Punttaamisen tulokset käytännön tasolla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZannaZ
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Angelene sanoi:
Ja mie oon kolmatta kertaa vuodelle 2005 flunssassa. Tää on ihan uskomatonta! Aina ku saa salitreenit rullaamaan ja pääsee vauhtiin---> vetää sängynpohjalle... Että masentaa ja vihastuttaa tämä!!! :curs:

Mistä voi johtua?

Syöt liian vähän. Minun ei tarvitse kuin treenata kaksi päivää räkä poskella ja syödä samalla huonosti ja voilá: olo on ääreishuono, flunssainen ja yleensä iskee kokonaisvaltainen migreenikohtauskin. (puhumattakaan siitä, että Maailma On Paha Paikka ja haluaisin vain maata sängyn pohjalla itkemässä.)

Eli tarkistapa ruokavalio vielä kerran siitä vinkkelistä, että saat varmasti tarpeeksi energiaa. Omassa tapauksessani olen huomannut, että on parempi ottaa "lisäenergia" vaikka suklaasta kuin olla ilman -minun on joskus hyvin vaikea syödä terveellistä ruokaa tarpeeksi, ja energiavaje tekee tosiaan niin paskan olon, että parempi sitten syödä sen kunnon ruoan päälle vaikka mitä herkkuja. (Huom! Tämä vinkki ei sovi diettaajille. ;) )

Sorry :offtopic:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Firman mappi oli kasvanut niin turpeaksi, että jouduin pakkaamaan sen käsilaukun sijasta pakaasieni sekaan. Kokeilin matkalaukun painoa ja totesin, että ruumaan se menee ja arvioin painoksi jotain 12 - 13 kiloa. Yllätys oli suuri, kun määränpäässä vastaanotin laukun räikeän oranssilla tarrralla varustettuna: "Heavy - 23 kg". Eihän se oikeasti painanut mitään!

Juu, mutta onhan se kätevää, että nykyisin pystyy tarvittaessa ongelmitta kantamaan kerralla käsilaukkua, läppäriä, reppua, köysireppua, kauppakassia (tai kahta) ja kissanhiekkasäkkiä. Koskahan saappaista menevät korot poikki? :rolleyes:

Polveni parantui, jonka vammautin jo muutama vuosi sitten yleisurheilun parissa!
Selkäsäryt ovat vähentyneet, mulla on yks nikama vähän sisällä.. meni sekin pienessä haaverissa, kun tipahdin hepan selästä. Tosin jätän kyllä vielä väliin esim sjmv:n.

Johtuu varmaankin siitä, että rankaa ja niveliä tukevat lihakset ovat vahvistuneet ja verenkierto+aineenvaihdunta ovat vilkastuneet vaurioituneissa kudoksissa.

En sairastele juuri ollenkan.

Käytännön asoista... noh, kaikki nyt vaan sujuu paremmin! :)

Punttailu parantaa elämänlaatua!

Minulla suurin muutos korvien välissää, jos pitkään treenaamatta olen kuin ampiainen ja pikkumainen nalkuttaja. Rauha palaa sieluun kun saa tehdä niitä tuskallisia pakkotoistoja ja sisulla kiroillen että kerran viellä ja....
Ja tietysti minäkin 48 ja ei mummovaatteita ja saan sukat uimahallissa vain kumartumalla jalkaan. Se ei nimittäin onnistu aina noilta nuoremmiltakaan :rock:
Pari kertaa punninnu repun kaupassa käynnin jälkeen ja 11kiloa +kassi kadessä ja ei tunnu missään. :wanha:

Sopii tähän threadiin hyvin tää aihe, joten...

Sattuiko kukaan katsomaan aamulla Huomenta Suomea? Siinä oli juttua tästä yhdestä suomalaisnaisesta, joka selviytyi Aasian katastrofista tapaninpäivänä. Nainen työskentelee Puolustusvoimilla ja ilmeisesti työnkin puolesta on hyvä olla kunnossa (tai näin ymmärsin?). Hän kertoi tuossa jutussa, että yksi syy nopeaan parantumiseen todennäköisesti oli hyvä lihaskunto joka oli säännöllisen punttisaliharrastuksen ja aerobisen harjoittelun tulosta. Sanoi myös että ajelehtiessaan vedessä kilometritolkulla todennäköisesti ei vahingoittunut niin pahasti kuin olisi voinut vahingoittua, koska kehossa oli lihasmassaa suojaamassa muita elimiä. Tässäpä taas yksi todella hyvä syy jatkaa tätä loistavaa harrastusta! Sitä kun ei koskaan tiedä, kuka meistä johonkin onnettomuuteen joutuu. Hyvä kunto voi pelastaa elämän, eiköhän siinä pitäis olla riittävästi motivaationlähdettä treenaamiseen!

Tuosta jutusta vielä... tuli kyllä todella surullinen olo sitä katsoessa. Tippa tuli linssiin :( Vaikka tsunamista on jo melkein puoli vuotta, se omaisten tuskan käsittely on vasta alussa ja tunnistustyötä tehdään edelleen siellä toisella puolella maailmaa... kyllä tuli todella kiitollinen olo ihan kaikesta, mitä omassa elämässä on, kun tuon pätkän katsoi. Pitäisi joka päivä muistaa arvostaa sitä miten hyvä elämä itsellä on.

Mä satuin aamulla katsomaan tuon kanssa. Ihan samat ajatukset tuli mieleen. Varmasti hyvä kunto voi auttaa selviytymään tuollaisista onnettomuuksista ja auttaa myös palautumaan vammoista.
Tuli kyllä niin tippa linssiin kun katsoi tuon ohjelman. Mun pahin pelkoni on, että menetän jonkun läheisistäni. Heilläkin oli kihlajaiset tulossa uudeksi vuodeksi. :( Mitenhän tuollaisesta menetyksestä oikein selviää koskaan.

Haa! Nostetaans vanhaa threadia vähän ylöspäin.

Vähän on tämäkin jo "vanhentunut" hehkutuksen aihe, mutta tähän liittyen ja kun muistin ni tuonpa sen esille. Eli siis aiheena punttitreenin tulokset käytännön tasolla. Kesällä ollessani kesätöissä reilun kuukauden ajan kirppiksellä (:D), huomasin kuinka helvetisti on tästä mun vielä kohtuu lyhyesti punttitreenistä ollut hyötyä! Jaksaa yllättävän paljon.

Asiakkaat tuovat monesti isoja muovisekkejä täynnä kenkiä/vaatteita/jotainkamaa, ja ne todellakin painavat kun ovat täpötäynnä! Muut työntekijät (vaikka, myönnettäköön, ovat mua reippaasti vanhempia, semmoisia ~40v naisia) kantoivat lattiaa raahaten yksi säkki kerrallaan takahuoneeseen "syynättäväksi", ni meikä tyttö ottaa reteesti kaks semmosta säkkiä tohon olalle (sama asenne periaatteessa kun pystypunnerruksen kässäreillä alotusasento, se vaan että kässäreiden tilalla on semmoset muuttosäkit) ja kantaa takahuoneeseeen, eikä ees tuntunut kovin painavalta :D. Tai no tokihan ne painoivat, mutta sitä huomaa kuinka se voimataso on kuitenkin kohentunut.

Monesti asiakkaatkin ihmettelivät kun kohtuu heiväröisen näköinen tyttö lampsii ulos ja kantaa huonekaluja sun muuta sen asiakkaan kanssa sisälle ja monesti kuuli kommenttia "oho! sähän oot vahva plikka" "mähän se taidan tässä olla se heikompi, hävettää että epäilinkin". Kummasti lämmitti mieltä!

Ja yllättäen kirppiksen henkilökunnon hoksattua tän mulle nakitettiin kaikki raskaammat hommat. Kyllähän se kulutti, kävi raskaaks ja rassasi mutta kai sitä pitäis olla vaan tyytyväinen että muhun luotetaan ja voin olla avuksi. Parempihan mun nuorempana ja vetreenä on huhkia kun tommoset ei niin nuoret ja heiveröiset "mummelit".

Ruokakaupassa monesti kannellessa safkakoreja (ostan harvoin ja paljon) huomaa kuinka joskus se painoi niin maan perkeleesti, ja nyt on keventynty. Että kaipa sitä kehitystä on sitten tullut sitten lokakuun 03.

Taas nostelen, mutta kun tuol treeni puolel on vastaava http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=47703, jonne tätä meitin puolen thriidiä jo linkittelin.

Antakaahan mimmit paukkua, uudet ja vanhat. Varmasti ootte huomannu jotain, josta voitte "kiittää punttailua".

Ite alotan:
- Olen fitnesin myötä löytänyt semmosia lihaksia itestäni, varsinkin keskivartalossa, joista o hyötyä pirusti yllättävän monessa jutussa. Eikä vähinten esim. nostaessa tavaroita tai kun joutuu kannatella jotain (sillon on ihan kiva et vatsa-selkä-korsetti pysyy kasassa, jos meinaa ehjänä pysyä).

- Aineenvaihdunta on parantunut selvästi verrattuna aikaan ennen. Kiitos säännöllisen syömisen, oikeanlaisen syömisen ja reenaamisen. Ja paljon veden juomisen!

- Hiukset ja kynnet voivat paremmin, tähän luultavasti vaikuttaa ruokavalio ja hyvät rasvat.

- Peruskunto on parantunut, jonka huomaa varsinki näin kesäisin mm. pyöräillessä

Henkiseltä puolelta mainittakoon:
- Ilman fitnestä ja kuntosaliharjoittelua olisin auttamattomasti paskassa jamassa tämän paniikkihäiriöni kanssa ja lataamossa, liioittematta. Hyvä kunto ja halu ponnistella unelmaa kohden auttoi jaksamaan! Ja oli mulle henkireikä!

- Fitness tuol sellaista elämäniloa, jota ei voi sanoin kuvata tai verrata mihinkään. Se on suurin osa psyykkistä hyvinvointia.

- Tunnen itseni kauniimmaksi, varmemmaksi, haluttavammaksi, seksikkäämäksi ja naisellisemmaksi. Sen takia että olen saanut itse muovattuua kovalla työllä vartaloni sellaiseksi, jossa viihdyn....

Nämä nyt äkkiseltään tuli mieleen. Teiän vuoro....

Vai on ZannaZilla ollu tylsää kun nostelee näitä vanhoja ketjuja :lol2: . No niin on mullakin, joten vastaillaan nyt kiltisti.

- Aineenvaihdunta on parantunut selvästi verrattuna aikaan ennen. Kiitos säännöllisen syömisen, oikeanlaisen syömisen ja reenaamisen. Ja paljon veden juomisen!

- Hiukset ja kynnet voivat paremmin, tähän luultavasti vaikuttaa ruokavalio ja hyvät rasvat.

- Peruskunto on parantunut, jonka huomaa varsinki näin kesäisin mm. pyöräillessä

Nämä allekirjoittaisin myös omalla kohdallani tältä istumalta.

Lisää:
Koska syön ja elän nyt terveellisesti melkeinpä 24/7 huomaan itsekin selvän eron entiseen minääni mielialan suhteen. Nykyisin olen koko ajan iloisella päällä, joskus varmaan jopa raivostuttavan pirteä. :evil:

Aivan uskomattoman hyviä tyyppejä on oppinut tuntemaan salin ansiosta ja osasta on tullut hyviä ystäviä myös salin ulkopuolella.

Itsevarmuus ja -luottamus on kasvanut kun on kuitenkin saanut vähän kehitystä haluamaansa suuntaan. (Vai onkohan kyse sittenkin vain normaalista iän tuomasta varmuuden lisääntymisestä, tiedä häntä...)

Aivot on jäässä näin aamusta, joten siinä kaikki tähän hätään. :D

Se että painaa paljon, mutta rasvaprosentti on pienempi mitä painonmukaan (erään kaavan) pitäisi olla.

E: No jaa ei tässä ehkä ihan tätä haettu, mutta onhan tämäkin punttaamisen tulos (ja ehkä monen muunkin asian) käytännön tasolla

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen tähän ketjuun jo kerran vastannut, mutta so not :D Eli kun tuossa taannoin muutimme, niin kylläpä monta, monta kertaa tuli mieleen, että onpa hyvä että pystyin itsekin olemaan täysillä mukana tavaroiden (raskaidenkin) kantamisessa yms., ihan siinä missä miehetkin. :)

- Ilman fitnestä ja kuntosaliharjoittelua olisin auttamattomasti paskassa jamassa tämän paniikkihäiriöni kanssa ja lataamossa, liioittematta. Hyvä kunto ja halu ponnistella unelmaa kohden auttoi jaksamaan! Ja oli mulle henkireikä!

hear hear! Mulla sama juttu käynyt paniikkihäiriöiden puolella. Treenaaminen on auttanut ihan julmetusti. Samoin oon huomannut että kun oon tällainen "jännittäjä" vähän pääni sisältä, niin oon saanut tosi hyvin stressin purettua pois salilta ja jännitykset taakse. Ihan uskomaton fiilis kun ei oo 6kk ollut yhtäkään paniikkikohtausta ja aina kun on vähän jännitellyt niin sali on auttanut saamaan oireet pois.

Samoin yksi hyvä on se, että oon ton mun sairastelun takia ollut ihan kriisissä oman kehon kanssa, se muuttui niin dramaattisen nopeesti huonompaan suuntaan kaikista mun yritytyksistäni huolimatta niin nyt kun on joutunut totuttelemaan elämään vähän "isompana" siinä on ollut pää aika kovilla. Heti kun olin kykeneväinen taas aloittamaan salin, huomasin että sellaset päivät jolloin tuntuu että haluu vaan delaa kun olo on niin läski ja ruma on kadonneet lähes kokonaan. Kroppa ei oo lähimaillakaan sitä kuntoa mitä se on joskus ollut, mut silti treenaaminen on vienyt niin paljon mun keskittymistä että jos joinakin päivinä on "apea olo" itsestään niin se kestää nykyään vain hyvin vähän aikaa ja eikä ota mun itsetunnolle läheskään niin kovaa kuin ennen.

Tästä on poikaystäväkin ollut tyytyväinen;)

Eli varmaan eniten tällä hetkellä treeni on auttanut mun henkisiä asenteita/ongelmakohtia kuin fyysisiä vaikka haba onkin kasvanut.. heh.
On vaan niin helpompaa olla kaikesta onnellinen nykyään:haart:

Zone-sarja -42%
Sasuli sanoi:
Monen edellä kirjoittaneen juttuihin voisin yhtyä aivan täysin. Kyllä punttailu tuo elämään paljon positiivista, itselläni numero ykköseksi nousee kuitenkin nuo psyykkiset asiat, päällimmäisenä itsetunto.

Minä myös allekirjoitan vahvasti tämän. Parasta on itsetunnon kasvu, hyvä fiilis ja iloinen mieli mikä punttaamisesta tulee. Toisekseen tykkään salin yhteisöllisyydestä ja siitä, että siellä voi tavata paitsi vanhoja tuttuja myös uusia kavereita - ja vaikka tosissaan ähelletäänkin niin aina tietynlainen ystävällisyys ja auttavaisuus vallitsee saleilla :D

Ja lisäksi on ihanaa syödä paljon ja hyvää ruokaa ja kokeilla ihania uusia reseptejä ja nauttia elämästä. Itsekin olen vasta pikku hiljaa toipumassa syömishäiriöstä, joten punttaaminen kyllä vahvasti edesauttaa parantumistani. Siitä suuri kiitos sille:haart:

Monet toivat jo esiin mutta so not: terve itsetunto. Ja fyysisen vahvuuden (??) mukanaan tuoma henkinen vahvuus. Takavuosien kiltti tyttö on nykyään upea rotunarttu jonka yli kukaan ei kävele ;)

Varjopuolina se ettei jengi tajua ("eksä voi syödä ku tavalliset ihmiset", "onks toi jotain protzguu, eheh, ehehe", "ai TAAS sä oot salilla") vaikka onneksi tuttavapiiristä löytyy myös paljon treenaavaa väkeä.

Ihan selkeänä muutoksena olen itseni kohdalla huomannut tyytyväisyyden kasvun: ennen en voinut katsoa itseäni peilistä kauhistelematta näkymää, kiinnittäen huomiota vain epäkohtiin. Omaa kuvaa ei ollut kiva katsella. Nykyisin kropassa olevan laardin ja selluliitin ignooraa kun huomio kiinnittyy positiivisiin asioihin: käsien muotoon, "jenkkakahvojen" vekkeihin, jotka kielivät että alla on lihasta jne.

Jossain vaiheessa sitä voi varmaan vielä sanoa olevansa tyytyväinen näkemäänsä - silloin ollaan jo pitkällä. Itsetunnon kannalta tekisi hyvää hyväksyä itsensä, rakastaa jokaista osaa kropastaan.

Latest posts

Back
Ylös Bottom