Puntti + lenkki samanapäivänä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lenkillä voi käydä välipäivänä tai aamulla ennen punttia. Puntin jälkeen en menisi samana päivänä lenkille.

okei kiitti teidosta. ei viittis vetää reenauksia vituiksi kesällä :D eli tästä oli kovasti apua. mutta ei varmaa kannata kovin montaa viikkoa käydä ennen punttia lenkillä että pitääkö tätä mitenkää syklittää että vaikka kolmen viikon ajan käy kolmesti viikossa aamulenkin tai lenkin ja sit vaikka viikko taukoa ja sitte taas ? mitä ootte mieltä ?

Itse olen kyllä sitä mieltä, että aerobisen treenin pitäisi kuulua kaikkien salilla aikaansa viettävien treeniohjelmaan. Aerobinen kehittää sydänlihasta, hengityselimiä ja yleistä kestävyyttä. Eli salilla palautuu sarjoista nopeammin---> Pystyy siis tekemään suoritukset lyhyemmillä tauoilla ----> eli lihas tekee enemmän työtä lyhyemmässä ajassa ---> Lihakset kasvavat.

Itse olen huomannut, että parantamalla aerobista kuntoa pystyn treenaamaan kovempaa ja saavuttamaan parempia tuloksia. Eli se aerobinen kunto on isojen lihaksien saavuttamisessa myös todella tärkeätä.

okei pitää sitte lähteä sahaan lenkki polkuja. kiitos avusta :) on varmaa hyvä pitää edes yks täysi lepopäivä ? päivä jolloin ei tee ollenkaan mitään treeniä

okei pitää sitte lähteä sahaan lenkki polkuja. kiitos avusta :) on varmaa hyvä pitää edes yks täysi lepopäivä ? päivä jolloin ei tee ollenkaan mitään treeniä

Riippuu täysin kuntopohjastas, himotreenaajat ei pidä lepopäiviä, MUTTA ite ainakin juoksen vaan sen lyhyen ja kevyen lenkin jos pakko jotain on tehdä.

Itse teen puntin ja aerobisen samana päivänä, eikä ole ollut mitään ongelmia palautumisen kanssa. Päinvastoin, hyvä peruskunto on hyödyksi salitreeneissä.

Esim. Marko Savolainenhan sai isot lihakset kun vaan söi, treenasi (puntit), nukkui ja paskoi, ja taas söi. Eli mitä enemmän lepäät sitä enemmän kaloreita menee lihaskasvuun ja kasvat nopeammin :)

Ja jos nyt tavoitteena ei ole vain ja ainoastaan saada isot lihakset niin mitäs sitten? Eli Marko Savolainen tuskin pistelisi maratoonissa siellä kärki porukoissa.

Täällä nyt moni sitä mieltä ettei aerobista ja punttia samana päivänä ja toiset sitä mieltä että miksikäs ei aamulla lenkkiä ja illasta punttia. Onko siitä nyt kova haitta käydä illasta lenkillä jos aamupäivästä käyny salilla? Syömis hommat on kunnossa plussalla mennään ja ajatuksena ihan korkeintaan 30min kevyttä hölkkäilyä jonka jälkeen olisi hyvä venytellä kevyesti kun saanut pientä lämpöä päälle. Rohkeesti mielipiteet jakoon!

Koiran kanssa pakko vetää kaks lenkkiä päivässä, aamulla about tunti ja illalla 30 min viiva tunti.. Lisäksi vielä muutaman kilsan fillaroinnit salille ja takasin, ellei sitten mene autolla. Kuntonyrkkeilytreenit kerran-pari viikossa, joskus puntin päälle. Ruokahalu onkin sitten sen mukainen. Mussunmässynmussun :D

Rankan jalkareenin päälle seuraavana aamuna tunnin reipas kävelylenkki palauttaa meikäläisen koipeliineja aivan ihanasti.

Mä käyn suunnilleen joka toinen aamu vetäsemässä vajaan 40min (6,5km) lenkin. Salilla ma, ti, ke, pe, la. En oo huomannu mitään haittavaikutuksia..

100 metrin pikajuoksioiden kroppa on monen mielestä aika ideaali, myös omastani. Ois kiva tietää millasia lenkkejä kannttais tehdä salitreenin ohella että tuohon sapluunaan pääsis itsekin. Paino/pituus alkaa olla huudeilla kunhan lihaa sais vähän lisää ja rasvaa karsittua. Ilmeisesti turha tehdä mitään kestävyysharjoittelua pidemmillä matkoilla + 10km... oisko fiksumpaa pitää lenkit lyhyinä kuten 3000-5000m, mielipiteitä?

100 metrin pikajuoksioiden kroppa on monen mielestä aika ideaali, myös omastani. Ois kiva tietää millasia lenkkejä kannttais tehdä salitreenin ohella että tuohon sapluunaan pääsis itsekin. Paino/pituus alkaa olla huudeilla kunhan lihaa sais vähän lisää ja rasvaa karsittua. Ilmeisesti turha tehdä mitään kestävyysharjoittelua pidemmillä matkoilla + 10km... oisko fiksumpaa pitää lenkit lyhyinä kuten 3000-5000m, mielipiteitä?

Ei se oo varsinaisesti lenkkeilystä kiinni vaan siitä että ensin hankit ne puuttuvat lihat ja sitten alat dieettaamaan, ei se lenkin laatu (tasavauhtinen/intervalli) sun kropan ulkomuotoon vaikuta juurikaan.

hmm

Mutta eikö se olisi hyvä, että käy lenkillä heti aamusta, niin sitten ehtii palautua illan salitreeniin ja kun tuon tekee noin päin lenkki ei häiritse salitreenistä palautumista. Olenko yhtään oikeilla jäljillä?

Ei 100m juoksijan kroppaa saa "lenkkeilemällä". Ja vielä toisekseen niin pelkillä aerobisilla perulenkeillä vielä vähemmän. Kannattaa tutustua vauhtikestävyysharjoitteluun ja lyhyisiin pikavetoihin. Ja sovittaa ne mukaan saliohjelmaan.
JA jos vielä itse aiheesta, niin kyllä sen aika lailla fiiliksestä huomaa, onko tauko sopivan pituinen, mutta jos molemmat reenit on rankkoja, niin +3h on varmaan sellanen rajamitta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom