Pumppipäivä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ILOLA
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
3-jakoisella menee, raskaan treenin, esim 4x6-8 jälkeen siis seuraavana päivänä pumppailua esim 3x8-12.
Tähän lepopäivä ja taas raskasta.
Toimii ainakin minulla, tulee siis 4 treeniä/viikko, eli osa lihasryhmistä sekä kevyesti, että raskaasti.
Viikonloppuisin ei treenata, paitsi jos viikolla ei ehdi treenaamaan...

Siis selkeämmin:
Ma: Rinta selkä raskas
Ti: Olkapäät ojentajat hauis pumppi
Ke: Välipäivä
To: Jalat raskas
Pe: Rinta selkä pumppi
La&su välipäivä
Ma: Olka ym raskas
jne...

Ihan ok tuo minun mielestäni on. jos käsitin oikein eli ensin 2x10 ja sit perään 2x6 kyykkyä?

Lisään vielä, että ite tekisin ehkä ensin 2x6 kovaa ja sit 2x10 vähän kevyemmillä romuilla hyvään tekniikkaan ja tuntumaan painottaen. Mutta kumpikin käy.

siis tärkeintähän on vaihtelu ja esim aloittelijalla toimii siten että tekee vaan raskaita perusliikkeitä toistot 6-12 ja voi tehdä muutkin liikkeet samoilla toistomäärillä mutta sitten ku on edistynyt olisi hyvä vaihdella toistoja sarjoja intensiteettiä jne.. ettei lihas lopeta kehitystää orientoitumisen takia tämän takia samassa treenissä on hyvä esim tehdä perus liikkeet 6 toistoo ja eristävämpiä/apuliikkeitä 12+ tällä saadaan monenlaista ärsytystä lihakselle ja se ei orientoidu niin helposti.. mutta jos olen ymmärtänyt oikein saman voi toteuttaa siten että esim vk1 perusliikkeet ja apuliikkeet 6 toistoo vk2 10toistoo vk3 12+ toistoo tai jotenki näin olenko oikeilal linjoilla :D

Kohta varmaan alkaa pikkuhiljaa olla itselläkin vaihtaa 3x10-sarjoista eripituisiin. Täytyy myöntää että olen aina ollu huono noiden sarjapituuksien vaihteluiden kanssa, yläaste- ja lukioaikanakin järkevämmällä vaihtelulla olisi varmasti tulokset olleet parempia (vaikkeivat ne huonoja silti olleetkaan). Mitenhän lie, vetäisiköhän tämän kuun vielä 3x10, ja sitten vaihtaisi 3x5:een vaikkapa kuukaudeksi. Noin yleensä suosin mieluummin vähän pidempiä sarjoja, ihan siksi etteivät ne ota niin pahasti fysiikan päälle.

ite yritän saada lihaxet pumppiin joka treenikerta.-jos ei mee niin käytän erikoistekniikoita.
omasta mielestä juuri se pumppi ja proteiinijuoman nauttiminen päälle on paras lihasten kasvatustapa.toimii mulla,muttei varmaan kaikilla.
ainakin mä oon tehny pummpisarjoja vaa kerran tai kaks kuukaudessa.... Ja eikös pumppisarjojen idea oo tehä niitä vaa välillä eikä aina, että se toimisi niinku kasvu buusterina tai jotain?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom