punnerrus yhdellä kädellä lattialla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peptidi
  • Aloitettu Aloitettu
En puhu siis penkkipunnerruksesta, vaan ihan tavallisesta punnerruksesta jossa oman kehon paino toimii vastuksena.
Tietääkö joku paljonko penkkipunnerruksen painokiloja vastaa yhden käden punnerrus? Yksinkertaisestiko oman kehon paino yhtä kättä kohden eli 2 kertaa oma paino penkissä??!
Millä tavalla yhdenkäden punnerrus on helpointa, mitä niksejä/vinkkejä suoritustapaan? Pitääkö toinen käsi laittaa selän taakse, leveysasennot ym?

No ei tod oo 2 kertaa oma paino... Eihän siinä edes nouse koko sun kroppa... Jalat ku on maassa... Jos se vastais 2 kertaa oma paino penkissä, niin mä nostaisin 10 kertaa 145 kg.... Mutta mun ykkönen on 90.... Että siitä jotain suuntaa, paljoko se vastaa...

Helpointa se on luultavasti niin että jalat leveellä, ja toinen käsi taka reidelle... Itellä toi on helpoin tapa... Toisilla toimii toinen tyyli, toisilla toinen...

Originally posted by Peptidi
Yksinkertaisestiko oman kehon paino yhtä kättä kohden eli 2 kertaa oma paino penkissä??!
Millä tavalla yhdenkäden punnerrus on helpointa, mitä niksejä/vinkkejä suoritustapaan? Pitääkö toinen käsi laittaa selän taakse, leveysasennot ym?
Paine yhdellä kädellä on jokaisella saman painoisellakin hieman eri, voit kokeilla laittamalla kätesi vaa-alle. Helpoin tapa (lue välistä fuskausta) on jalat leveällä, mutta onko sitä järkevä tehdä jos tekisi vaikka hieman raskaampia vähemmän? Toki voit kehityksen mukaan laittaa aina jalkoja lähemmäs toisiaan.

Tässä pari vinkkiä:
- Muista harjoitella tasapuolisesti aina!
- (oikealla kädellä) laita oikea käpäläsi n. 30cm oikealla viistoon päästäsi n. klo.14 suuntaan siitä käsi vastapäiväkiertoon (sormet osoittamaan n.klo10-11 suuntaan.
- (vasemmalla kädellä) lue äskeinen teksti(järjenkäyttö sallittua :D )
- Pidä koonto (vatsa, selkä tiukkana) sekä lantio/ olkapäät "neliö" koko ajan kohdallaan (ei mitään matopunnerruksia siis!)
- Vapaana oleva käsi kannattaa pitää reidessä kiinni (älä purista, se ei auta ja on törkeen näköistä :p )
- Kannattaa kokeilla myös yhden käden, yhden jalan punnerruksia --> minimoidaan fuskauksen mahdollisuus ja siinä punnerruksessa itse huomaa todella helposti jos tekee väärin, lisäksi se kehittää tasapainoa jota ei ikinä voi olla liikaa. :D
Tässä pari toivottavasti auttaa!

Nimenomaan jalat leveelle, siten että toinen jalka on hieman tukevammin, yleensä sen puoleinen millä kädellä punnerrat.
Mulla ainaskin olkapäät ei tykkää yhden käden punnerruksista, ja eiks ne muutenkin ole aika turhia??

Jostakin oon lukenut että kun saa kympin omalla painolla penkistä ois ikäänkuin valmis tämmösiin yhdenkäden punnerruksiin.
Kuulostais melko uskottavalta.

Yhden käden punnerrus on melko rankka keskivartalon liike, eli johonkin penkkiin jossa toimii lähinnä rinta, olkapäät ja ojentajat (paitsi TODELLA taitavilla jannuilla kaikki muut lihakset paitsi juuri nämä) on aika huono verrata.

Yhtäkään yhden käden punnerrusta en ole tehnyt selvinpäin!

...ai prkle, tää heittikin tän tonne ylimmäks threadiks saman tien... no nyt tää pyörii tossa etusivulla taas vähän aikaa, kiitos tyhjänpäiväisen kommenttini. hyvä minä!

on tosiaan aika huono vertailla penkki-tulosta yhdellä kädellä punnertamiseen. ite aloitin tekemään kahdella kädellä punnerruksia eri oteleveyksillä ja sen jälkeen esim. reppu selässä jossa painoja. sillon tulee treenattua juuri "oikeita" lihaksia. vatsa- ja selkälihasten merkitystä ei voi liikaa korostaa koska vartalo vääntyy rupelille jos ei pakki pysy kasassa. sitten ku vatsat ja selkä kestää niin lopu on aika helppoa.:rock:

Yhden käden punnerrus ei vastaa penkissä 2 kertaa painoasi, ensinnäki liike on erilainen eli eri lihakset on pelissä eri suhteissa, ja jalat on maassa jolloin niille kohdistuu osa painosta, kuitneki jos karskisti haluu vertailla penkkiin ni ota vaaka, mee yhen käden punnerrusasentoon pelkästään liikkeeseen osallistuva käsi vaa'alle ja kerro tuo lukema kahdella.. :D

Back
Ylös Bottom