Punttia amerikan tyyliin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonksu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse treenaan "suomalaisesti", eli teen kovat sarjat aina loppuun asti ja siihen päälle usein vielä pakkotoistoja ja vähennyksiä. Teen myös joka viikko supereita ja etukäteisväsytyksiä.

Ihmettelen kuinka meidän salilla jotkut jenkit, ja myös jotkut suomalaiset, ovat kasvaneet niin pirun isoiksi pelkästään heiluttelemalla kevyitä painoja, joita minä käytän vain lämmittelyyn. Otetaan nyt esimerkkiliikkeeksi vaihteeksi vaikka sellainen liike kuin "hauiskääntö". Nämä kaverit lataavat 10 kilon tankoon kympit päihin ja heiluttelevat sitä noin 15 minuuttia tehden aina sarjojen välissä, eli superina, ojentajia. Sitten seuraavaan liikkeeseen ja sama kaava uudestaan.
Kaikki nämä sarjat näyttävät mielestäni siltä, että lopettamisen jälkeen nämä jenkit saisivat vielä ainakin 40 toistoa lisää.

On se nyt vaan niin kummallista kun itellä on noin 40 senttinen hanska ja näillä bodareilla on varmasti yli puolmetriä (kuulostaapas toi pervolta)ja silti rautaa on yli tuplasti enemmän tangossa kun teen samanmittasta sarjaa ja ilmekkin on kyllä sen mukainen(palautukseni ovat tosin pidempiä).

Eli kysymys on, että voiko tosiaan saada lihakset hapoille samoilla raudoilla vuodesta toiseen? Itse en ainakaan tähän pysty. Enkä haluakkaan pystyä sillä minusta koko salitreenin idea on juuri hyvissä, vanhanaikaisissa, hard core, räkäposkella sikatreenitreeneissä!!!:evil:

Harrastaako moni pakkotoistolainen jenkkibodausta vai ovatko useimmat samanlaisilla HC-linjoilla kuin minä.

Itsellä vähän samaan tyyliin tullut totuttua, sarjat menee usein jos ei aina loppuun asti. Ja rautaa on niin paljon kuin suinkin kärsii. :rolleyes:

Ehkä mä reenaan sit jenkkityylisesti, mulle ei raudan määrällä niin väliä, vaan se tuntuma lihaksessa. :cool:

Stromppa joskus treenasi vuosia hd-tyylillä. Aluksi kehitystä, mut loppusaldona monta vuotta tukossa. Omaa tyhmyyttä... :(
En voi kyl tietenkään Jonksua neuvoa,koska jokainen on yksilö ja vastaa eri tavalla eri systeemeihin. Pitää tehä sitä millä kehittyy...vittu ku on vanhoja fraaseja.

Jenkkipoikien systeemit pohjautuu jollain tavoin ei traumaattiseen harjoitteluun eli saakelisti volyymiä ja treenikertoja esim. viikon sisään. Turha varmaankaan mainita mitä muuta tarvitaan saakelisti....:kippis1:
Toimii joillakin...suomalaisilla nyt on aina tää pakkomielle, et pitää kasaa kaikki salin irtoromu omaan tankoon. No,Stromppa onkin pieni ja heikko ja tää onkin vaan pienen natikan hiljaista kapinaa...
:D

Ku treenaa kovaa pitää pitää noin kerran kuussa kevyempi viikko tai pitää kokonaan viikko lomaa salilta, mut toisaalta niin hard core ei oo kylla kukaan.

Kyllä minä treenaan tuolla perus-suomalaisella "anna kaikkesi ja vielä enemmän" tyylillä. Kuukauden välein pidän yhden tollasen 'pumppi' viikon ja yhden kevyen viikon.

Mut taas vois laskea ton jenkkityylin harrastajaks. Musta vaan on yhä enemmän alkanu tuntua siltä, että kehityn paremmin hiukan useammin tehdyillä treeneillä, joita ei kuitenkaan vedetä aivan hämärän rajamaille.
Nyt tosin uudessa ohjelmassani testaan tuota harjoitustiheyden jatkuvaa vaihtelua, jotta hämäisin kroppaani uskomattoman hyvin... Välillä tiheää treeniä ja välillä sitä "lihasryhmä kerran viikossa kovemmin läpi"-treeniä... Luottavaisena odotan vauhtiin pääsyä... :kippis1:

Sata lasissa mä kirmaan aina salilla. Välillä tietenkin teen pitkää sarjaa (ja tottakai nekin täysillä). Tyyliä en ole ajatellut vaihtaa, kun tulosta on tullut

Olen ottanut tällaisen "intensiteettiohjelman" käyttööni:
1. viikko: Voimaa (toistot sarjoissa 3-5), treenataan kovaa, rautaa tankoon mahd. paljon.
2. viikko: Erikoistekniikoita (toistot sarjoissa 8-12), treenataan kovaa, tuntuma lihakseen isoja rautoja tärkeämpi.
3. viikko: Pumppiviikko (toistot sarjoissa 10-20), treenataan ei-niin-kovaa, tuntuma lihakseen todella tärkeä.
(4. viikko: kevyt viikko jos tuntuu olevan tarpeen, jos ei, niin kierto alusta)
Suapi nähä mitenkä rupiaa toimimaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom