pumppiliikkeet!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja muuli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
elasto sanoi:
En jaksa tehdä uutta threadia, joten kysyn tässä. Kauanko yleensä sellasen body-tyylisen treenin jälkeinen "pumppi" kestää lihaksessa?
Minulla itse pumppi ei kyllä kestä kuin muutamia minuutteja, turrana/kipeänä lihat kyllä saattaa olla usemman päivänkin.

teemupii sanoi:
Saattaa kuullostaa tyhmältä kysymykseltä, mutta menköön. Mitä hyötyä tuosta pumpista oikein on? Jos olen ymmärtänyt oikein niin siinä menee lihakseen enemmän verta kuin sieltä pääsee kunnolla ulos, ja lihaksen kasvun jne. kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.

No niinhän sitä väitetään että pumppi venyttää lihaskalvoa, ja näin lihaksella on enemmän tilaa kasvaa. Mä en kyllä vieläkään suostu uskomaan sitä. Kuulostaa nimittäin ihan vitun naurettavalta koko ajatus. Lihaksen kasvu on muutenkin niin hidasta, että kyllä se kalvo siinä edellä venyis, ja jos lihaskalvon kireys on kasvun estävä tekijä, ei roinallakaan olis vaikutusta lihaksen kasvuun. Muitakin hyviä syitä mulla on, mutta en osaa pukea niitä sanoiksi.

No, jos siitä pumpista jotain hyötyä onkin, niin ite teen aina niin että vedän normaali treenin jossa pyrin hajottamaan lihaksia. Sitten treenin päälle vielä pari pumppisarjaa ihan varmuuden vuoksi. Saa sen pumpin siinä treenin lopussakin, ja koko treeniä ei mun mielestä oo mitään järkee pumppailla. Ei voi käyttää edes tarpeeksi suuria painoja lihasvaurioiden takaamiseksi.

Powerhousu sanoi:
ite teen aina niin että vedän normaali treenin jossa pyrin hajottamaan lihaksia. Sitten treenin päälle vielä pari pumppisarjaa ihan varmuuden vuoksi. Saa sen pumpin siinä treenin lopussakin, ja koko treeniä ei mun mielestä oo mitään järkee pumppailla. Ei voi käyttää edes tarpeeksi suuria painoja lihasvaurioiden takaamiseksi.
Itse teen lähes samalla tyylillä, eli jos vaikka teen 3sarjaa jotain tiettyä liikettä niin teen 1sarjan raskailla painoilla toistot 4-6, toinen sarja keskiraskailla toistot n6-8 ja sitten sen 3sarjan teen pumppi hakuisesti, lähes joka liikkeessä pätee mulla sama systeemi, itse en myöskään näe pumppailua järkevänä treeni tapana jatkuvasti tehtynä, jos haluaa maksimoida lihaskasvun.

Back
Ylös Bottom