Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by Kimi
unohtaa noi autotallipenkit ja ostaa salikortti.
Originally posted by turre101
Kyllä itse tekemällä saa kyllä yhtä hyvän tai paremman kuin myynnissä olevat laitteet... ...Rahaa menee mutta on se vaan paljon kätevämpää.
Originally posted by JohnnyB
Kyllä salikortin hankkiminen on monipuolisuuden kannalta parempi vaihtoehto, kuin rakentaa kaikki vehkeet itse. Ja niiden itserakennettujen laitteiden kanssa menee kyllä monella sormi suuhun...
Originally posted by JohnnyB
Kyllä salikortin hankkiminen on monipuolisuuden kannalta parempi vaihtoehto, kuin rakentaa kaikki vehkeet itse. Ja niiden itserakennettujen laitteiden kanssa menee kyllä monella sormi suuhun...
Originally posted by Svetlana
Edit: Saiskohan mistään halvalla painoja + tangon?
Originally posted by Andree
On tullu tässä vuosien varrella jokunen penkki rakennettua, itsekin olen metallipuolella...
Tässäpä suurinpiirtein teko-ohjeita:
Normi penkki on leveydeltään 1200mm(ulkomitta), penkkiosa tulee olla n.400mm korkeudella, penkkiosan pituus n.1400mm, ja pystypalikoitten(eli ne mistä säädetään nostokorkeutta n900mm)
Rautojen paksuuksissa ei kannata juuri säästellä.Jos haluat todella tukevan penkin käytä pystypalikoihin rst-putkea, jonka mitat on n.80*80*3(materiaalin paksuus.)Väliputki pystypuiden väliin esim. rst-putki 80*120*3,penkkiosan ja siihen päähän tuleva pätkä(joka on siis siellä jalkopäässä oleva putki, jonka toinen pää tulee lattiaan) kannattaa tehdä esim. rst-putkesta jonka mitat on n.50*50*3, ja penkin leveys on n.280mm
Jalkopäässä oleva putki, sekä pystypalikoiden väliin ALAPUOLELLA tuleva putki kannattaa yhdistää keskenään, ja nämä kyseiset putket kannattaa tehdä myös tuosta 50*50*3mm putkesta...
Penkkiosa kannattaa tehdä liitettäväksi "nosto-osaan" tukevaksi ruuviliitoksilla, eli ei kannata hitsata kiinni, helpottaa paljon esim.kuljettamista paikasta a, paikkaan b.
Mitat eivät todellakaan ole millillee oikein, mutta siitäpähän joku pähkäilee...
Ei todellakaan ole vaikea ja pitkä prosessi, jos osaa yhtään käyttää sahaa, rälläkkää, poraa ja hitsikonetta...
Tuli varmasti TODELLA helpot ja ymmärrettävät ohjeet...
Yksinkertaisesti tuo edellä oleva: Älä missään nimessä tee penkkiä liian ohuesta tavarasta-> heiluu muuten ihan vitusti!!!
Originally posted by ola
Apropoo, mistä johtuu että näissä punnerruspenkeissä on aika harvoin "varmistustangot" (siis kepit, jotka kulkevat pehmuste/selkänoja-osan suuntaisesti, suojaten punnertajaa mahdollisesti putoavalta tangolta)? Piileekö niissä jokin ongelma jota en ole huomannut?
Originally posted by gmarx
Monet tyypit ottaa ko. raudat pois, mutta itse pidän ne kyllä aina paikoillaan, sen verta alhaalla kuitenkin että tangon voi laskea reilusti rintaan kiinni.