Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samaa minäki mietin, koska ei tosiaan ole ainuttakaan itessäni ollut. Toki hiuksista aina vähän väliä pyyhin kaiken pari kertaa pois, mutta ei ole koskaan mitään punkkeja sielläkään ollut. Parempi näin :DMitenkähän paljon vaikuttaa jotkin yksilölliset tekijät ihmisessä, että miten innokkaita nuo punkit ovat tarttumaan? Ihmettelen sen takia, kun en ole itestäni löytänyt ikinä punkkia, vaikka jonkin verran luonnossa liikunkin. Varsinkin nuorempana tuli liikuttua paljonkin käsittääkseni lähes samoilla seutuvilla kuin tst, jolle nuo punkit kuulostavat olevan aivan arkipäivää. En edes eläessäni ole nähnyt kuin muutamia punkkeja, jos ei oteta lukuun lehmien utareissa nähtyjä rykelmiä. Vai onko nuo lisääntyneet viimeisen viiden vuoden kuluessa aivan räjähdysmäisesti täällä itä-Suomessa?
Varsinkin nuorempana tuli liikuttua paljonkin käsittääkseni lähes samoilla seutuvilla kuin tst, jolle nuo punkit kuulostavat olevan aivan arkipäivää. En edes eläessäni ole nähnyt kuin muutamia punkkeja, jos ei oteta lukuun lehmien utareissa nähtyjä rykelmiä. Vai onko nuo lisääntyneet viimeisen viiden vuoden kuluessa aivan räjähdysmäisesti täällä itä-Suomessa?
No yksilöllisistä tekiöistä en tiedä. Miulla on koirat, kaikki kolme, pellolla päälle 60m pitkissä juoksunaruissa päivät ja voitte arvata, että sieltä niitä löytyy. Sitten kun nämä rannat, missä miekin asun, on aivan tolkuttoman reheviä kasvupohjia, niin niissä sitä punkkia riittää. Lisäksi tulee päivittäin rymyttyä tuolla metissä aika paljonkin, ja sieltä niitä tarttuu vaatteisiin ja koiriin. Olen huomannut noista punkeista, että niitä esiintyy semmoisina aaltoina. Nyt oli taas vähän hiljaisempaa jonkun päivää, mutta tänä aamuna otin niitä nymfejä, jotka vasta mönkivät turkissa, yön jäliltä toisesta pystäristä pois varmaan kymmenen. Samoin karhukoirassa oli tämän aamun punkkitarkastuksessa pannan alla muutaman sentin alalla kiinni varmaan se seitsemän-kahdeksan kappaletta. Samoin sen huomaa, että toisissa maastoissa niitä on enemmän, kuin toisissa. Saat samana päivän kulkea kahdella eri alueella samanlaisessa horsmikossa, niin toisesta niitä tarttuu matkaan lukemattomia. Koirassa ne on kiinni aina pään alueella, niskassa pannan alla, rinnassa ja kainaloissa. Muualla vain satunnaisesti.
THIH-HIH! Mä en ole nähnyt edes hyttystä vielä, mutta ampiaiset, hyi saatana! Kimalaisen tai mehiläisen mä pystyn otteen tuohon kämmenelle mutta ampiaisia pelkään, ilkeitä paskiaisia.
Itellä on pitkäkarvainen bernhardinkoira, josta olen löytänyt 5 vuoden aikana vain yhden punkin. Toki siitä on ihan helvetin hankala edes löytää niitä, kun sitä karvaa on jonkin verran. Ostin kokeeksi Shoo Tag punkkikarkoittimen. Perustuu johonkin magneettikenttään tai vastaavaan.
Sama täällä. Ampiaiset on kyllä vittumaisimpia elukoita ja vielä kun ne on niin saatanan röyhkeitä perkeleet. Kimalaiset ja mehiläiset on leppoista sakkia.
Eilen oli ranteeseen ilmestynyt sellanen 7x4 cm kokoinen iso punainen paise, jonka keskellä joku ötökän purema, joka on hieman vielä punertavampi. Ei mitään rengasta, eikä edes vaalene keskeltä. Ei kutita, eikä kipeä muutenkaa. Kävin näyttämässä lääkärille ja melkein heti kun pääsin ovesta sisään niin sanoi, että "Joo vaikuttaa mäkäräisen puremalta" sano, että mee kotiin ja laita siihen kortisonia. Pitäiskö tässä nyt sitte ottaa ihan rauhallisesti ja uskoa, että tuo on vain mäkäräisen purema? Mulla on muuten tullut parin päivän ajan räkää ja hieman on yskittänyt, mutta lääkäri sanoi, että sattumaa vain.
.