Pukuongelmia..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nikula
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
33
Nyt en mitenkään löytänyt sopivaa thrediä tälle, toivottavasti ei ihan turhaan ole uusi nyt tehty.

Eli mistä olette te vähänkään kookkaammat ihmiset löytäneet sopivia/istuvia pukuja? Itsellä ollut jo hetken verran hakua päällä kevään ylioppilasjuhlia varten, ja monessa paikassa on ongelmana tämä istuvuus, eli lähinnä suurin ongelma on selkäpuoli, liian suuressa koossa hihat taas on yltiöpitkät suht lyhkäsiin käsiin jne.. Itse olisin siis tyytyväinen vähään, mutta seurassa olleet observoijat ovat aina valittaneet istuvuudesta.
En raaskisi kuitenkaan lähteä teettämään pukua, koska sehän maksaa!
Kokemukset vastaavista ongelmista ja niiden ratkaisuista ovat tervettulleita?

Ja tarkennukseksi nyt ei ole kuitenkaan kyse mistään karmeesta kaapista, omat mitat jotain paikkeilla 175/85

kiitos etukäteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse löysin dressmanista ihan passelin puvun. Kokoa itsellä n.173/94. Montaa rättiähän siinä sai sovittaa, mutta löyty lopulta toimiva kombo.

No jos ainut ongelma on pitkät hiat, niin ne voi lyhentää. Itseltä tarttee aina lyhentää hihoja ja puntteja sentin pari. Ei nuo suoraan rekistä kenellekään istu.

Dressmanilta minäkin oon hommannu. Eihän sieltä oikeen hyvin istuvaa löydy, vaikka kokeilis kaikki. Mulla se kävi sitten räätälin kautta ennen kuin sen sain. Nappeja siirrettiin ainakin ja jos oikein muistan niin tais lyhentää takin helmaakin hieman.

jees, dressmanista itekkin katselin niitä parhaimpia vaihtoehtoja.. ja siis suurin ongelma on selkäpuoli kun se hölmönnäköisesti kiristelee siipien kohdalta ja sitten jos ottaa tarpeeksi ison koon niin hihat taas menee vähän överiksi ja tosiaan helmakin alkaa olemaan aika pitkä. Mutta kiitos näistä, eikai sitä muu auta kun sitten viedä puoskarille se takki modattavaksi sitten lopulliseen kuosiinsa, muutenkin olis paras hankkia nytten vielä dressmanista se puku kun siellä saa sen miksata ihan mielen kukaan, ne saman koon housut ja takki kun ei ikinä tule onnistumaan.

Tuo kuullostaa järkevimmältä ratkaisulta, että käyt hiukan modifioimassa rotsia. YO-juhlien jälkeen puku menee kuitenkin kaappiin ja kun sitä seuraavan kerran tarvitset, niin se on taas pieni. Eli en ainakaan lähtisi itse panostamaan mitään älyttömiä kyseisen tilaisuuden takia.

Ite on tälläinen 186/122kg poika, niin oon jättänyt nuo dressmannin puvut ihan suosiolla väliin. Se kankaan laatukin on ihan eri verrattuna kunnolliseen pukuun.
Vähän kyllä niihin saa satsata, mutta 250€ niin saa ihan jo ok puvun, vielä sillain että se on lyhennetty/suurennettu juuri sopivaksi istuvaksi. Kyllä se puku kannattaa hakea sellaisesta liikkeestä, joka niihin on erikoistunut ja jossa ammattitaito on useammalta vuosikymmeneltä. Tietää että saa hyvää laatua.

Ja täytyy kyllä vielä sanoa, että oma YO-puku löytyy kaapista.. menee sellaisena örvellyspukuna vielä :D Ei ehkä istu kovin hyvin mutta toimii :D

Ja laadukas puku säilyy pitkään oikein käytettynä.

Itsellä 184/~120. Dressmanilla ne kaiketi pystyy kohtuuhintaan niitä jopa sorvailemaan vähän. Valmista pukua on turhan tuskallinen itselle ostaa kun housut on kokoa 56 ja takki 60 ja monessa paikassa eivät suostu myymään eri kokoa erikseen.

Kohtuu halvalla onnistuu pukujen modaaminen. Eli esim. siis hihojen lyhentäminen, tai jonkin verran useimmiten onnistuu vatsankin kohdalta kiristäminen tai takin lyhentäminen. Riippuu tosin mallistakin tuo, että minkä verran niistä voi pätkäistä tai kiristellä.

Jos puku tulee muuhunkin käyttöön kuin yksiin juhliin niin ei kannata ihan halvinta ostaa. Pelkästään kankaan laatu merkkaa jo aika paljon, jos pukua useammin käyttää. Itsellä on sellainen työ, että pukua täytyy aika usein pitää ja niissä huonommissa puvuissa ei ole kovin mukava aina edes olla, sen lisäksi, että tietää niiden näyttävän huonolta päällä, niin ei edes tunnu kovin mukavilta, jos puku ei istu.

Joo no itsellä tosiaan pukua tulee käytetty niin harvoin että en edes osaa kuvitella nyt äkkiseltään seuraavaa kertaa näitten YO.juhlien jälkeen.. paitsi sitten omat häät? :D Eli en taida panostaa älyttömiä.. Nyt sitten vielä, mikä on kevään muotipukutyyli? liituraitaa vai mustaa? Tosiaan se dressmanin nykyinen kampanja jossa housut ja takit saa mätsätä oman mielen mukaan on tosiaan aika tärkee juttu, yhden koon kokonaisuus ei tule kuuloonkaan.

Melkoisia muskelimasoja jos paino on 120. Tai kannattaisikohan laihduttaa hieman niin vaatteetkin alkaisi istua kivemmin.

Ei kannattaisi. Me läskit tarvitsemme vaatteita.

Dressmanissa kävin juuri tänään housuostoksilla. Vaikka painoindeksini on "vain" 28 pienellä pömppiksellä isoimmatkin housut kiristivät pahasti keskikehon kohdalta. Siis onko tuo liike Dressman vai Dresskids....

Ei kannattaisi. Me läskit tarvitsemme vaatteita.

Dressmanissa kävin juuri tänään housuostoksilla. Vaikka painoindeksini on "vain" 28 pienellä pömppiksellä isoimmatkin housut kiristivät pahasti keskikehon kohdalta. Siis onko tuo liike Dressman vai Dresskids....

Hain itse töihin dressmanilta pari kauluspaitaa.Kokoa 3xl. Kyljissä kummallakin puolella 20 cm löysää, olkapäät hirttää kiinni jos yrittää liikutella käsiä ja selästä liian lyhyt. Millekköhän ihmeen ruuminrakenteelle nuo on tehty :D ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom