Pudotan painoa, syönköhän tarpeeksi..

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
nii, sitä vaan mietin että ku tota painoa pitäis koittaa pudottaa koska on kehossa muutaki ku lihasta, ni syönkö liian vähän jos yleensä päivittäiset ruoat menee näin:

aamupala/lounas/välipala*: 2 palaa ruisleipää+raejuustoa ja kinkkua päällä, puol purkkia rahkaa+jugurttia+marjoja(jos on).

päivällinen: Fastin muscle+ ja sit yleensä salaattia, mahdollisesti perunaa/riisiä/pastaa ja sit kalaa tai lihaa.

iltapalaa en yleensä syö, paitsi jotain kurkkua/tomaatteja sun muita vihanneksia ja ehkä raejuustoa.

Kyllä pärjään ihan loistavasti noilla, ei ole nälkää eikä mitään energianpuutetta.. noista ravintoarvoista en sit oo ihan varma (rasvaa ei kyllä luulis paljoa olevan, ei myöskään hyviä rasvoja).. pitäis varmaan ruveta syömään vitamiineja ja jotain kalanmaksaöljyä sun muita "lääkkeitä"..

*jos herään myöhään (niinku yleensä lomalla tuppaa käymään) ni aamupala ja lounas yhdistyy brunssiksi, mikä karsiiki sit yhden aterian pois..

No tolla setillä ainakin laihdut, se on varma. Laskes tosta makroravinnejakauma niin huomaat, että ei nyt ihan oikealla polulla mennä.

EDIT. Merkkaa ihmeessä mittojasi sun muuta mikä auttaa.

EDIT2. Laskeskelin vähän ravinnejakaumaa ja kaloreita tost tulee varmaan ~1000kcal, p ~100g, hh ~50g, r ~25g. Ei todellakaan ole mikään loistava ruokavalio varsinkaan jos sitä lihaa on kropassa. Nyt nopeasti pakkista lukemaan!

Itsellä menee nyt dietillä näin:

Aamupala:
-20g kaurahiutale
-20g sokeriton mysli
-250g rasvaton maito
-500g maitorahka

Lounas:
-20g kaurahiutale
-20g sokeriton mysli
-250g rasvaton maito
-500g maitorahka

Treeniä ennen 30g Fast HT-R

Treenin jälkeen 60g Fast HT-R

Päivällinen:
-300g kanan rintafile
-10g rypsiöljy

Iltapala:
-300g kanan rintafile
-10g rypsiöljy

Treenipäivän kalorit 2100kcal:
~320g prot.
~150g hiilari
~40g rasva

Lepopäivinä kalorit 1800kcal
~260g prot.
~120g hiilari
~35g rasva

Tällainen toimii runsaalla aerobisella liikunnalla höystettynä minulla, ja kyllä omaan hitaan aineenvaihdunnan. Pituutta 179cm ja painoa ~84kg. Tämän lisäksi menee kalanmaksaöljyt, vitamiinit ja magnesiumit tabuina.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaten, syöt liian vähän ja vääriä ravintoaineita lihasten säilytystä ajatellen.

En ole paljon mitään kaavoja tai syklejä jaksanut tosissaan katsoa. Oma painonpudotus nyt on varmaan aika epäterveellistä. Pidän ruokapäiväkirjaa ja pyrin ~1000 kcal/d jättämään aina vajaaksi. Sinänsä tuo -1000 ei ole kova, kun laskee liikunnan siihen mukaan, eli periaatteessa syön hyvin, mutta liikun jolloin kuitenkin kalorivaje on tuo.

Tulosta tulee. Päivittäiset ateriat ovat "yleensä" tämän suuntaisia

9:00 Aamupala - Kuppi kahvia, 1-2 lasia omena/hedelmätäysmehua, joku leipäpala tai kolme täysjyväkorppua.

11:00 Välipala koostuu yleensä täysjyväkorpuista (Eurolla saa 20 ja ne nyt on hyviä vaikka ei ihan kaikkein terveellisimpiä), hapankorpuista tai hedelmistä tms.

13-14:00 Lounas joka on itselläni päivän kunnollinen ateria. Se on siis sitä perus riisi/pasta/peruna ja siihen liha tai kala (kalakin on lihaa. ;D). Paljon salaattia, joskus jopa tämä lounas koostuu pelkästään yhdestä valmis caesar-salaatista (Pirkka, 230g pussi) ja muutamasta hapankorpusta.

17:00 aikoihin samanlainen välipala kuin yhdeltätoista.

19-20: _Mahdollinen_ iltapala eli miten nyt jaksaa tai muistaa tai onko edes nälkä. Yleensä pyrin syömään jotain kevyttä, ei liikaa hiilaria. Samaa tavaraa voi vetää kuin muillakin välipaloilla.

Tiedän ettei ruokailuni ole todellakaan terveellistä tai mitenkään oikeiden ravintoarvojen mukaista. Syön perusruokaa, mitä eteen tuodaan. Pidän asian yksinkertaisena enkä ota ylimääräisiä paineita asiasta. Paino putoaa annoksia pienentämällä, rasvaa vähentämällä ja liikuntaa lisäämällä. :) Olen todiste siitä, että ilman näitä kaikenmaailman atkinsin diettejä voi saada hyviä tuloksia aikaiseksi ja vielä varmasti pysyvämpiä, kuin 15kg/kuukaudessa.

Laihduttaminen on hidasta hommaa, ja kuten todella moni on todennnut ei ole oikotietä onneen. :)

Mikäli tavoitteenasi on bodailla tuossa samalla niin tuskin kannattaa samantyylistä diettiä harrastaa kuin minä. En välitä tällä hetkellä p*skan vertaa makroravinteista ja keskityn niihin, kun aloitan saliharrastuksen toden teolla muutaman kymmenen kilon kuluttua. :D

Juu, ei tarvitse alkaa saarnaamaan nyt ainakaan minulle terveellisemmästä ruokavaliosta. Kuuntelen oman kehoni ääntä ja sillä saan parhaimmat tulokset. :)

Kaloreita tulee päivässä 1500-2000 ja nälkää ei ole. Ja jos nyt joku tarvitsee mittoja tietää niin 183/105 kiloja mennyt 15 tässä kuudessa kuukaudessa. (Itseasiassa enemmänkin olisi mennyt, mutta 2kk ajan paino oli pysähdyksissä, koska en voinut luoda järkevää ruokailujärjestystä itselleni.)

Cheetah sanoi:
Paljon tekstiä...
Täysin samaa mieltä. Itsekään en jaksa sen suurempia panostaa ruokaan, perusruoalla pärjää erittäin hyvin ja samalla lihakset kasvavat. Toki jos ammattikehonrakennus on mielessä niin ruokailuun kannattaakin panostaa. Itelläkin tollanen 15 kilon pudotus edessä, kyllä se vaan aikaa vie.

Ei mulla mikään ammattikehonrakennus mielessä ole, oon 17v :D. Siis kyllähän mä hedelmiä luonnollisesti syön, en vaan laittanu niitä tohon koska ne ei yleensä oo aterioitten yhteydessä.. voisin kyllä lisätä hedelmiä esim. aamu- ja välipaloihin, mahdollisesti myös iltapalaan. Myös kaurahiutaleita voisin rupee ton rahkan sekaan laittamaan, rahkan määrää voisin myös lisätä.. Myös esim. rypsiöljyä voisin lisätä salaatteihin ja ruokiin.. Voin kyllä ihan rehellisesti sanoa etten tiedä oikein mistään mitään, siis mitä laihduttamiseen+lihasten säilyttämiseen tulee. Enkä mä kyllä niin erityisemmin syömisestäni välitä, kuhan ei oo nälkä (ja syön kevyesti), oon vähän niinku nää NPH ja Cheetah :P Halusin vaan lähinnä tietää et pitäiskö syödä enemmän :).. Kai mä nyt sit lisään kaikkea ja syön vähän monipuolisemmin ja enemmän.. Pääasia nyt on tosin ton läskin karsiminen.

joo no mullaki alko tänää dietti,mut en oikee tiiä mitä kandeis syödä :itku: ku täl hetkel syön suunniltee nää:aamul 250g maitorahkaa+jtn kevyt marjakeittoo,1ruisleipä viipale+kinkku ja juusto siivu,väli pala 250g maitorahkaa+kevyt marjakeittoo,ruoka,pyrin syömää broilerii eri muodois,tänään 2 koipee+n.100g raejuustoo,välipala 8 valkuaisen munakas+n.100g raejuustoo,ja sama viel illalla :eek: sit salipäivinä salin jälkee palautus juoma.mitenköhän tota pitäs muuttaa?ku luulen et pitäs..ja oon 180cm ja 90kg.. ja oon siis käyny salil vasta 6kk eli mulla on varmaa eriasia ku jollai lihaksikkaimalla :david:

Pikkuveli: En nyt tiedä kannattaako syödä enemmän. Kannattaisi kyllä jaksottaa ruokailu niin, että n. 3h välein ottaa jotain purtavaa. Tämä ainakin tehokkaasti estää todella kovaa näläntunnetta. :) En siis tarkoita, että kannattaisi mitenkään lisätä välipaloja, vaan yksinkertaisesti siirtää osa suurempien ruokailujen ravinnosta pienehköihin välipaloihin. Ymmärtääkseni tämä jatkuvasti vähän syöminen on jotenkin hyvä ratkaisu hiilareitten sunmuitten imeytymisen kannalta. Itselläni se vain alkoi luonnostaan tuntumaan oikealta. Kokeile itse niin huomaan, onko sillä jotain oikeata eroa. :)

Esim joskus kello 10-11 kannattaisi ottaa välipala tuolta aamupalasta eli rahka+jugurtti+marjat siirtää sinne. Aamulla pärjää erittäin hyvin ainakin omasta mielestä ihan muutamalla leivällä, tuoremehulla/maidolla ja mahdollisella kofeiinilla.

Jos nyt jotain kannattaisi lisätä niin päivällisestä n. 3h kuluttua vaikka jälleen yksi ruisleipä ja joku omena tai muu hedelmä. Eiköhän niillä tule ihan asiallinen päivärytmi ateriointiin. Kuten aikaisemmin sanoin, kokeile ja koe. :)

and1_ : Aloita kuule listaamalla nuo kaikki ylös ja laske keskimääräinen kalorikulutus tuosta aterioinnista. Sitten www.musclenet.fi muuta-osiosta haet kalorilaskurin tj. ja katsot, mitä sinun kokoisesi ihminen kuluttaa. Siitä sitten lasket, että päivän ateria olisi n. -500kcal pelkän ruokailun pohjalta. En katso painosi olevan mitenkään huiman korkea, lievää ylipainoa eli ei kannata mitään todella extreme diettejä kokeilla heti alkuun koska sillä lopahtaa motivaatio täysin. Luulisi sinun saavan ainakin riittävän määrän proteiinia päivässä. :)

NPH: Itselläni alussa toimi mainiosti tuo 15kg pudotus vain yksinkertaisesti vähentämällä kaiken todella epäterveellisen syöntiä. Tämä pudotti keskimääräisen kalorimäärän jo niin pieneksi, että laihtuminen alkoi. Ja alussahan siinä menee sellaiset reilut 7kg yhdessä hujauksessa, kun kaikki nesteet katoaa eli ei pidä olettaa, että se olisi rasvaa. Vasta oikeastaan 10kg painonpudotuksen jälkeen voi sanoa, että rasvaa on mennyt.

Mikäli tämä laihtuminen sitten täysin pysähtyy nopean pudotuksen jälkeen vaikka kuinka yrittäisi samaa linjaa jatkaa niin kannattaa ehdottomasti aloittaa pienimuotoinen ruokapäiväkirja. Merkitse siihen jokainen, ja tarkoitan JOKAINEN, suupala ja arvioi mahdollisimman tarkasti näiden kalorimäärä. Omalla kohdallani pyöristän hieman ylöspäin, jottei ainakaan tulisi vaa'alla fiilistä "No mitäs perskelettä, kun ei ole laihtunut, vaikka ollaan häröilty -500kcal joka päivä". :) Ja tämän kulutuksen kanssa suosittelen samaa, kuin and1_:n kohdalla eli -500kcal päivässä suunnilleen ruokailun puolesta. Mikäli painoindeksi on päälle 30 niin kannattaa kuitenkin harkita jopa sitä -1000kcal päivässä, mihin itse pyrin. Ja ainahan voi liikkua. ;)

Aloittelijoiden osastolla oli muistaakseni Miken tai jonkun muun moden hyvä neuvo Laihduttaminen For Beginners ja se kannattaa kyllä kurkata.
Perus laihdutuksen ideahan nyt varmaan on juuri se, että pysytellään miinuskaloreilla ja vältetään liikaa rasvaa.

Loppuhuomautus jonkun kommenttiin: itselläni ei ole lihakset mihinkään surkastuneet, vaikka luullakseni luonnollinen proteiininsaanti tästä ruokavaliosta on erittäin kädellään suhteessa siihen, mitä sen pitäisi olla. Itseasiassa ihan noita käsipainoja nostelemalla olen saanut lihaksia kuntoon ja maksimivoimaa selkeästi parannettua. :)

Edit: pahoitteluni kielioppivirheistä, 48h valveillaolo on aika fataalia jo tässä vaiheessa. :hyper:

Cheetah, pyrin kyllä aina syömään n. 3h välein, se onkin se että jos herään aikasin ni yleensä se on klo 9, jolloin syön sit lounaan 12, välipalan 15 jne.. Mut kyl mä mietin et sit taas ku koulut alkaa ja tulee syötyä ekan kerran joskus 7:ltä aamulla ni kyl mä sit voisin jotain hedelmiä tjms syödä 10-11.. enkä mä kyllä tota lisännykkään tota omaa syömistäni (paitsi rahkan määrää) ;D sanoin vaan ettei ihmiset suutu :) en oikein nää miks pitäis lisätä niin kauan ku ittellä on hyvä olla eikä oo nälkä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
en oikein nää miks pitäis lisätä niin kauan ku ittellä on hyvä olla eikä oo nälkä..

Jos et käy salilla etkä ole huolissaan siitä, että säilyykö sinulla lihakset niin se on ihan vitun sama millä tavalla sitä painoa pudotat. Syöt vaikka palan kinkkua ja omenan 3h väleinä niin paino tippuu ihan varmasti. Eikä ole välttämättä edes nälkä... Jos et nää mitään syytä lisätä ruokailua niin miksi edes tiedustelit asiasta täällä? Jos mielipiteesi on joka tapauksessa se, että ihan sama mulla on hyvä olla eikä ole nälkä. Voi tsiisus sentään.

Back
Ylös Bottom