Puhekeskustelu MSN Messenger 6.2:lla

Ikä
55
:itku: Terppa. Osaatteko neuvoa moisessa ongelmassa puhekeskusteluissa MSN Messenger 6.2:lla. WebCam kuva menee kyllä hyvin mutta ääni ei. Missä vika. Tulee viesti "Verkossa tai tietokoneessa, johon yrität muodostaa yhteyttä, on ongelma. Yritä myöhemmin uudelleen.". Työkalujen ohjattu äänen säätö menee läpi ihan OK. Voisko palomuuri sotkea. Meneekö se ääni eri portista kuin WebCam kuva? Mikki pitäs olla kunnossa. Olen ihan aloittelija koko MSN Messengerin kanssa. Uskaltaako käyttää, eli onko suurikin tietoturvariski.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ValtoLaapotti sanoi:
:itku: Terppa. Osaatteko neuvoa moisessa ongelmassa puhekeskusteluissa MSN Messenger 6.2:lla. WebCam kuva menee kyllä hyvin mutta ääni ei. Missä vika. Tulee viesti "Verkossa tai tietokoneessa, johon yrität muodostaa yhteyttä, on ongelma. Yritä myöhemmin uudelleen.". Työkalujen ohjattu äänen säätö menee läpi ihan OK. Voisko palomuuri sotkea. Meneekö se ääni eri portista kuin WebCam kuva? Mikki pitäs olla kunnossa. Olen ihan aloittelija koko MSN Messengerin kanssa. Uskaltaako käyttää, eli onko suurikin tietoturvariski.

Ei mitään hajua mutta onko sulla windowsin omissa / äänikortin asetuksissa mikrofoni kytkettynä päällä? eikä mutella tms..

edit: eiku tuskin sillon tulis mitään ilmotustsa että verkossa tai jossain on ongelma. :hyper:

Kuulostaa oudolta. ite oon käyttäny tuota puhejuttua AIM:llä eli Aol Instant Messengerillä ja on toiminut hyvin jopa lutin supermuuratusta verkosta. Itseasiassa joskus käytin tuota messengeriäkin ja sekin kyllä toimi ...

:rolleyes: Eli vika lienee jossain muussa kuin muurissa. Mikissä? (Vivanco MF 15). Äänikortissa?

eikun voi hyvinkin olla palomuuristakin kiinni. jos sulla toimii mikki normaalisti sen messengerin ulkopuolella niin kyllä sen pitäisi toimia siinäkin ihan ok. kikkaile ja kokkeile.

kannattaa muutenkin siirtyä käyttään AIM:ää.. etkö tiedä, että MS vakoilee käyttäjiään? :)

Vähän offtopic, mutta jos pelkkää puhekeskustelua tarvitte (ilman kuvaa siis), niin kannattaa ladata Skype. Toimii varmasti ja älyttömän helppo käyttää.

ValtoLaapotti sanoi:

Voiko 6.2 mesellä siirtää ääntäkin ? cool...

Vanha messengeri tais ilmottaa jonkin virheilmotuksen mikäli vastaanottava pää ei ollut konffannut oikein tai ottanut äänipalvelua käyttöön....

En muista oliko tässä sama juttu.

Voi muuten olla joku sellainenkin, että tietokoneessa on kaksi mikrofonin paikkaa, esim. webcamissä ja äänikortissa. Ja sit Messenger yrittää käyttää just sitä väärää. Ainaki mulla oli webcamin osalta tollanen. Messengeri yritti ilmeisesti käyttää tv-kortin kuvaa, eikä webcam toiminu. Kaikista mukavinta tossa oli se, että mistään ei voinut säätää mistä se sen kuvan hakee. Ja kaiken lisäksi, kun sääti kameraa niin sillon muistaakseni se paska osasi hakea kuvan oikeasta paikasta, mut sittenku sitä kuvaa yritti lähettää se yrittikin tv-kortin kautta :rock: Ongelma korjaantu poistamalla tv-kortin ajurit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom