PT-koulutuksesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Xami81
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
43
No niin, eli itse olen kurssille menoa ajatellut ja kysyisin, että mitäs mieltä olette Taluksen vetämästä kurssista joka on fitness expon yhteydessä lahdessa. Siitä sais PT:n paperit. Kurssi on tosin lyhyt, kaksi päivää ja sitä tässä ajattelinkin, että ehtiikö siinä ajassa käymään kaiken riittävän läpi. Kurssilla on hintaa kuitenkin +600 eskoa, joten ei niitä ihan hukkaan viittis heittää. Kurssin vetäjät vaikuttaa ainakin ihan hyviltä. Kommenttia... :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt pitää jo puuttua itsekin tähän PT ilmiöön. Tuo 600 euroa on täysin rahastusta, kahdessa päivässä mukamas ammattilaiseksi, hohhoijaa. PT koulutus on muutenkin vähän niin ja näin, pelkkä PT nimike ei takaa sitten niin yhtään mitään. Tiedän valmentajia jotka ovat huippuja, mutta mitään PT koulutusta näillä ei ole. Kokemus on se mikä puhuu. Suurin osa kovimmista valmentajista voisi mennä opettamaan yleisille PT kursseille niitä kurssin pitäjiä. Kadulta voi repiä pulsun tuommoiselle kurssille, kunhan maksaa, niin jo on PT ammattilainen. Eli mä säästäisin rahani. Tiedän personal trainereita, jotka ottavat dietit ja treenit oikeilta valmentajilta, se herättää jo vähän omituisia ajatuksia koko systeemistä.

Mun mielipide, oikeat valmentajat omaavat kokemusta helvetisti, mikään kahden päivän kurssi ei ole kokemusta.

ajatellaan, että kurssi kestää 2pv:n aikana 16h tuntihinnaksi tulee 37,5+ eskoa melkoista rahastusta, vaikka miten päin ajattelisi. Kallista paskapaperia.. ei 16h tunnin aikana PT:ksi pätevöidy.

Tuo Taluksen vetämä PT koulutus on mun käsittääkseni suunnattu jo olemassa olevan kotimaisen PT-koulutuksen tai pitkänlinjan valmennuskokemuksen syventämiseen. Kurssin käyneet saavat "arvostetun kansainvälisen PT-tittelin", joka jossain määrin takaa heidän osaamisensa. Se ei siis ole mikään täydellinen kurssi taviksille vaan vaatii kattavan osaamisen jo valmiiksi. Pääsyvaatimuksena taisi ihan olla alan opinnot / työkokemus.

Juu Ameriikassa on tullut tuossa salilla kateltua jos jonkinmoista PT:a, niitä kun täkäläiseen tyyliin on melkein yhtä monta kuin salilla treenaavia. Hulluinta kaikessa on se, että täysin neitseelliset salillakävijät laitetaan tekemään akrobatiaa vaativia "yhden-jalan-kulmasoutu-ylätaljassa-toinen-jalka-niskantakana" tyylisiä liikkeitä ja koko touhusta katoaa sen tarkoitus. Parhaiten mieleni muistuu tapaus jossa 40+ kotiäiti laitettiin jumppapallon päälle selällen, jalat ylätaljaa vasten ja vetämään ikäänkuin alataljaa ylätaljasta. Ruumiitahan tollasessa akrobatiassa tulee...

Lisäksi moni PT muistuttaa läheisesti bulgarialaista sulkapalloilijaa jolloin IMO uskottavuus hipoo nollaa. Varmasti on luettu kirjoja ja tiedetään vaikka mitä mutta joku siinä kokonaisuudessa mättää. Hiukan sama kuin mä myisin tamppooneja tai olisin feministi-liikkeen puheenjohtaja.

Toisaalta luulisin, että samat sävelet tässäkin duunissa on kuin muissa eli vaikka kuinka olisi tietoa ja kokemusta mutta ei mustaa valkoisella asiasta niin voisin kuvitella, ettei duunia irtoa. Tietenkin jos esim. Jouko Ahola hakee duunia ilman tutkintoa niin luulisi irtoavan, mutta pointti tuli varmaan esille.

Niin no, kyllähän tuolla summalla saa ravinteita piiitkän aikaa tai jotain muuta järkevää. :hyper: ehkä parempi unohtaa koko humpuuki.
Toi pari päivää on kyllä suht lyhyt kaiken läpikäymiseen.
Kurssi on tarkoitettu lukion käyneestä terveydenhoitoalan ammattilaiselle tai jotain sinne päin, mutta en usko että Lenda Murray(kurssin luennoitsija)nyt ihan kadulta repäisty, rahat kouraan tyyppi on, saattaa se kait jostain jotain tietää :D

Xami81 sanoi:
saattaa se kait jostain jotain tietää :D
Varmasti tietääkin mutta idea on siinä, että kenestäkään ei tule osaavaa PT:a vaikka kuka pitäisi kahden päivän kalvosulkeiset missä käydään läpi pintapuolisesti ravinto- ja treeniasiat yms. Itse jos olen treenannut 5+ vuotta niin siltikin opin lähes joka päivä jotain uutta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom