Puntti + lenkki samanapäivänä

Hei.mitä mieltä olette punttisalilla käynnistä ja lenkillä käymisestä samana päivänä?vaikuttaako lenkki lihasten kasvuun?onko liikaa treeniä päivälle?kiitos.
:):david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No lenkillä käynti ainakin polttaa kaloreita -> pitää syödä enemmän, jotta saisi riittävästi kaloreita lihasten optimaaliseen kasvuun.

Juu turha sitä kataboliaa on pelätä, kuhan vain nostaa kalorimääriä lenkin mukaan. Itse kyllä yhdistän aerobisen ja puntin (ellei lenkki satu olemaan homo pitkä). Eka punttitreeni, sitten vähän palkkaria nassuun-->aerobinen juoksumatolla/crossarilla ja sitten loput palkkarista naamaan.

Ja pitkällä tähtäimellä kannattaa vähän jaksottaa noita treenejä.
Eli joka toisella viikolla vähemmän lenkkeilyä ja enemmän punttia.
Ja joka toisella viikolla toisin päin, eli enempi lenkkiä ja vähempi punttia.

Ja ota tosissaan tuo syömisestä mussuttaminen.
Muista syödä tarpeeksi!

Itse tänään hölkkäilen alku-ja loppuverryttelynä nuo 3km:n matkat salille. Jotenkin helpompaa tehdä näin kun yrittää jotain kuntopyörää polkea salilla.

Itekkin oon juossut salille aina silloin tällöin (4km) ja ei se ole kuin hyvästä. Hyvät alku- ja loppuverryttelyt. Kaloreitahan siinäkin kuluu, mutta syö sitten siihen malliin takasi!

Esim. Marko Savolainenhan sai isot lihakset kun vaan söi, treenasi (puntit), nukkui ja paskoi, ja taas söi. Eli mitä enemmän lepäät sitä enemmän kaloreita menee lihaskasvuun ja kasvat nopeammin :)

Ei se lenkillä käynti samana päivänä kyllä ainakaan lisää lihaskasvua, mutta mikäli syö sitten saman verran enemmän kun kuluttaa, niin ei suurta haittaakaan varmaan oo. Ainakaan ylävartalolle. Niin, ja tee siinä järjestyksessä että käyt puntilla ensin ja sitten lenkillä. Jaksaa paremmin. Ei myöskään välttis kannata mennä sen himo-homo-jalkatreenin jälkeen ainakaan millekään kovalle lenkille. Voi hieman TUNTUA seuraavana päivänä.

Meikäläinen miettii tätä samaa asiaa. Olen menossa keväällä juoksemaan ihka ensimmäisen puolimaratonini, mutta en halua jättää salia juoksuharjoittelun kustannuksella. Olen huomannut, että paras melkein on juosta ja treenata samana päivänä, koska jalat kärsii jalkatreenistä sen verran, että siinä on pakko pitää pari vapaata, että pääsee taas juoksemaan. Samoina päivinä nuo kävisivät kaikkein helpoiten.

Minä juoksen aamulla. Vedän masuun heraa ja bcaa:ta, vedän tunnin/puolentoista lenkin ja sitten syön aamupalan ja siitä muutaman tunnin päästä salille. Treenaan yksijakoisella,aika pelkistetyllä ohjelmalla:kyykky,sjmv,penkki ja kulmasoutu 5 sarjaa 6-8 toistoa. Jalat tulee aina vaatimaan palautumisaikaa tosta päivän/kaksi.

Toivomus olisi että tämä pieni lihasmassa säilyisi, etenkin haluan ylläpitää jalkoja. Meneekö ihan mettään?

Meikäläinen miettii tätä samaa asiaa. Olen menossa keväällä juoksemaan ihka ensimmäisen puolimaratonini, mutta en halua jättää salia juoksuharjoittelun kustannuksella. Olen huomannut, että paras melkein on juosta ja treenata samana päivänä, koska jalat kärsii jalkatreenistä sen verran, että siinä on pakko pitää pari vapaata, että pääsee taas juoksemaan. Samoina päivinä nuo kävisivät kaikkein helpoiten.

Minä juoksen aamulla. Vedän masuun heraa ja bcaa:ta, vedän tunnin/puolentoista lenkin ja sitten syön aamupalan ja siitä muutaman tunnin päästä salille. Treenaan yksijakoisella,aika pelkistetyllä ohjelmalla:kyykky,sjmv,penkki ja kulmasoutu 5 sarjaa 6-8 toistoa. Jalat tulee aina vaatimaan palautumisaikaa tosta päivän/kaksi.

Toivomus olisi että tämä pieni lihasmassa säilyisi, etenkin haluan ylläpitää jalkoja. Meneekö ihan mettään?

Minulla ei ole koskaan pelkkää punttia, jokaisena treenipäivänä on myös yksi lajiharjoitus. Ajan säästämiseksi arkena on pakko yhdistää nämä. Itse vedän samoin 1 jakoisella, ihan perusliikkeitä, kyykyä, mave jne. Sen olen huomannut että pk lenkkiä voi ihan hyvin köpötellä vielä etureidet kipeänä mutta annas olla kun takareidet tai alaselkä jumittaa. ei tule mitään.

Itse juoksen/pyöräilen lajitreenit aina ennen punttia. Tämä sen takia että saan ensinnäkin hyvät lämmöt punttia varten ja toiseksi olen itselleni huomannut että kokonaisuutena treeni vaan kulkee paremmin näin. Energioiden kannalta juoksun tekeminen ennen punttia tuskin vaikuttaa mitenkään merkittävästi. Itse otan ainoastaan kovien vetojen jälkeen punttitreeniä ennen palautusjuomaa (hiilari/prot) ja joskus siemailen sarjojen välillä vaikka redbullia. Koko setin jälkeen vedän huolella palutusjuomat ja banaania/patukkaa. Vuosittain vedän 2-3 maraa, muutaman puolikkaan ja harrastelen triathlonia. 3-4 lenkkiä viikossa tuskin haitaa kenenkään lihaskasvua mutta sitten kun aerobiset harjoitustunnit alkaa olemaan siellä 10h + kieppeillä niin massoille saa kyllä jättää hyvästit.

Kiitän vastauksesta. Eli vetelen huoletta ne samoina päivinä. Minulla ei myöskään kärsi treen juoksemisesta ollenkaan. Pitemmät juoksut kun on tollasta kevyttä hölkyttelyä.

Sinä kun olet kerta enemmänkin noita maratooneja pinkonut, niin mitä meinaat, riittääkö tollasen puolikkaan harjoitteluun 2-3krt viikos sellanen 1h-1,5h lenkki? Useimpinä viikkoina kerkeen tehdä vain kaksi lenkkiä, kun pitäisi alottaa vielä tanssimaan tässä ohella. Olen siis juossut monta vuotta tollasia 1-1,5h lenkkejä, mutta en koskaan sen pitempiä kokeillut eikä nopeudesta ole hajuakaan. Pitäisi kyllä mennä radalle tossa keväämmällä katsomaan paljonko sitä tulee juostua ton mittasilla lenkeillä.

Kiitän vastauksesta. Eli vetelen huoletta ne samoina päivinä. Minulla ei myöskään kärsi treen juoksemisesta ollenkaan. Pitemmät juoksut kun on tollasta kevyttä hölkyttelyä.

Sinä kun olet kerta enemmänkin noita maratooneja pinkonut, niin mitä meinaat, riittääkö tollasen puolikkaan harjoitteluun 2-3krt viikos sellanen 1h-1,5h lenkki? Useimpinä viikkoina kerkeen tehdä vain kaksi lenkkiä, kun pitäisi alottaa vielä tanssimaan tässä ohella. Olen siis juossut monta vuotta tollasia 1-1,5h lenkkejä, mutta en koskaan sen pitempiä kokeillut eikä nopeudesta ole hajuakaan. Pitäisi kyllä mennä radalle tossa keväämmällä katsomaan paljonko sitä tulee juostua ton mittasilla lenkeillä.

Puolikkaan hölköttelee ihan hyvin n.2h, joten en usko että sulla tekee tiukkaa tuo puolen tunnin lisäjuoksu :) Jos ei muuta tavoitetta ole kuin maaliin pääsy (?) niin tuolla treenillä kyllä siihen pääsee.

Esim. Marko Savolainenhan sai isot lihakset kun vaan söi, treenasi (puntit), nukkui ja paskoi, ja taas söi. Eli mitä enemmän lepäät sitä enemmän kaloreita menee lihaskasvuun ja kasvat nopeammin :)

Onhan tuo totta, mutta ei ehkä paras vertaus koska Savolainenhan käytti myös horkkaa.

Marko Savolaiselta myös posahti munuainen joten en pitäisi häntä kauhean hyvänä esimerkkinä siitä, mitä kannattaa tehdä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom