PT:n antamat ohjeet eivät toimi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Totta turiset..
Mistähän sitten tämmöset tavalliset salilla kävijät löytävät sen tarvitsevansa avun jos/kun pt:hin ei voi luottaa, googlettaminenkaan ei aina ihan kaikkeen riitä.
Vai pitääkö vaan olla kontaktit kunnossa? :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Voisko siinä alun hitaassa painon putoamisessa olla ihan kyse siitä että lihakset alkaa "täyttymään" eli lihassolut ottaa nestettä sisään kun treeniä tulee ja se kompensoi rasvan palamista jolloin paino ei putoa heti alkuun. En tosin tiedä minkä verran noilla mitoilla oleva naisen kroppa nestettä ottaa mutta itsellä tuntee kyllä lihaspaineen muutoksen aina treenitauon jälkeen ihan selvästi kun alkaa reenaamaan ja painoa tulee hieman vaikka olisi ylläpitokaloreilla.

Tästä voi olla ilmanmuuta kyse. Lähtökohtaisesti ihmiset kuvittelevat elimistön toimivan todella yksinkertaisesti, tyyliin -500kcal = 0,5kg/viikko ja jos ei näin käy on paska PT tai asiakas syö ohi dietin tms. Itsellä voi esim. parin päivän pätkäpaastolla(3000kcal/päivä) pudota painoa parikolme kiloa. Tai joskus noustakin saman verran, jos olen tehnyt kovan jalkatreenin ja tuo 3000kcal tulee pääosin hiilihydraateista.

Tärkeintä on seurata sitä kehonkoostumuksen muutosta ja painonkehittymisen trendiä eikä tuijottaa yksittäisiä punnituksia.

Niin siis AP eikö sulle salin PT.t anna ohjeita? Ei suostu neuvomaan kun sanot ettei paino putoa? Sanooko ne siihen mitään? Siis kun sanot ettet saa apua niiltä?

Vai onko käynyt niin että oot saanut ohjelmat, niitä on tarpeen tullen muutettu, ja paino lähtenyt taas laskuun, mutta jostain syystä luulet itse tietäväsi asiat paremmin kun asioita ei tapahdu sun haluamallasi tavalla? Siltä vähän kuulostaa.. Älä vertaa itseäsi muihin, jokainen on yksilö.

Yksi hyvä tapa on pyytää maksutonta alkutapaamista PT.ltä ensin, ja sitten siinä vähän kuulostelet ja kyselet jotta tiedät pääsettekö samalle aaltopituudelle.

Niin siis AP eikö sulle salin PT.t anna ohjeita? Ei suostu neuvomaan kun sanot ettei paino putoa? Sanooko ne siihen mitään? Siis kun sanot ettet saa apua niiltä?

Vai onko käynyt niin että oot saanut ohjelmat, niitä on tarpeen tullen muutettu, ja paino lähtenyt taas laskuun, mutta jostain syystä luulet itse tietäväsi asiat paremmin kun asioita ei tapahdu sun haluamallasi tavalla? Siltä vähän kuulostaa.. Älä vertaa itseäsi muihin, jokainen on yksilö.

Yksi hyvä tapa on pyytää maksutonta alkutapaamista PT.ltä ensin, ja sitten siinä vähän kuulostelet ja kyselet jotta tiedät pääsettekö samalle aaltopituudelle.

En luule tietäväni itse paremmin, siksi kysyin täältä apua.
Olen puhunut pt:den kanssa ja ilmaissut turhautumiseni. Heidänkin mielestä paino pitäisi pudota enemmän. Ainut apu mitä olen saanut on ruokavalio ja heidän mielestään mennään sillä nyt eteenpäin, ja näin olen tehnytkin. Treenit tehdöän yhdessä ryhmän kanssa 3 krt/vko, loput teen yksin.
Tätä rykäystä on vielä jäljellä 4 viikkoa, sitten jatkan omillani.

- - - Updated - - -

(Pakko kysyä: eihän sulla ollu tokan viikon kohalla menkat?)
Sitä kysyi pt:kin, ei ollut :)

Mäkin kattelisin vielä rauhassa pari viikkoa, josko paino jatkais putoamista, niinkun se on parin viime viikon aikana tehnyt. Jopa parin kilon vaihtelu voi olla satunnaista nestekertymää, ja todellisen suunnan tietää vasta useamman viikon jälkeen. Esim. ite luulin joku päivä lihoneeni ykskaks kilon mutta parin päivän päästä se olikin hävinny.

Tiedätkö omat ylläpitokalorisi? Paino voi tosiaan päivittäinkin heitellä aika paljon, joten kannattaa punnita itsensä aina samaan aikaan päivästä niin aineenvaihdunta ja kroppa ovat suurinpiirtein samassa tilassa joka punnituksella.

Tätä bootcamp koitostakin mainostetaan muutamalla henkilöllä jotka ovat pudottaneet yli 30kg kymmenessä viikossa.
Huhhuh, ois kiva nähdä ja kysyä totuus. Tai millanen rasvamäärä pitää löytyä, että saat rasvan palaan 3 kg / viikko. Aika vitsi :D

Ihmisten pitäis ymmärtää, että jos elopainoa on ollut pidempään. Se kaikki lähtee elämäntapamuutoksesta. Painon pudotuksessa ei sovi ottaa linjaa "kaikki mulle heti". Toki sen painon saa tippuun oikeilla metodeilla ja pienellä tuurilla äkkiä. Mutta onko se pysyvää, opitko esim 10 viikossa muuttamaan monta vuotta kestäneen elämäntavan liikunnan puuttumisen tai ylensyönnin. Mielummin hitaasti opetellen ja kun paino tippuu, pysyy se motivaatio yllä, vaikka takapakkia tulisikin hetkellisesti. Eli kuten nyt itse huomasit, neljä viikkoa ja jossain on heti vikaa. Sitä vikaa ei vaan oo välttämättä missään, kaikki on yksilöitä.

Helvettiin tollaset 10 vk läskileirit. Moni jojottelia niistä maksaa ja onnettomat PT:t ojentaa käteen kerran tietokoneella naputellun ruokapäiväkirjan. Paljon järkevämmältä kuulostaisi vaikka 10 vk opastus omatoimiseen elämäntaparemonttiin...

Tiedätkö omat ylläpitokalorisi? Paino voi tosiaan päivittäinkin heitellä aika paljon, joten kannattaa punnita itsensä aina samaan aikaan päivästä niin aineenvaihdunta ja kroppa ovat suurinpiirtein samassa tilassa joka punnituksella.

1600 kaloria peruskulutus, punnitukset aina samaan aikaan päivästä/viikosta :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaikki mulle heti- ajatus on tietysti aina jossain takaraivossa, vaikka sitä yrittää hiljentää :)
Mä olen koko elämäni ollut hyvässä kunnossa ja urheillut paljon, 57 kiloinen tyttö. Kunnes tapasin muusikko mieheni, jolloin elämä olikin yhtäkkiä yhtää juhlaa ja bilettämistä kiertueilla. Siitä sain ruhtinaalliset 20kg elopainoa lisää. Sitten tulin raskaaksi, selkä-ongelmat estivät liikkumisen joten siitä tuli vielä loput 10 lisäkiloa.
Olen kerran aiemmin pudottanut 15 kg joka oli tosi helppoa. Kävin vähän spinnaamassa ja söin vähän sitä sun tätä. Muutoin siis olen ollut tuon 57 kg. Ehkä senkin takia turhauttaa miksei muka nyt kilot karise samaan tahtiin vaikka treenaan paljon enemmän ja syön terveellisesti. Ikääkään ei niiiiin paljoa vielä ole että aineenvaihdunta olisi hidastunut tms.
Ehkäpä muilla ryhmäläisillä sitten karisevat kilot ovat lihasta ja nestettä ja itsellä palaa vaan rasva.

1600 kaloria peruskulutus, punnitukset aina samaan aikaan päivästä/viikosta :)
Miten tämä peruskulutus on mitattu? PT:n toimesta, itse netissä, itse kokeilemalla vai miten? Nettilaskurit jne. ovat suuntaa-antavia, mutta tarkalleen sen saa selville vai kokeilemalla muutaman viikon seurannalla itse. Jos tiedät rasva% niin kannattaa googlata "TDEE calculator" ja Katch - McArdle-formulalla laskea arvio.

http://iifym.com/tdee-calculator/

BMR on siis luku, jonka kuluttaisit, jos makaisit koomassa 24/7, siihen täytyy lisätä sitten aktiivisuus niin päästään tarvittaviin kaloreihin.

Vaimoni on pituudeltaan sun kokoinen ja painaa 64 kg ja hänen peruskulutuksensa on sohvalla maaten 1750 kcal. Tietty tämä on kaikki yksilöllistä, mutta 1600 kcal kuulostaa aika vähältä, jos vielä useamman kerran viikossa urheiletkin. edit: tosin tässä taidetaan tosiaan tarkoittaa pelkkää BMR-lukua?

Miten tämä peruskulutus on mitattu? PT:n toimesta, itse netissä, itse kokeilemalla vai miten? Nettilaskurit jne. ovat suuntaa-antavia, mutta tarkalleen sen saa selville vai kokeilemalla muutaman viikon seurannalla itse. Jos tiedät rasva% niin kannattaa googlata "TDEE calculator" ja Katch - McArdle-formulalla laskea arvio.

TDEE Calculator

BMR on siis luku, jonka kuluttaisit, jos makaisit koomassa 24/7, siihen täytyy lisätä sitten aktiivisuus niin päästään tarvittaviin kaloreihin.

Vaimoni on pituudeltaan sun kokoinen ja painaa 64 kg ja hänen peruskulutuksensa on sohvalla maaten 1750 kcal. Tietty tämä on kaikki yksilöllistä, mutta 1600 kcal kuulostaa aika vähältä, jos vielä useamman kerran viikossa urheiletkin. edit: tosin tässä taidetaan tosiaan tarkoittaa pelkkää BMR-lukua?
Mulle tehtiin Tanita kehonkoostumusmittaus ennen bootcampin alkua jolloin lepokulutus oli 1598 kcal. Minustakin kuulosti vähältä, onkohan noihin luottamista..?

Mulle tehtiin Tanita kehonkoostumusmittaus ennen bootcampin alkua jolloin lepokulutus oli 1598 kcal. Minustakin kuulosti vähältä, onkohan noihin luottamista..?
Kyllä ne ihan suuntaa-antavan arvion antaa, koska huomioivat lihasmassankin arviossaan. Itselläni tuo luku on n 1450 ja olen 169/60 kokoinen nainen enkä mitenkään erityisen lihaksikas (valitettavasti). Mielestäni ihan ok. Tuohan on koomakulutus joka pitää kertoa vielä 1,2-1,5:llä oman aktivisuuden mukaan. Itse oon kertonut 1,5:llä ja sitten lisännyt liikunnat päälle. Pyöräilen ja olet suht arkiaktiivinen tyyppi vaikka työ onkin seisomista ja istumista.

Kyllä ne ihan suuntaa-antavan arvion antaa, koska huomioivat lihasmassankin arviossaan. Itselläni tuo luku on n 1450 ja olen 169/60 kokoinen nainen enkä mitenkään erityisen lihaksikas (valitettavasti). Mielestäni ihan ok. Tuohan on koomakulutus joka pitää kertoa vielä 1,2-1,5:llä oman aktivisuuden mukaan. Itse oon kertonut 1,5:llä ja sitten lisännyt liikunnat päälle. Pyöräilen ja olet suht arkiaktiivinen tyyppi vaikka työ onkin seisomista ja istumista.

Ok kiva tietää, kiitos kommentistasi :)

Zone-sarja -42%
Apua! Olen 10 vkon painonpudotus/bootcamp ohjelmassa salilla mutta 4 viikon jälkeen painonoudotusta on tullut hurjat 600grammaa. Eli missä mättää? Salin pt:t eivät näköjään osaa auttaa.
Olen 28 vuotias nainen, 163cm ja 89kg. ..Tiedän että lihas painaa enemmän kun läski mutta jos 4 vkossa ei vaaka hievahdakkaan on vika jossain. Olisin iki-kiitollinen kaikista vinkeistä :)

Harmi, jos homma ei ole lähtenyt toimimaan. Parasta olisi, jos löytäisit jonkun asiansa osaavan, joka paneutuisi sun ongelmaasi, keskittyen. Varmasti tällaisia henkilöitä löytyy...

Suuntaa antavana neuvona voisi olla se, että ennen kuin mihinkään ryhtyy, niin olisi hyvä tehdä esim. parin viikon alkukartoitus kaikesta, mitä on syönyt (nythän sen jo tiedätkin) paperille merkittynä ja näyttää sen valmentajalle, joka sen, ja sun kuntosi perusteella lähtee tekemään tarvittavia muutoksia. Toimii yhtä hyvin bulkatessa, kuin painonpudotuksessa.

Omakohtaisena kokemuksena voin kertoa, että olen kahteen otteeseen pudottanut painoa matahiilihydraatisella ravinnolla 8 viikon kuluessa noin 10 kiloa. Systeemi toimii monen kohdalla melko hyvin, mutta pitää myös hallita toteutus sekä tuntea hyödyt ja haitat. Jos tällä systeemillä haluaa "pysyvät" tulokset, niin ravintotottumustenkin pitää olla (sovelletusti) pysyviä. Tämä ei siis ole mikään "1000 calorin dieetti", koska homma perustuu lähinnä hiilareiden vähentämiseen ja kalorihaitari voi olla melko väljäkin, riippuen hieman henkilöstä ja tavoitteista. En nyt tätä tapaa erityisesti suosittele, ellei joku ole taustalla neuvomassa. Esimerkkinä vain.

Yleinen sääntö on se, että toimivia dieettivaihtoehtoja voi olla useita, mutta jokainen niistä menettää tehonsa viimeistään silloin, kun /ja jos palataan alkutilanteeseen syömisen suhteen.

TDEE Calculator

Kyllä, nämä todellakin arvioita eikä perustu näemmä mihinkään. Kokeilin vittuuksiltani ja mun kulutus tuon laskurin mukaan on 800kcal pienempi kuin oikea, todellinen, testattu -+0 kalorimäärää.

Back
Ylös Bottom