Pumppi ei kasvata lihaksia :-)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mega Dutyn ekasta painoksesta:

"Kaikkihan jo tässä vaiheessa ovat lukeneet tästä kirjasta, että lihas kasvaa vain jos se stimuloidaan tarpeeksi raskaalla painoilla. Kaikki voivat saada harjoittelussa pumpin, mutta harvat niistä pystyvät kasvattamaan lihaksia. Ei ole mitään todisteita, että pumppi kasvattaisi lihaksia. Monet urheilijat saavat pumpin; juoksijat, pyöräilijät, triathlonistit, mutta heidän lihaksensa eivät kasva. Syy: lihasta ei stimuloidu tarpeeksi suorituksessa. Pumppi on siis vain hetkellinen tila lihaksessa, jota on harjoiteltu, ei muuta. Lihas pystyy kasvamaan ilman suurta veren pakkautumista lihaksiin eli ilman pumppia. Tietenkin pumppi saattaa tuntua hyvältä, mutta sehän onkin jo aivan toinen asia."

Eikö v. 1994 vielä tiedetty sidekudoksesta ja lihaspussiteoriasta?

Ei hyväkään pumppi takaa lihaksen kasvua, vaan voit ehkä olla hieman varmempi, että treeni on menny perille. Monella kasvaa lihakset vaikka eivät saakkaan esim. jalkalihaksia pumppiin, ei pumppi mitään mahdotonta lihaskasvua takaa. Mut jos esim. bodytyylillä treenaa eikä oo ikinä lihakset pumpissa voi miettiä onko jotain vialla :D

Itse treenaan bodytyylillä, tai ainakin luulen treenavani :) mutta en minä kyllä ole saanut pumppia kuin yleensä käsiin ja jalkoihin välillä.

Eli pitäisikö selkä/rinta saada jotenkin pumppiin, ei kyllä itsellä onnistu. Alkaa kädet mennä aikaisemmin kuin rinta tai selkä.

Originally posted by jarkko
Itse treenaan bodytyylillä, tai ainakin luulen treenavani :) mutta en minä kyllä ole saanut pumppia kuin yleensä käsiin ja jalkoihin välillä.

Eli pitäisikö selkä/rinta saada jotenkin pumppiin, ei kyllä itsellä onnistu. Alkaa kädet mennä aikaisemmin kuin rinta tai selkä.

Käsissä tuo pumppi tuntuu kaikista parhaiten ja jonkin verran jaloissa.. Rinnassa ja selässä on sen verran suuret lihakset etteivät ne sen takia varmaankaan mene pumppiin helposti eikä sitä tunne.. ne kädethän siinä tosiaan pumppiin ensin menee..

Originally posted by jarkko

Hmmm. Kai tuo on yksilöllistä, mutta itse ainakin saan kaikki lihakset pumppiin, vaikkakin selän pumppi on pumpeista monesti heikoin. Viime selkätreenissä tuli ihan hieno pumppi. Helpoiten mulla menee pumppiin hauikset ja ojentajat (1 kovan sarjan jälkeen lähes käyttökelvottomassa pumpissa), hyvänä kakkosena jalat ja rinta, sitten olkapäät ja lopuksi selkä.

mun mielestä kaikki varmin tie pumppiin on että tekee isoilla painoilla kova sarjan esim. 6 niin heti perään tiputtaa
painoa 10-15 kg pois ja tekee loppuun asti ainakin jaloille toimii mulla. selkää on vaikea eristää jos tekee ilman vetoremmejä mutta ite en veto remmejä käytä kun joutus treenaan forkut vielä useammin.

Originally posted by Tomi
Helpoiten mulla menee pumppiin hauikset ja ojentajat (1 kovan sarjan jälkeen lähes käyttökelvottomassa pumpissa), hyvänä kakkosena jalat ja rinta, sitten olkapäät ja lopuksi selkä.

Tuo listahan on kuin suoraan omasta mielestäsi parhaiden lihasten lista... Mulla taas selkä menee kaikkein helpoiten pumppiin, ja se on yksi mun parhaimmista lihasryhmistä, vaikka onkin suvaitsemattoman pieni.

Originally posted by Hulkki
Tuo listahan on kuin suoraan omasta mielestäsi parhaiden lihasten lista... Mulla taas selkä menee kaikkein helpoiten pumppiin, ja se on yksi mun parhaimmista lihasryhmistä, vaikka onkin suvaitsemattoman pieni.

Melkein. Lista alkaa sanoilla hauis, olkapäät, ojentajat, jalat... :)

Mulla menee selkä varmaan helpoiten pumppiin! tomilla on liian vahvat kädet ja se vetää niillä selkäliikkeitä.. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla varmaan ois kädet, rinta, jalat, selkä, vatsa, olkapäät. Olkapäihin ei tunnu saavan kunnon pumppia tai varmaan johtuu siitä ettei siellä ole tarpeeksi lihaa, luut menee huonosti pumppiin.

Mä saan kyllä jalat, kädet ja rinnat kovaan pumppiin, mutta tuo selkä onkin toinen juttu, kyllä mavella ja muilla isoilla liikkeillä pitkiä sarjoja käytettynä saa pumppii aikaseksi, mutta kyllä muut osa-alueet on helpompia. Olkapäät menee tukkoon jo kesken treenin jos vetää niille paljon punnerrusta ja vielä muita höystöjä, mutta tuo onkin aika erikoinen lihasryhmä muutenkin. Sikapumppi tuo hyvät fiilarit treenin jälkeen. Tietää tehneensä.

Mulla menee selkä, olkapäät ja rinta nasevasti pumppiin. Muutkin menee tottamooses, mutta noi nyt sillai erityisen kätevästi.

.........

"Monet urheilijat saavat pumpin; juoksijat, pyöräilijät..."

Paljon on sitten jaloissa koon oltava? Itse pyöräilin 15 vuotta ja kyllä se vaan jalkoja kasvattaa. Vieläkään ei juuri tartte kyykkäillä vaikka pariin vuoteen en ole käynyt tsygälenkillä. Pohkeesta jäljellä 43cm ja reidestä 69cm, ovat toki pienentyneet aktiiviajoista. Mun mielestä lopputulos kasvun osalta oli siis riittävä itselle ainakin ja tähän kroppaan.

Munkin mielestä monilla muiden lajien urheilijoilla on usein paremman muotoset jalat kuin salirotilla, varsinkin pohkeet. Kaupan päälle saa vielä melkosen lihaskunnon.

Re: .........

Originally posted by Jam
"Monet urheilijat saavat pumpin; juoksijat, pyöräilijät..."

Paljon on sitten jaloissa koon oltava? Itse pyöräilin 15 vuotta ja kyllä se vaan jalkoja kasvattaa. Vieläkään ei juuri tartte kyykkäillä vaikka pariin vuoteen en ole käynyt tsygälenkillä. Pohkeesta jäljellä 43cm ja reidestä 69cm, ovat toki pienentyneet aktiiviajoista. Mun mielestä lopputulos kasvun osalta oli siis riittävä itselle ainakin ja tähän kroppaan.

Mulle ainankin ihan sama kuhan sais koko noihin lihaksiin , tai sais ne lihakset!! :kippis1:

Mitä ammattilaispyöräilyä on tullut katsottua, niin ei siellä ole ollut yhdelläkään jannulla isoja reisiä, vaikka tiukassa kunnossa kaverit onkin.

Tietysti jos jonkun mielestä vaikkapa Antti Kasvio oli sairaan lihaksikas niin sitten..

Viimeksi muokattu:
Ei ehkä katupyörilijöillä, mutta ratapyöräilijöillä on reidet mallia "pikaluistelija"!

Ja yläkropat hirveessä tikissä, hartialinja on yhtä leveä kuin 1 kpl reisiä:D

Suositut

Back
Ylös Bottom