kcal/pv) voi kiinteytyä ja saada rasvaa pois, kunhan se on puhdas: hiilarit kaurahiutaleista, tummasta riisistä, kuituisista kasviksista, marjoista; rasvat lesitiinistä, öljystä, vähärasvaista proteiinia kananrinnasta, kalkkunaleikkeestä, proteiinijuomista, valkuaisista... näin siis minulla.
-itseään voi huijata loputtomiin sanomalla syövänsä puhtaasti ja silti mässyttämällä hyvää kerran viikossa niin, että sillä kuudella aiemmalla päivällä ei ollutkaan mitään merkitystä (oma kehoni ilmeisesti tarraa erityisen helposti nopeisiin hiilareihin :()
-kaikki liha tottelee rautaista kuria ja selkärankaa :D

Zone-sarja -42%
Kiitos Faidra! Itsekuri lienee se ensimmäinen juttu tässäkin tapauksessa...:rolleyes: Kun pudotettavaa on enemmän, ne ekat kilot tuntuu lähtevänkin jotenkin "helpommin". Viimeset viis kiloa sen sijaan on tuntunut jotenkin aivan tuskaselta tiputtaa, vaikka eihän se tietty mahdotonta ole - sitten on vain koko ajan kamala nälkä :D Kattelen tässä just saliohjelmaa uusiks ohjaajan kanssa niin, että saadaan se diettaaminenkin otetuks huomioon tammikuun alkaessa...Kyllä sitä ohjastusta kuitenkin näemmä kaipaa, mulla ei sitä omakohtaista kokemusta tarpeksi vielä ole! Mutta koetan tässä psyykata itteeni ja saada motivaatiota kohdalleen - kyllä se tavoitteiden saavuttaminen sitten varmasti palkitsee:whip:

Sidney sanoi:
Kiitos Faidra! Itsekuri lienee se ensimmäinen juttu tässäkin tapauksessa...:rolleyes: Kun pudotettavaa on enemmän, ne ekat kilot tuntuu lähtevänkin jotenkin "helpommin". Viimeset viis kiloa sen sijaan on tuntunut jotenkin aivan tuskaselta tiputtaa, vaikka eihän se tietty mahdotonta ole - sitten on vain koko ajan kamala nälkä :D
Ekat kilot tuntuu siksikin helpolta, että kun aloitat dieetin ja puhdistat ruokavalion, yleensä sellainen nestepöhö laskee ja nestettä voi lähteä kehosta muutama kokonainen kilo ihan humps vaan. Pidemmässä painonpudotuksessa taas vikat kilot voi siksi tuntua hankalimmilta, että joko:
a) keho alkaa sopeutua energiamäärään, jota syötät sille (yleensä "tavallisella dieetillä" kalorit tiputetaan liian alas heti alussa)
b) syöt edelleen yhtä paljon kuin olisit syönyt esim. 10kg aiemmin, jolloin miinuskalorit kulutukseen nähden ovat huomattavasti pienemmät (elleivät olemattomat) verrattuna siihen, että olisit tiputtanut kalorimäärää hiljalleen painon pudotessa.

Jos tuntuu, että ruokavalion suunnitteleminen itsekseen on hankalaa, niin mä voin autella kyllä mailitsekin - osoite on faidra6@hotmail.com. Edelleen vaan sanon, että en ole ammattilainen enkä ota minkäänlaista vastuuta jonkun dieetistä, vaikka aika hyvin tuota tietoa onkin jo karttunut. :)

Kertyykä sulle rasvaa vai nestettä? Mulla meinaan olisi tälle jatkokysymys, samaa aihetta käsittelin tuolla treeni- ja ravintopuolella (katsokaa sieltä mun kommentteja, otsikko on turvotus ja neste, saatte lisätietoa), eli ongelmana on outo nesteen kerääntyminen kroppaan - ONKO KOKEMUKSIA? Siis ihan pelkkää nestettä normiruokavaliolla (riippuen siitä mikä kausi on menossa, kalorit on keskimäärin hiukka vajaa 2000 päivässä ja treenaan sekä aerobista että punttia), nestettä nautin kohtuudella ja tietääkseni myös mineraaleja. Levon ja unen olen ajatellut olevan tähän yhteydessä - hormonien kans, ennen kuukautisia turvottaa varmasti. Mutta mulla se on sellasta et paino heittää todellakin 4-5 kiloa päivässä! Siis vaikka syön päivän aikana, ja juon, aamulla paino on 4 kiloa ENEMMÄN kuin saman päivän iltana. Ruokavalio on suht kohillaan, proteiinia paljon ja näin, mutta nyt on alkanu ainakin tonne reisiin joku kertymään... ärsyttävää! Onko kommentteja? Voiko olla vaan palautumisesta ja levosta kiinni, oon huonouninen aina... yläkroppa on aika hyvin kondiksessa ja lihakset näkyy, mutta toi ajoittainen turvotus ei oo kivaa:( Ei sillon ku on kisat (kamppailulajis) tulossa, tai sillon ku haluu vaan näyttää hyvältä;) Sori jos menee nyt:offtopic:

Faidra sanoi:
1) pari viikkoa yhtä ruokavaliota ei kerro vielä mitään, siinä ajassa kehosi ei ole vielä edes tottunut uuteen ruokavalioon, saati käynnistänyt rasvanpolttoa
2) kiinteytys ei onnistu mikäli ruokavalio ei ole puhdas, säännöllinen, monipuolinen ja RIITTÄVÄN RUNSAS, ts. sinäkin voit syödä n. 2000kcal/pv ja kiinteytyä, kunhan annat keholle aikaa
3) aerobisen hinkkaaminen = pienempi versio isosta sinusta, puntilla käyminen = kehon muokkaaminen uuteen malliin
4) jos olet koittanut vatsalihastreeniä, aamuaerobista, proteiinin lisäämistä, miinuskaloreita... niin siinä ei todellakaan ole vielä kaikki keinot!

Omia kokemuksia:
-neljässä viikossa pelkällä ruokavaliolla (yli 2000kcal/pv) voi kiinteytyä ja saada rasvaa pois, kunhan se on puhdas: hiilarit kaurahiutaleista, tummasta riisistä, kuituisista kasviksista, marjoista; rasvat lesitiinistä, öljystä, vähärasvaista proteiinia kananrinnasta, kalkkunaleikkeestä, proteiinijuomista, valkuaisista... näin siis minulla.
-itseään voi huijata loputtomiin sanomalla syövänsä puhtaasti ja silti mässyttämällä hyvää kerran viikossa niin, että sillä kuudella aiemmalla päivällä ei ollutkaan mitään merkitystä (oma kehoni ilmeisesti tarraa erityisen helposti nopeisiin hiilareihin :()
-kaikki liha tottelee rautaista kuria ja selkärankaa :D

Mut eiks kerran viikossa ole lupa mössöttää? ei paljoa, sillä eihän sitä pysty, mutta edes vähän? Pilaako se muka koko viikon? En uso:arvi:

Sidney sanoi:
Jees, eli täällä on luultavasti myös naisihmisiä, joilla on kokemusta esimerkiksi kisakuntoon diettaamisesta yms. Neuvoja kaipailisin seuraavassa:

Olen ollut ylipainoinen - enää en sitä missään tapauksesa ole. Olen 165/166 pitkä ja painan tällä hetkellä n. 59-60 kiloa. Lihasmassaa on kertynyt ihan mukavasti. Itseasiassa viimeksi, kun kävin hierojalla sain kuulla jo kehotuksia lähteä kisaamaan - kuulemma vajaan vuoden reenin jälkeen olis lihaa tarpeeks siihenkin :hyper: Toisaalta kiinnostaa, mutta en tiedä onko mua varten...(lue=uskallanko)
Anyway, ruikutin pakkotoiston sivuilla viime keväänä kertaalleen painonpudotusongelmista ja sähläsin kertakaikkisesti niin ruokavalion kuin ylenpalttisen liikunnankin kanssa. Asiallista palautetta sain tosi hienosti ja paljon eteenpäin on siitä tultu - puntari kannettiin vintille, aerobisen määrä puolittui ja tavoitteellinen saliohjelma kehiin jne. Mittanauha on paljon parempi apuväline, mutta lihasmassan kasvaessa sekin kertoo omiaan...

Olen ruumiinrakenteeltani pitkäjalkainen ja suht lyhyt selkäinen, mitään ylimääräistä ei esimerkiksi jaloissa tahi takamuksessa ole VAAN KAIKKI KERTYY MASUUN...Eli tuntuu suurin piirtein siltä, että kaikki se "ylimääräinen" rasva mitä mussa ny on, jumittaa siellä mahan ja vyötärön seutuvilla - eli mulla ei varsinaisesti ole vyötäröä, kun takamukseen ja jalkoihin on ollut tosi vaikea saada lihasta ja rasvaa sielä ei ole yhtään.:D Oikeesti oon kokeillu kaikkea - aamuaerobista, proteiinia, miinuskaloreita jne. Ei mulla ole tavoitteenakaan tällä hetkellä nyt kisakunnossa olla, mutta miten sen tiukkuuden tarvittaessa oikein saavuttaa? Vatsoja on reenattu niin, että ajatuskin jo polttelee ja olis kiva että ne sais myös kunnolla näkymäänkin! Tekeekö porukalle joku ulkopuolinen avustaja dieettiohjelman vai omin avuinko ootte selvinny? Mä ihan oikeasti varmaa tarttisin sitten jonkun täsmällisen ohjelman, jota kurinalaisesti noudattamalla tietyn määrätyn ajan kuluessa tulokset olis nähtävissä...Iän ikuinen kokeileminen tyyliin "jospa nyt tällä kalorimäärällä muutaman viikon ja katsoisin tapahtuuko jotain" ei ihan oikeasti motivoi enää. Oon sitä paitsi huomannu, että joudun muutenkin kattelemaan syömisiäni suht tarkaan, muuten se paino alkaa heti nousta. Osaisko/viittiskö joku täällä auttaa sellasen ohjelman tekemisessä, jos tammikuussa aloittaisin kiristelyn? Mun tapauksessa veikkaan, että sellaset 5 kiloa riittäisi. Miten ihmeessä jonkun hikisen 5kg:n hävittäminen oikeasti voi olla NIIN vaikeeta?!:wanha:

Tuli vaan mieleen, kun kerroit olleesi ylipainoinen, niin pääsitkö eroon selluliitistä? Jos sulla siis oli ( ylipainoisena) Mulla nimittäin ei ole vähentynyt vaikka yli 15 kg on pudonnut..

SissiBF sanoi:
Mut eiks kerran viikossa ole lupa mössöttää? ei paljoa, sillä eihän sitä pysty, mutta edes vähän? Pilaako se muka koko viikon? En uso:arvi:
Tuo riippuu täysin siitä, miten korkealla kalorit pidetään muina päivinä. Jos herkkupäivänäkin syödään dieettikalorien verran, ja herkuttelu rajoittuu esim. yhteen jäätelöön tai pieneen karkkipussiin, niin varmasti se ei kaada mitään. Kyllä dieetillä voi vaikka joka päivä syödä karkkiakin, kunhan se on esim. tikkari tai pikkuruinen laku, eikä megapussi. Mutta... kun itse oon näitä juttuja jonkin verran experimentoinu, niin voisin antaa esimerkin miten nuo dieettitouhut usein menee:

Kaikki punttimimmit on nyt tässä samalla aineenvaihdunnalla ja liikunnalla varustettuja. Peruskulutus on 1800kcal/pv ja liikuntaa tulee vaikkapa 500kcal edestä päivässä. Tällöin kokonaiskulutus viikossa on 16100kcal. Jotta rasva palaa, on syötävä vähemmän kuin kuluttaa.

Punttimimmi A syö joka päivä 1800kcal, jolloin viikon yhteiskalorit on 12600kcal. Viikossa miinusta kertyy 16100 - 12600 = -3500kcal, jolloin paino putoaa todennäköisesti noin puoli kiloa.

Punttimimmi B syö kuusi päivää viikosta 1800kcal ja pitää herkkupäivän, jolloin kaloreita tulee 4000. Viikon yhteiskaloreiksi tulee 14800kcal. Viikossa miinusta kertyy 16100 - 14800 = 1300kcal, jolla paino putoaa pari sataa grammaa.

Punttimimmi C syö kuusi päivää viikosta 1400kcal ja pitää herkkupäivän, jolloin kaloreita tulee 4000. Viikon yhteiskaloreiksi tulee 12400kcal. Viikossa miinusta kertyy 16100 - 12400 = 3700kcal, jolla paino putoaa hiukan enemmän kuin puoli kiloa viikossa.

Tuo 4000kcal mättö on muuten yllättävän helppo koostaa. Siihen riittää esim. seuraavat: aamupalacroissant ja latte, lounaaksi pizza tai hampurilaisateria, leffassa 250g karkkia, illalla bilettämään ja alkoholia runsaammin kuin parin siiderin verran - tiesittekö että tyttöjen suosimat likööripaukut voi sisältää reilusti yli 200kcal/drinkki... Tästä jos menee vielä grillille aamuyöstä, niin ollaan 4000kcal paremmalla puolella, HELPOSTI.

A syö tasaisesti pitkin viikkoa ja todennäköisesti polttaa tuolla ruokavaliolla suhteellisesti enemmän rasvaa kuin lihasta.

B syö fiksusti kuusi päivää, mutta seitsemännen päivän kalorit heittää miinukset koko viikolta melko alhaisiksi. Toki painoa voi hitaasti pudottaa näinkin, mutta mututuntumalla voisin olettaa että keho sopeutuu tuohon energiamäärään melko helposti eikä paino enää putoa. Tällaisella ruokavaliolla liikenteessä olevia mimmejä on todennäköisesti vaikka kuinka paljon, ja he kaikki ihmettelevät miksi paino ei putoa vaikka kuinka on dieetillä. Oon itse ollut samanlainen. :)

Ok, C:llä tulee eniten miinusta. Mitäs veikkaatte, pysyykö lihas 1400kcal ruokavaliolla hyvin ja palaako rasva samaan tahtiin kuin syömällä tasaisesti pitkin viikkoa? Saako 1400kcal päivässä riittävästi tärkeitä ravintoaineita, jaksaako sillä treenata kovaa? Jaksaako sillä tehdä aamuaerobisia? Kysyn siis ihan siksi, että haluaisin kuulla teidän mielipiteitä. Mulle tuo kalorimäärä on niin vähän, että silloin alkaa olla jo heikko olo eikä treeni kulje hyvin. Aerobinen on tuskaa. Herkkupäivä menee helposti överiksi, kun tuntuu siltä että on koko viikon vaan kitunut odottaen sitä megamättöä. Ei toimi ainakaan mulla näin.

Erinomaiset esimerkit Faidralta! :worship:

Itse en edes yrittäisi tuota 1400 kcal/vrk-vaihtoehtoa, koska olen melkoisen vakuuttunut siitä, että tuontyylinen panttaan-ahmin-panttaan-ahmin -ruokailurytmi johtaa ajan mittaan syömisen totaaliseen vinoutumiseen, jopa syömishäiriöihin. Nimim. kokemusta on...

EDIT: SissiBF, selluliittikin on ihan "sitä ihtiään", eli RASVAA. Häviää taatusti, jos tarpeeksi kiristelet, mutta eri asia on sitten, kannattaako itseään vetää ns. änkytiukaksi, jos ei ole fitness- tai kehislavoille menossa (oma mielipiteeni on, että ei kannata).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä Faidra puhuu asiaa, vaikka tulee itsekkin harrastettua noita mättöpäiviä aina toisinaan, ei tosin missään järkyttävässä mittakaavassa. Sopivat minun mielestäni paremmin sitten, kun paino on ns.normaalilukemissa, ei siis yritetä laihdutella, vaan ollaan ylläpitokaloreilla. Tajusikohan tästä höpinästä nyt sen mun pointin?? Siis jos halutaan vain säilyttää nykyinen paino, niin silloin hallitut mässypäivät tuskin painoa pahemmin nostavat.Tai näin ainakin minulla.
Mitä noihin ylläoleviin erilaisiin diettaustyyleihin tulee, ehdottomasti A:n metodi on mielestäni paras, mutta vaatii myös eniten itsekuria ja selkärankaa, siksi se kohtaa luonnollisesti eniten vastustusta. Onhan se mukava mättää herkkuja naamaan, edes sen kerta viikkoon, mutta taitaa olla sitten aika lailla ihmiskohtaista, kuinka kauan paino tällä metodilla putoaa.. A:n metodissahan näkisin juuri pahimpana kompastuskivenä tuon kohtuuden, kun eihän siinä kuitenkaan millään kitukaloreilla tarvitse mennä. Mutta ainakin itse olen elävä esimerkki siitä, kuinka kohtuuttakin voi opetella ja sen lopulta oikeasti omaksua, niin ei tarvitse sitten olla syömässä sillä tahdilla, että maailmasta ruoka olisi loppumassa, kun herkkupäivän tahtoo pitää.
Ja vielä lopuksi yhdytään Gillyn mielipiteisiin tosta ahmimis-panttaus-tyylistä, kokemusta tosta kans löytyy ja sanon vaan, et never again päästään itseäni siihen tilaan!

SissiBF sanoi:
Tuli vaan mieleen, kun kerroit olleesi ylipainoinen, niin pääsitkö eroon selluliitistä? Jos sulla siis oli ( ylipainoisena) Mulla nimittäin ei ole vähentynyt vaikka yli 15 kg on pudonnut..

Itseasiassa olen siinä onnellisessa asemassa, ettei mulla ollu selluliittiä silloinkaan, kun olin ylipainoinen - kyllä se ol ihan ehtaa tavaraa, mitä tossa navan ympärillä hyllyy. Ja ny vielä enemmän, kun käväisin tuolla kanarialla porsastelemassa :kippis1: Ovat puhuneet, että siitä selluliitistä voi olla todella vaikeaakin päästä eroon ja ettei sen määräkää ole sidottu ylipainoon, siis että normaalipainoisillakin sitä voi olla. :down:

venla sanoi:
Kertyykä sulle rasvaa vai nestettä? Mulla meinaan olisi tälle jatkokysymys, samaa aihetta käsittelin tuolla treeni- ja ravintopuolella (katsokaa sieltä mun kommentteja, otsikko on turvotus ja neste, saatte lisätietoa), eli ongelmana on outo nesteen kerääntyminen kroppaan - ONKO KOKEMUKSIA? Siis ihan pelkkää nestettä normiruokavaliolla (riippuen siitä mikä kausi on menossa, kalorit on keskimäärin hiukka vajaa 2000 päivässä ja treenaan sekä aerobista että punttia), nestettä nautin kohtuudella ja tietääkseni myös mineraaleja. Levon ja unen olen ajatellut olevan tähän yhteydessä - hormonien kans, ennen kuukautisia turvottaa varmasti. Mutta mulla se on sellasta et paino heittää todellakin 4-5 kiloa päivässä! Siis vaikka syön päivän aikana, ja juon, aamulla paino on 4 kiloa ENEMMÄN kuin saman päivän iltana. Ruokavalio on suht kohillaan, proteiinia paljon ja näin, mutta nyt on alkanu ainakin tonne reisiin joku kertymään... ärsyttävää! Onko kommentteja? Voiko olla vaan palautumisesta ja levosta kiinni, oon huonouninen aina... yläkroppa on aika hyvin kondiksessa ja lihakset näkyy, mutta toi ajoittainen turvotus ei oo kivaa:( Ei sillon ku on kisat (kamppailulajis) tulossa, tai sillon ku haluu vaan näyttää hyvältä;) Sori jos menee nyt:offtopic:

Kyllä mulla kertyy rasvaakin tosi helposti, mutta tuo nesteen kertyminen ja yleinen turvotus on ollu tosi kiusallinen ongelma jo pari vuotta. Yleensä ottaen mun maha turpoaa aina kun syön jotain, oli se sitten banaani tai jotain enemmän - oon yrittäny vältellä jotain tiettyjä ruoka-aineita, kuten viljaa tai maitoa. Mutta en ole huomannut mitään helpotusta asiassa. :( Joskus pari vuotta sitten tekivät vatsan tähystyksen, mutta ei siellä mitään erikoista näkynyt. On kuulemma mahan limakalvo vain niin herkkä, että ärtyy helposti. Mutta kyllä turvotus yhdessä sen nesteen kertymisen kanssa ottaa päähän ihan kiitettävästi.:wall: En ole mitään nesteenpoistajia koskaan kokeillu, lieko niistä todella mitään apua. Kesällä kun oli (ainakin silloin tällöin) kuuma ja liikkui paljon, tuntui taas että keho kuivui liikaakin - eipähän ainakaan roikkunu ja hyllyny joka paikassa...Kerro ihmeessä, jos tuon nesteen kertymisongelman jotenkin saat ratkaistua!!! Tuntuu, että on kauhea kasa, kun oikein on pöhöttyny olo :itku:

meneekö :offtopic: , mutta: jos kerran viikossa ois "mässypäivä", jolloin söisi vaikka 2kpl chupachupsin tikkareita ja yhden pandan minttulakun (eli ei siis hirveästi) :) niin pitäiskö se päivä olla lepopäivä, punttipäivä vai aerobinen päivä, jotta niistä tulleet "ylimääräiset" kalorit kuluttas mahd. hyvin/pian..? :whip:

snani sanoi:
meneekö :offtopic: , mutta: jos kerran viikossa ois "mässypäivä", jolloin söisi vaikka 2kpl chupachupsin tikkareita ja yhden pandan minttulakun (eli ei siis hirveästi) :) niin pitäiskö se päivä olla lepopäivä, punttipäivä vai aerobinen päivä, jotta niistä tulleet "ylimääräiset" kalorit kuluttas mahd. hyvin/pian..? :whip:

Joo, ei millään pahalla, mutta ei tuollaista voi mässäilyksi kutsua. On ihan tervettä syödä tuollainen määrä namia vaikka kolmekin kertaa viikossa, neljäkin, treenin määrästä riippuen, ei näy missään (olettaen että sitä treeniä on enemmän kuin kaksi kertaa viikossa). Eikä mitään väliä koska syöt, kuhan nyt et "palkkarina" käytä..:)

snani sanoi:
Ja tämähän on toivottavasti vitsi:jahas: :down:

neiti sanoi:
Ja tämähän on toivottavasti vitsi:jahas: :down:

eikun siis mulla on se ongelma, että jos en pidä sitä mässymäärää tooosi pienenä sillon kun annan ittelle luvan syödä karkkia, niin se saattaa hyyyvin helposti karata käsistä.. sitten porsastellaankin kilokaupalla :urjo:

eli siis jos määrää ihmettelitte.. ja muuten nyt vaan rupes askarruttamaan mieltä, että jos on joku, joka voi antaa ittesä syyä vaikka sen karkkipussin, niin onko väliä minä päivänä sen syö?

Sidney sanoi:
Kerro ihmeessä, jos tuon nesteen kertymisongelman jotenkin saat ratkaistua!!! Tuntuu, että on kauhea kasa, kun oikein on pöhöttyny olo :itku:

Joo, ei tosiaan oo ratkennut. Ihme juttu, ja hemmetin ärsyttävä. Tosiaan tuolla treeni ja ravinto (nyt varmaan pelkkä ravinto) -osiossa kyselin tästä. Perusjutut on ainakin että pitäis juoda tarpeeksi mutta sen lisäksi myös nauttia mineraaleja, myös natriumia. Stressi tuntuu turvottavan myös. Mulla on nyt alkanut ihmeellisesti paino jumittaa ja vähä noussutkin vaikka en oo yli 2000 kaloria joulupäivien jälkeen vuorokaudessa syönyt. Perkele!

Ja naisia ku ollaan niin sitten on vielä nää hormonit jotka vaikuttaa. Huoh.

Kunnon känni-ilta on ainoa jonka tiedän melko varmasti poistavan nesteet:kippis1: mutta eipä taida olla kovin pitkäkestoinen ratkaisu.

Kerro säkin jos jotain keksit tolle nesteen kertymiselle...

Tuo nesteen kertyminen on ikävä ongelma...Meikäläisellä ei esim dietillä toimi hiilaripäivät sillä paino nousee useamman kilon eikä meinaa millään laskea. Mutta jos paino vaihtelee päivittäin useita kiloja niin kuulostaa huolestuttavalta...Mulla oli aikonaan vähän sama ongelma. Paino heitteli pari kiloa päivittäin. Nykyään ongelmaa ei enään tunnu olevan.En tiedä mitä teen toisin...Ruokavalio nyt on muuttunut syön enemmän proteiinia ja rasvoja. Enkä pidä enää kerran viikossa mässypäiviä. Ne ei vaan mulle sovi. Tietyti joskus täytyy herkutella, mutta pidän sen kohtuudessa ja olo on paljon parempi.

Tuota vatsan turpoamista mulla on myös ollut ja on vieläkin toisinaan. Yhtenä syynä paha laktoosi vaiva :( mutta monet muutkin ruoka-aineet ärsyttää. Olen myös huomannut, että tressillä on suuri merkitys...

Aivi sanoi:
TMutta jos paino vaihtelee päivittäin useita kiloja niin kuulostaa huolestuttavalta...Mulla oli aikonaan vähän sama ongelma. Paino heitteli pari kiloa päivittäin.
Pakko kertoa meikäläisen painonheittelyistä - uudenvuoden aattona päiväpaino just syöneenä pärähti yli 70kg:n :rock: , seuraavana aamuna lukeman ollessa 67kg. Juuri noiden vaihteluiden takia en kyllä näe kovin suurta järkeä seurata tuota painon kehitystä päivittäin. Mitä turvotukseen tulee, pahimpiin pöhötyksiin olen saanut ainakin jonkinmoista apua luontaistuotekaupoistakin saatavasta Nestemin:istä.

Latest posts

Back
Ylös Bottom