Puhelinkeskustelua: Uutiset, käyttökokemukset, tuotejulkistukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Jos on yhtään mielenkiintoa tätä keissiä kohtaan, kannattaa lukea tämä pitkähkö artikkeli:
http://www.groklaw.net/article.php?story=2012082510525390

Käytännössä monin paikoin valamiehistön päätöksissä ei ollut mitään järkeä, ja eivät mm. "tarvinneet" ohjeita liittyen siihen mitä patentit oikeasti ovat ja miten ne toimii. Samoin tuntuivat heittävät täysin arvalla mistä rangaistaan, ja yksi vika on myös se että pyrittiin rangaistuksiin vaikka ohje oli että korvataan mahdollisesti menetettyjä tuloja.

Pari highlightia:

Lakiblogin kirjoittajan kommentti, valamiehistöhän sai 700 eri kohtaa jotka käsitellä... Here’s the thing, ladies and gentlemen of the Apple v. Samsung jury: It would take me more than three days to understand all the terms in the verdict! Much less come to a legally binding decision on all of these separate issues. Did you guys just flip a coin?

Päätöksien ristiriitaisuudet: How did the Galaxy Tab escape design patent infringement? This was the only device to be preliminarily enjoined (on appeal no less), and yet it was the one of the few devices to be spared the sledgehammer. And, by the way, it looks an awful lot like an iPad. Yet the Epic 4G, a phone I own (uh oh, Apple’s coming after me) — which has a slide out keyboard, a curved top and bottom, 4 buttons on the bottom, the word Samsung printed across the top, buttons in different places (and I know this because I look in all the wrong places on my wife’s iTouch), a differently shaped speaker, a differently placed camera, etc. — that device infringes the iPhone design patents....

yms yms

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
HTC uusi luuri: Desire X

http://www.htc.com/fi/smartphones/htc-desire-x/#specs

HTC:n Desire X lupaa laatua halvemmalla
HTC julkaisi tänään edullisen Desire X -älypuhelimen. Android 4:llä toimivassa mallissa on 4-tuumainen lcd-wvga-kosketusnäyttö.

Verkkolehti Vergen mukaan puhelimen suoritin olisi Qualcommin valmistama 1 gigahertsinen Snapdragon S4 Play -tuplaydinprosessori.

Puhelimessa on 5 megapikselin kamera laajakulmalinssin (f/2.0 ja 28 mm) säädettävän salaman kanssa. Kameran luvataan heräävän sekunnissa käyttövalmiuteen. Nopeiden tilanteiden varalle siitä löytyy myös sarjakuvaustoiminto.

Kuvien ja tiedostojen tallentamisessa HTC tekee yhteistyötä Dropbox-palvelun kanssa, jossa käyttäjille luvataan ilmaiseksi 25 gigatavua tallennustilaa kahdeksi vuodeksi.

Desire X:ssä on hyödynnetty Beauts Audion musiikkiteknologiaa ja audioprofiileja. Puhelin tukee hd-äänen kuuntelemista bluetooth-yhteyden kautta.

HTC Desire X tulee Suomessa myyntiin syyskuussa. Tarkkaa hintaa HTC ei paljastanut, mutta lupaa mallin olevan älypuhelinmallistonsa edullisemmasta päästä.

MIKROPC

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Soneralla on hyvä tarjous galaxy S3:sta. 43 egee kuussa, sisältää:

600min puheaikaa
200 viestiä
7 megan netin
spotify premiumin 2 vuodeksi
galaxy s3:n.
24 kk sopimus
Paketin hinta on kiinteä, vaikka soittais tai surffais baltiassa tai pohjoismaissa..

Onko noissa luurien sisäänleivotuissa spotify premiumjutuissa mitään estoa sen suhteen etteikö sama tili ei toimisi myös pöytäkoneessa? Vai onko se ainoastaan luuriin räätälöity tili...

Onko noissa luurien sisäänleivotuissa spotify premiumjutuissa mitään estoa sen suhteen etteikö sama tili ei toimisi myös pöytäkoneessa? Vai onko se ainoastaan luuriin räätälöity tili...
Toimii myös pöytäkoneessa ja esim Ipadissa.

Muistaa että samaan aikaan jos on parissa paikkaa niin heittää toisen ulos.

Did ZTE just flaunt a 5.9-inch, full HD Windows Phone?

zte-5-9-inch-11-7-12-01.jpg

http://www.engadget.com/2012/11/07/did-zte-just-flaunt-5-9-inch-full-hd-windows-phone/

ZTE's marketing chief, Lu Qian Hao, has tweeted out a picture to China's Weibo site of a previously unseen Windows Phone handset, along with a few telling specs: 5.9-inch display, 1920 x 1080 resolution and DTS audio tech. That would put it into flagship territory, and perhaps tempt buyers away from a smartphone and tablet combo in favor of one big daddy phablet like this -- if it ever came to be, of course. Considering the device is sporting a WP7 logo and that WP8 doesn't even support full HD yet, it could just be a ruse on ZTE's part, so don't put that Nexus 7 on eBay just yet.

Hmmh. Kummallista.

Ei tää varmaan lopu koskaan. Voiko olla enemmän päin helvettiä tuon jenkkien patenttitoimisto.

Apple Now Owns the Page Turn
http://bits.blogs.nytimes.com/2012/11/16/apple-now-owns-the-page-turn/

bits-pageturn-tmagArticle.jpg

:face:

Eikä kaikki muutkaan äskettäin myönnetyt ainakaan lyhyesti selitettynä kuulosta järin fiksuilta patenteilta näin myönnettyinä.

“Location-based categorical information services”
“Consistent backup of electronic information.”

Juu, tuntuvat tekevän kaiken niin vaikeaksi itselleen, oli kyse mistä tahansa presidenteistä Twinkie patukoihin.

Noi patentit, jotka amerikassa menee läpi, on kyllä täysin järjettömiä. Itsekin olen muutaman kurssin lukenut patentteihin, tavaramerkkeihin yms. liittyen ja oma käsitys siitä mitä voi patentoida, tuntuu eroavan melkoisesti jenkkien patenttiviranomaisten käsityksestä.
No, mikäs siinä on patentoidessa ja sitten käräjöidessä, kun kaikki menee läpi.

Joo, aika paljon menee aikaa ja rahaa hukkaan tuollaisista vääntäessä.
Kyllähän patentit ovat hyvä asia oikein käytettynä, mutta nuo viimeaikoina uutisoidut esimerkit on kyllä räikeää väärinkäyttöä patentoimiselle.

Mä väännän kohta kunnon tortun ja vien sen jenkkien patenttitoimistoon näytille ja patentoin tortun ulkomuodon ja vaadin että jokaiseen vessaan on asennettava kamera. Jos joku vääntää samanlaiset tortut niin mulle rapsahtaa aina tilille rahaa.

Onkos tietoa milloin tämä Nokian Asha 205 Dual Sim tulee myyntiin täällä meillä? Vai onko jo? Muualla maailmalla noita taitaa jo saada.

http://www.nokia.com/global/products/phone/asha205-dual-sim/specifications/

Emännälle olisi haussa luuri jossa fyysinen näppis ja kaksi simmikorttipaikkaa. Kun netillä ja kameralla jne ei ole sitten sen isompaa väliä niin tuo vaikuttaisi aika täydelliseltä kojeelta tässä tapauksessa. Vai onko tiedossa jotain vaihtoehtoja jos tosiaan fyysinen qwerty ja dual sim pitäisi löytyä?

Toivottavasti tänne meille tulee nimenomaan tuo kahden simmin versio myyntiin koska tuohan on kait lähinnä tarkoitettu "kehittyville markkinoille". Jostain olin katsovinani että näistä tulee myös yhden kortin versiot, toivottavasti eurooppaversiot eivät ole sitten niitä. :(

- H

- - - Updated - - -

No voi helkkari, just katsoin Noksun sivuilta tietoa tuosta 205:sta...

http://www.nokia.com/fi-fi/tuotteet/puhelimet/205/tuoteseloste/

..ja ainakin siellä luki Kaksois-SIM -kohdassa että ei tueta.. PRKL :(

Olisiko siis ehdotuksia...

- H

En sopivampaa ketjua löytänyt, eli tänne. Mulla ainakin sellainen tilanne, että autosta ei löydy AUX in -paikkaa (sen voi toki tehdä, mutta hirveä prosessi) ja käytännössä ainoa tapa kuunnella luurista musaa on FM-lähetin. Nyt sitten hankin sellaisen, tämän:
http://www.belkin.com/us/p/P-F8M117

372.jpg

Bluetoothilla siis menee puhelimeen kiinni, ja tuossa on myös mikki joten puhelut onnistuu ja toisen henkilön ääni tulee tietenkin kajareista. Ainakaan kun olen tuolla puhunut niin kukaan ei ole sanonut että kuulostaa huonolta tms, vaikka omassa autossa ei melun vaimennusta juuri ole. Yllätyin kyllä joka tavalla tuosta, hyvä laite. Etsii myös ite taajuuden jossa vähiten häiriötä, ja tosin jouduin pari kertaa laittaa sen etsii uudestaan paremman taajuuden. Nyt kun löytyi hyvä taajuus, ei tarvi enää koskea kun lähetin muistaa sen ja tietenkin kanavan tallensin auton radioon.

Toki äänenlaatu tuskin vastaa AUX, eli ei vastaa, mutta itse kuuntelen muutenkin radiota autossa kun jaksa CD-levyjä pyörittää joten en itse oikeastaan ongelmaa tiedosta. Anyway, tullut nyt testailtua tuota ja hyvin toimii oman HTC One X kanssa! Toi iso nappi on myös kätevä, helpompi siitä on vastata puheluun/vaihtaa biisiä/pistää musa pauselle kuin puhelimesta.

Hauskaa tässä on se, että eri verkkokaupoissa tuon hinta on väliä 40-70€, mutta Stockan verkkokaupassa 25 ekee! :lol2:

En sopivampaa ketjua löytänyt, eli tänne. Mulla ainakin sellainen tilanne, että autosta ei löydy AUX in -paikkaa (sen voi toki tehdä, mutta hirveä prosessi) ja käytännössä ainoa tapa kuunnella luurista musaa on FM-lähetin. Nyt sitten hankin sellaisen, tämän:
http://www.belkin.com/us/p/P-F8M117

372.jpg

Bluetoothilla siis menee puhelimeen kiinni, ja tuossa on myös mikki joten puhelut onnistuu ja toisen henkilön ääni tulee tietenkin kajareista. Ainakaan kun olen tuolla puhunut niin kukaan ei ole sanonut että kuulostaa huonolta tms, vaikka omassa autossa ei melun vaimennusta juuri ole. Yllätyin kyllä joka tavalla tuosta, hyvä laite. Etsii myös ite taajuuden jossa vähiten häiriötä, ja tosin jouduin pari kertaa laittaa sen etsii uudestaan paremman taajuuden. Nyt kun löytyi hyvä taajuus, ei tarvi enää koskea kun lähetin muistaa sen ja tietenkin kanavan tallensin auton radioon.

Toki äänenlaatu tuskin vastaa AUX, eli ei vastaa, mutta itse kuuntelen muutenkin radiota autossa kun jaksa CD-levyjä pyörittää joten en itse oikeastaan ongelmaa tiedosta. Anyway, tullut nyt testailtua tuota ja hyvin toimii oman HTC One X kanssa! Toi iso nappi on myös kätevä, helpompi siitä on vastata puheluun/vaihtaa biisiä/pistää musa pauselle kuin puhelimesta.

Hauskaa tässä on se, että eri verkkokaupoissa tuon hinta on väliä 40-70€, mutta Stockan verkkokaupassa 25 ekee! :lol2:

Kävin hakemassa tuollaisen tänään postista ja on pikaisen kokeilun perusteella aivan loistovekotin!

Hieman on ollu välillä vaikeutta löytää sopiva taajuus, tiedä sit miten sama paikas voi vaihdella "hyvä taajuus", mutta se uuden haku on niin helppoa että ihan sama.

Mulla on ollut vastaava laite mp3:den soittamiseen usb-tikulta ja toimi ihan hyvin. Nyt kun vihdoin siirryin nykyaikaan ja tilasin Spotifyn, ostin Verkkokaupasta sellaisen puhelimeen kiinnitettävän ulkoisen kaiuttimen 20 eurolla. Yllättävän hyvä ääni, jos ei ole tottunut high end -äänentoistoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom