Pumppaileva treenityyli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sakael
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
En jaksa tästä aiheesta tehdä uutta threadia, joten pistän tänne.
Nyt 2 viikon laiskuussairastelu-/tauon jälkeen alkaa taas treenit ja ajattelin siirtyä jaksoteltuun ohjelmaan eli toistomäärät kasvaisivat kun viikot kuluvat. Jotenkin näin ajattelin:

1.vko. Kevyt viikko
2.vko Raskas toistot 8-10
3.vko ? toistot 10-15
4.vko. pumppaileva toistot 15+
5.vko taas homma alusta

Onko tällänen älykästä? Riittääkö jokaista tyyliä viikko vai pitäiskö tehdä 2? Kokemuksia, mielipiteitä?

Sumppari sanoi:
En nyt tarkoita Porkkanaraastin tätä pahalla, mutta jos suoritusnopeus ja tyyli on sama, ja minkään mittaisen sarjan painot eivät kasva, mutta kehonpaino kasvaa, niin melko suurella todennäköisyydellä kaikki saatu paino on läskiä tai nestettä.

millä perusteella? kuten olen monta kertaa tällä foorumilla sanonut, tuona aikana vyötärö kapeni ainakin 5cm ja habat, olkapäät, jalta jne alkoi muotoutua, ne näytti jopa lihaksilta :hyper:
eli siis ei millään pahalla sullekaan, mut näin asia on

Mixu sanoi:
Tämähän on bodarin unelmaohjelma! "jo ensimmäisten kuukausien aikana massaa tuli kiitettävästi". :hyper: ps: :kippis1:

hä?! sanoinko jotain hullua vai mikä tuossa muka mättää? :rolleyes:
massaa tuli...no tuli tuli :D

Porkkanaraastin sanoi:
hä?! sanoinko jotain hullua vai mikä tuossa muka mättää? :rolleyes:
massaa tuli...no tuli tuli :D

Sanoit. Älä puhu ohjelmista joilla olet aloittanut treeniurasi. Aloittelija kasvaa vaikka istuis sohvalla ja vetäis käteen, kunhan jonkinlaista rasitusta saa lihaksille. Hyvän ja huonon ohjelman eron huomaa vasta vähän pidemmällä treenikokemuksella.

Powerhousu sanoi:
Mä ymmärrän pumppitreenin myös tällä tavalla. Omat treenit, kuten Timba ainakin tietää, on yleensä näitä ns. kovempia joissa toistot pyörii noin kahdeksassa, ja pumppia en tavoittele. Kevyet viikot on sitten sitä pumppailua varten.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaan omasta kokemuksesta. Itse lihaskipukaan ei ole tae lihasten kasvamisesta, sillä kasvaa ne lihakset ilman kipuakin. Itse en saa esimerkiksi hauiksia juurikaan ikinä kipeiksi, ja sama juttu olkapäiden kanssa. Ja juuri ne on mun parhaat lihasryhmät. Sarjapainot mulla polkee yleensä monta kuukautta paikallaan ja yht´äkkiä pomppaa reilusti ylöspäin. Kehitystä tulee silti tasaisen hitaaseen tahtiin. Jatka vaan tota treeniä niin huomaat toimiiko. Itse olen saanut karvaasti kokea että mulle ei pumppitreeni päätreenityylinä sovi. Ei edes kovaa ja failureen asti tehtynä. Kehitys oli tuskaisen hidasta niin painojen kuin lihaksienkin suhteen.

Näin erilaisia me ollaan, mä en oo oikeestaan alle 6 sarjoilla saanut mitään muuta aikaseen kun olkapään ja selän kipeiksi. Ja parhaat tulokset mulle on tähän asti kokeilluista tullut vähän pitkillä sarjoilla ja näitä sarjoja tehden vähän enemmän. 1-2 vieden loppuun ja muilla hakien hyvää pumppia. Toki tämäkin vähän riippuu lihasryhmistä, jaloille mulle pelittää parhaiten pitkät sarjat ja taas vaikkapa rinnalle vähän lyhyemmät. Mutta kukin hakekoon sen itelleen sopivan, mutta vähän kaikkee kannattaa kyllä testailla jotta sen löytää!!

Hulkki sanoi:
Omalla kohdallani se pumppitreeni on taas paljon kovempi paikka kuin ns. raskas treeni (lyhyttä sarjaa isommilla painoilla). En tiedä johtuuko sitten mun uskomattoman huonosta sarjakestävyydestä, mutta on kokonaisvaltaisesti paljon helpompaa tehdä kyykyssä 5 toiston sarja loppuun asti kuin 15 toiston sarja.

Oli miten oli, teen sekä lyhyitä että pitkiä sarjoja.

Sama täällä. Ongelma on vain se, että yleensä treenaan ennen syväkyykkyä hackin, ojennukset ja koukistukset. Näiden jälkeen jalat ovat yksinkertaisesti jo niin lopussa, että siinä ei juuri kyykkäillä. :curs: Täytyy kyllä myöntää, että muutenkin helpompaa vetää lyhyttä settii kuin pitkää. :eek:

Powerhousu sanoi:
Sanoit. Älä puhu ohjelmista joilla olet aloittanut treeniurasi. Aloittelija kasvaa vaikka istuis sohvalla ja vetäis käteen, kunhan jonkinlaista rasitusta saa lihaksille. Hyvän ja huonon ohjelman eron huomaa vasta vähän pidemmällä treenikokemuksella.

Hmmm... Toimiskohan tuo vieläkin...
;)

Powerhousu sanoi:

no mistä minä tiedän onko kysymyksen esittäjä aloittelija? joku halusi factoja, minä annoin niitä :D
peace & smoke wee :piis:

Porkkanaraastin sanoi:
millä perusteella? kuten olen monta kertaa tällä foorumilla sanonut, tuona aikana vyötärö kapeni ainakin 5cm ja habat, olkapäät, jalta jne alkoi muotoutua, ne näytti jopa lihaksilta :hyper:
eli siis ei millään pahalla sullekaan, mut näin asia on

Jos lihassolun koko kasvaa, ja hermotus pysyy ennallaan, tulee hieman voimaa lisää aivan varmasti. No, voi olla että jotain sait kasvatettua, mutta tuskin lihassoluja, jos kerta voimaa ei tullut yhtään.

Mittasitko rasvaprosenttia ennen ja jälkeen, että tietäisi sen, tuliko tosiaan lihaa, eikä nestettä/rasvaa, vai ihanko hatusta heitit tuon "musta tuntuu että kasvoin"?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom