Punttaamisen vaikutus pelaamiseen (älkää naurako)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
En nyt tiedä tuliko oikealle alueelle. Tämä kuitenkin liittyy punttitreeneihin. No ihan sama, aiheeseen.

Eli tuli tässä yhtäkkiä mieleeni, että voisiko punttitreeneillä olla suoranaisesti vaikutusta sorminäppäryyteen, ja sitä kautta pelaamiseen (konsolit, PC:t yms.).
Olen joskus kuullut joltain, että kova lihasvoimatreeni tekee lihaksesta hitaamman ja kankeamman, ja eikös se ole aika lailla totta. Eiväthän bodaritkaan ole mitään kovin ketteriä poikasia.

Sitä ajan takaa, että kun punttaamista harrastaa, niin ei kämmenenkään lihasten kehitykseltä voi säästyä, pakko niihinkin on tulla puristusvoimaa sitä mukaan mitä raudat kasvavat eri liikkeissä, ja sitä kautta sitä "kankeutta". Pelaamisessahan kun juuri tarvitsee nopeita refleksejä ja sormia.

Itse käyn salilla 3 kertaa viikossa, eli melko aktiivisesti treenailen, ja päämäränä tietenkin isot muskelit ja kovat raudat :D Siinä ohessa harrastan myös pelaamista aina kun kerkiän.
Siitä tämä tulikin mieleeni, kun jotenkin minusta tuntuu, että en enää pärjää peleissä ollenkaan, ja se vituttaa, ja nyt etsin syytä siihen. Vielä 1,5 vuotta sitten kun en vielä harrastanut punttaamista, olin muutamissa peleissä todella hyvä, ja ownasin porukkaa ihan 6-0. :itku: :itku: :itku: :itku: :david: :david: :david: :wall: :wall:

P.S. Tiedän että tämä kuulostaa naurettavalta, mutta toivottavasti saan silti asiallisia vastauksia.

No, minä ainakin soitan pianoa, enkä ole mitään kankeusjuttuja huomannut. Ja soitan kyllä sen tasosta settiä että jos oikeesti jotain tapahtuisi, niin sen kyllä huomaisi..

..ai niin mut ei mulla ookaan kyseessä kovat raudat..;)

No voi helvetti :lol2: Itsellä olen huomannu reaktio nopeuden muuttuneen nopeammaksi, en sitten tiedä johtuuko punttailusta:rolleyes: Jostakin muistan lukeneeni jutun että väkivaltaiset pelit lisäävät jonkin verran refleksi nopeutta

Eipä minulla sormet ole ainakaan mitenkään jäykistynyt. Voisiko johtua käsien väsymyksestä tuo? Itsellänikin on joskus pientä ongelmaa ollut pelata, kun kovan treenin jälkeen, samana päivänä on yrittänyt.

ei hitto :lol2: :lol2: :lol2:

No kuitenki: en usko että punttaamisella on mitään vaikutusta sorminäppäryyteen.

Eipä minulla sormet ole ainakaan mitenkään jäykistynyt. Voisiko johtua käsien väsymyksestä tuo? Itsellänikin on joskus pientä ongelmaa ollut pelata, kun kovan treenin jälkeen, samana päivänä on yrittänyt.

Tai sitten salilla käyminen on rajoittanut pelaamistasi, etkä enää yksinkertaisesti ole niin hyvä...

En oo huomannut vaikuttavan mitenkään piirtämiseen(hyvin pikkutarkkaa) tai pelaamiseen. Remmejä en ole koskaan käyttänyt, enkä mitenkään käsiäni säästellyt treeneissä. Tiedän myös isoja miehiä jotka silti ovat vielä näppäriä sormistaan.

Autuaan tietämättömänä tästä threadista tein just hirveen forkkutreenin ja heti sen perään pelasin xboxia.

Tulos: treeni ei heikentänyt pelisuoritusta, MOT.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän tuota on tullut mietittyä, että vaikuttaako voimailu kitaransoitossa tuntumaan, mutta en ole ainakaan huomannut mitään eroa. Edelleenkin olen samanlainen slowhand kuin ennenkin. Eikä voimaharjoittelu muutenkaan hidasta, ainakaan oikein tehtynä. Tuo hidastuminen ja kangistuminen on lähinnä urbaanilegenda, aika nopsasti ne sprintterit ainakin näyttäisi juoksevan, vaikka salilla aikaa paljon viettävätkin. ;)

Kyllä sitä välillä menee forkut jumiin, kun pelaa jotain peliä missä hiirtä vispataan reippaasti. Jumin myötä iskee myös kankeus, johon auttaa se kun venyttelee kevyesti kun on kuollut :D

varsinkin jos selkä tai hauis treenin jälkee yrittää pelata, niin jumi iskee aika äkkii :(

Olen huomannut että hartiat tykkäävät kovasti gtr2:sen ajamisesta momon ratilla. Saa vääntää tosissaan kun on efektit kaakossa.

Jos rahaa riittäisi hommaisin kyllä vielä tyyriimmän (vahvemman) ratin.

Puntin negatiivisiin vaikutuksiin pelaamisesta en kyllä osaa sanoa :)

joku pumppailu käsi/forkkutreeni vaikuttaa kyllä tarkkuutta vaativiin suorituksiin samana päivänä. en ole huomannut muuten vaikutusta

En kyllä fps-peleissä ainakaan oo huomannu. Sen verran on tota tasoo normihakkaajaan, et luulis huomaavan jos jotain tulis.

Itse käyn salilla 3 kertaa viikossa, eli melko aktiivisesti treenailen, ja päämäränä tietenkin isot muskelit ja kovat raudat :D Siinä ohessa harrastan myös pelaamista aina kun kerkiän.
Siitä tämä tulikin mieleeni, kun jotenkin minusta tuntuu, että en enää pärjää peleissä ollenkaan, ja se vituttaa, ja nyt etsin syytä siihen. Vielä 1,5 vuotta sitten kun en vielä harrastanut punttaamista, olin muutamissa peleissä todella hyvä, ja ownasin porukkaa ihan 6-0. :itku: :itku: :itku: :itku: :david: :david: :david: :wall: :wall:

Muut on pelannu sen ajan ku sä oot ollu salilla, ja niistä on yksinkertasesti tullu parempia kuin sinusta. :lol2: Itse en ole kyllä huomannut mitään eroa pelitaidossa / nopeudessa, vaikka puntilla on tullut käytyä.

Musta on tullut Fearissa hyvä kun oon käynyt salilla :D Enpä ole huomannut yhtään mitään hidastumista kitaransoitossa tai pelaamisessa, enkä ihan mikään slowhand ole. Tosin jos forkut on saanut rasitusta paljon on pientä häntimistä, mutta yleensä ottaen ei ole mitään hidastumista ollut...

Olen joskus kuullut joltain, että kova lihasvoimatreeni tekee lihaksesta hitaamman ja kankeamman, ja eikös se ole aika lailla totta.

Ei ole, vaan se on niin epätosi kuin vain epätosi voi olla. Hitaus on nimenomaan voiman puutetta ja kankeus johtuu venytyksen puutteesta. Tosi on että monet bodaajat ovat kankeita, mutta se johtuu lähinnä siitä että bodaajien prioriteeteissa voima ja notkeus on melko alhaalla. Lisäksi suuri massa on vain tiellä, kun nopeutta halutaan, elikä vaikka sitä voimaa on, lihasta ei saada supistumaan samaa vaihtua, kuin kunnolla hermotettua pienempää lihasta.

Mutta asiaa. Punttauksesta on merkittävää hyötyä pelaamiseen, varsinkin jos siihen listätään aerobinen treeni. Isojen perusliikkeiden tekeminen pistää lihakset kunnon töihin, joka tarkoittaa sitä että säryt ja pakkoliikkeet eivät ala häiritsemään pelaamista. Lisäksi aerobinen kunto parantaa hapenkulkjua, joka tarkoittaa että aivot ja kädet pysyvät virkeämpinä pitempään, ja jopa saattavat toimia paremmin koko ajan. Mahdollisesti pääsee kovakin lanittaja/nettipelaaja eroon energiajuoma riippuviidestaan :-)

Pelaajalle pelisuorityksen parantamiseen suositetlen kunnon lenkkeilyä, ja salila raskaita perusliikkeitä 2x20 2x viikossa. Lisäksi kunnon venytelyt.

Olkapäävaivaisena (kiertäjäkalvosin paskana) oon todennu, että nopeetemposten FPS-pelien (kuten quaken) pelaaminen pienellä sensitivyllä tuntus jotenki rasittavan just kiertäjäkalvosinta. Pitkän ja intensiivisen pelirupeaman jälkeen saattaa olkapää olla ihan oikeasti kipee/arka, vähän samallatavalla ku tekis kiertäjäkalvosintreeniä liian isoilla painoilla.

Toinen ongelma FPS-peleissä on et tuntuma vähä katoo ku kämmenissä on kipeitä rakkoja (en käytä salihanskoja) :wall:

Suositut

Back
Ylös Bottom