Mulla on toisen käden sormiin tullut ihmeellistä ihottumaa. Yli kuukauden sitä ihottumaa katselin ja välillä käytin 1% kortisonivoidetta, mutta ei auttanut, vaan iho alkoi halkeilla pahasti jne. Lopulta tuo rajoitti jo pahasti treeniä jne, joten päätin uskaltautua lääkäriin. Väitti, että olisi lievästi atooppinen iho ja psoriasista ei puhunut mtn. Suvussa tuota psoria jonkin verran kuitenkin on. Lääkäri antoi kortisoni/antibiottivoidetta. Kahdessa viikossa ihottuma hävisi, mutta nyt se on tullut takaisin. Nahka lähtee pieninä paloina sormista jne. Pitää kai ottaa tuo vahva voide taas käyttöön.
Pelottaa kyllä ihan hirveästi, et entä jos mulla onkin toi psori. :itku: Tuntuu, että elämä loppuu, jos sellainen iskee meikäläiseen. Epäilyksiä vahvisti päänahkassa ollut ihottuma, joka onneksi hävisi itsestään.
Ja avolla on muuten atooppinen iho ja oireet on ihan erilaiset kuin mulla. Ja avolla aurinko auttaa ja kesällä ei ole mtn ongelmia ihon kanssa. Joskus pentuna oli käyny talvisin solariumissa ja oli auttanu hyvin. Et kai tota solariumia voi suositella.
Jostain kuulin myös sellaista, että Mustassa meressä (vai mikä se nyt oli, missä on korkea suolapitoisuus) uiminen auttaa psoriin.
Onkohan tuo totta?