Punttailu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMS-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro. Oon käyny nyt pari kuukautta salilla kerran viikossa ja ajattelin alkaa käydä 2 kertaa (enempää en pysty). Kannattaisiko jakaa yläruumiin lihasryhmät noille kahdelle kerralle (ke ja la) vai treenata molempina päivinä kaikki lihasryhmät kovaa? Haen lähinnä massaa.:)

Jalatkin vois laittaa johonkin. ne ei kai ole osa yläruumista..:rolleyes:
2-jaetulla ohjelmalla on aikas vaikee saada massaa, siihen sopisi paremmin 3- tai 4-jakoinen ohjelma.

Kysyjä saattoi tietenkin tarkottaa että jalat treenataan tottakai molempina päivinä ja sitten yläkroppa vaan ois jaettu eri päiviin :)

1. päivä: kyykky ja penkki+pari apuliikettä olkapäille ja ojentajille sekä pohkeille
2.päivä: maastaveto+pari apuliikettä selälle ja hauiksille sekä vatsoille.

Jooo ei kahden päivän treenijaolla mitään massaa saada.....:lol1:....Vähintään kolme tai neljä kertaa viikossa ja muutama lepopäivä.

Originally posted by Loadmaster
Jooo ei kahden päivän treenijaolla mitään massaa saada.....:lol1:....Vähintään kolme tai neljä kertaa viikossa ja muutama lepopäivä.

Miksi ihmeessä kahteen jaetulla ohjelmalla ei voisi saada massaa!?

Jos kysyjä ei syystä tai toisesta halua/pysty treenaamaan jalkoja, niin kahteen jaettu yläkropan treeni on myös aivan hyvä vaihtoehto. Esim. Työntävät lihakset omana päivänään ja vaikka parin-kolmen päivän päästä vetävät lihakset.
Itse aikoinaan treenasin juuri noin, kun jalkani oli tapaturmasta johtuen siinä kunnossa, ettei treeniä voinut edes ajatella. Kehitystäkin tuli tuolla opilla oikein kivasti ja päänuppikin sai sitä lepoa, kun ei tarvinut joka toinen päivä olla salille menossa.

Sitäpaitsi!

Massaa nyt voi saada lisää vaikka makais vaan sohvalla.

- Siiloin kun itse alottelin niin tein yläropan TI ja jalat PE. Tuli kyllä aika pitkiä treenejä mutta ei se silloin häirinny.

Eikös kahteen jaettu ohjelma ole se kun lihasryhmät on jaettu kahteen osaan kuten esim. ylä- ja alakroppaan. Kaksi kertaa viikossa voi treenata vaikka viiteen jaetulla ohjelmalla. Mun käsittääkseni.

Kaksi kolmesta

Itse olen treenannut menestyksekkäästi kaksi kertaa viikossa kolmeen jaetulla ohjelmalla. Tulokset nousivat perinteisellä kykkypäivä, penkkipäivä, vetopäivä -ohjelmalla. Go for it!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei kahteen treenipäivään ainakaan mulla riittäis puhtia treenata.
Kaks tuntia salilla voi kiesus kun käyt läpi 4 eri lihasryhmää....ei kiitos...
Niin tästä jalkapäivästä en tiedä mikä kaverilla on mutta olen useasti törmännyt tyyppeihin jotka sanoo et mä vaan treenaan yläkroppaa....tapaus ei varmaan ole tämä mutta näitäkin löytyy

Itse treenaan yleensä 3- tai 4-jakoisella nykyisin, mutta silti liian usein tyrkytetään liian monijakoisia ohjelmia aloittelijoista asti.

Volyymin ja frekvenssin oikealla säädöllä kaksijakoinen ohjelma on ihan pätevä sekin.

Ehkei käy yleisesimerkiksi, mutta kerrotaan nyt kuitenkin, että 2 x mr O - Franco Columbu treenasi kaksijakoisella - 6 treeniä viikossa, eli jokainen lihasryhmä 3 kertaa. Lihasryhmää kohden tuli keskimäärin sellaiset 20 sarjaa.. Oli vielä siinä kehouransa sivussa maailmanluokan voimanostaja.

Oli ne aikoja. Nykyisin jos tekee kerran viikossa lihasryhmälle enemmän kuin 6 sarjaa aletaan jo haukkua ylitreenaajaksi.

EDIT: muuten ekat pari kolme vuotta treenasin Francon oppien mukaan ja vaikka kehitys ei ehkä ollut optimaalista, oli se kuitenkin jatkuvaa, ja takuulla opetti tietynlaista itsekuria ja peräänantamattomuutta.

Kyl kahdella kerralla viikossa saa massaa ainakin minä. Jättää vaan turhat hienostelut veke.

näitä teen pääasias ja ehkä muitakin

-rinnalleveto
-kyykky
-suorinjaloinveto
-vauhtipunnerrus
-leuat lisäpainolla
-penkki
-moottorisaha

ja vatsoja ja selänojennusta.

Suositut

Back
Ylös Bottom