Cracked Ps4

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vilu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vähän menee jo offtopicin puolelle, mutta pelien kääntämisellä suomeksi on negatiivinen vaikutus suomalaisten kielitaitoon. Oma englannin kielen taitoni on tullut pääosin peleistä, koska peruskouluikäisenä oli vain yksinkertaisesti pakko oppia sanoja, tai muuten ei millään keksinyt miten pelissä edetään. Nyt kun pelien käännökset yleistyvät, niin sanoja ei tarvitse oppia, kun tärkeimmät ohjeet ovat suomeksi pelissä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vähän menee jo offtopicin puolelle, mutta pelien kääntämisellä suomeksi on negatiivinen vaikutus suomalaisten kielitaitoon. Oma englannin kielen taitoni on tullut pääosin peleistä, koska peruskouluikäisenä oli vain yksinkertaisesti pakko oppia sanoja, tai muuten ei millään keksinyt miten pelissä edetään. Nyt kun pelien käännökset yleistyvät, niin sanoja ei tarvitse oppia, kun tärkeimmät ohjeet ovat suomeksi pelissä.

Oi niitä ala-aste aikoja kun sanakokeista tuli kymppejä vedeltyä, kiitos runescapen! :hyper:

Hei kuinka ps4 saa liitettyä kotiteatriin. Ilmeisesti sen mukana tulee vaan kaks johtoa, toinen pistorasiaan ja toinen hdmi tvn taakse. Kuinka saan liitettyä kotiteatteriin Auxiin niillä punasella ja valkosella johdolla millä xboxin saa liitettyä?

PS4:stä tulee äänet ulos digitaalisena, eli saat ne A/V vahvistimeen joko HDMI:llä (ja vahvistimesta kuvan HDMIllä edelleen telkkariin), tai optisella SPDIF kaapelilla vahvistimeen. Jos kotiteatterissa ei ole kuin 3.5 milliset analogiset audiosisäänmenot, niin se kannattaa päivittää tälle vuosituhannelle.

Zone-sarja -42%
Ei mulla ole ole kuin nuo analogiset aux sisäänmenot punanen ja valkonen. Ei hdmi paikkaa. Onko sellasta kaapelia olemassa mikä meneen noista analogisista tuonne pleikkarin auxin sisäänmenoon?

Ja sitten ei onnistu tilin tekeminen kun sähköpostia ei pysty vahvistamaan. Onko siellä sivut alhaalla vai mikä on. account sony entertainmet network ei lataudu... ääääghähähä

Oliko muilla ongelmana psn tiliä tehdessä tuon sähköpostin vahvistaminen? Mulla ei aukea se sivu mistä klikkasin "tarkista nyt". Keneehän tässä pitäs ottaa yhteyttä?

Ei lähde PS4:ltä analogista ääntä ulos. Ainoa ratkaisu taitaa olla tehdä näin:
PS4 HDMI-piuhalla kiinni telkkariin.
Telkkarista ääni vahvistimeen RCA-piuhoilla.

Kyllä mulla ainakin näyttäisi Sonyn sivut toimivan ihan hyvin tätä kirjoitellessa.

Oliko muilla ongelmana psn tiliä tehdessä tuon sähköpostin vahvistaminen? Mulla ei aukea se sivu mistä klikkasin "tarkista nyt". Keneehän tässä pitäs ottaa yhteyttä?

Oletko koittanut langattomalla yhteydellä tuota sivua aukaista? Joskus muistelisin lukeneeni, että jostain kumman syystä se ei toimi ainakaan joillain ihmisillä wifillä... Ilmeisesti jotain tekemistä palomuurin kanssa. Sitten testattu langan päässä olevalla koneella ja mennyt vaivoitta läpi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitoksia solidille kokeilen tuota RCA kaapelilla, jos sais äänet. Itselläni on tosiaan Wifi yhteys. Voiko siitä tosiaan johtua? Varmaan kirjastoon mentävä koittamaan jos siellä olisi langallinen. Tuskin sielläkään on. Menee vaikeeks.

Te siis pääsette omalle tilillenne kirjautumaan ilmeisesti?

Itselläni on tosiaan Wifi yhteys. Voiko siitä tosiaan johtua? Varmaan kirjastoon mentävä koittamaan jos siellä olisi langallinen. Tuskin sielläkään on. Menee vaikeeks.

Te siis pääsette omalle tilillenne kirjautumaan ilmeisesti?

No se on yksi vaihtoehto mikä joillain on ollut ongelmana. Itse pystyn kirjautumaan ihan normaalistai. Sulla se kirjautuminen ei toimi, koska et ole sitä tiliä saanut vahvistettua.

Ei lähde PS4:ltä analogista ääntä ulos. Ainoa ratkaisu taitaa olla tehdä näin:
PS4 HDMI-piuhalla kiinni telkkariin.
Telkkarista ääni vahvistimeen RCA-piuhoilla.

Kyllä mulla ainakin näyttäisi Sonyn sivut toimivan ihan hyvin tätä kirjoitellessa.

Ei tullut ääntä kun laitto kotiteatterin RCA-piuhoilla telkkariin. Onnistuisko tälleen. Kotiteatterista analogisilla piuhoilla adapteriin mikä ja adapterista digitaalisella piuhalla PS4:n digital outiin? Pitäisi ostaa siis adaperi mikä muuttaisi digitaaliseksi analogisen. Pajonkohan sellanenkin sitten maksaa.

En ole vielä päässyt kokeilemaan sähköpostin varmistamista langallisella yhteydellä, mutta jos oletetaan että vika ei ole siinä. Mitä pitäisi tehdä?

Sain nyt varmennettua kaverin kännykällä eli Wifistä johtu, kiitos. Mutta ei varmennuksen jälkeenkää pääse wifilla tilille kirjautumaan. Ei pysty ostamaan tuota plus palvelua.....

Ei tullut ääntä kun laitto kotiteatterin RCA-piuhoilla telkkariin.
TV:ssä laitoit toivottavasti ulostuloon (OUT) ja kotiteatterissa sisäänmenoon (IN)? Telkkarissa voi myös joutua jostain valikosta laittamaan äänet ohjautumaan tuonne ulostuloon.

Onnistuisko tälleen. Kotiteatterista analogisilla piuhoilla adapteriin mikä ja adapterista digitaalisella piuhalla PS4:n digital outiin? Pitäisi ostaa siis adaperi mikä muuttaisi digitaaliseksi analogisen. Pajonkohan sellanenkin sitten maksaa.
Ei vaan digitaalisen analogiseksi muuntava boksi. Tässä pitää nyt vielä ottaa huomioon, että PS4 äänet on monikanavaiset, kun taas 2x RCA liittimistä menee stereoääntä. En kyllä jaksa tarkistaa, että osaako se tehdä tuon alaskonvertoinnin tuolle digitaalilähdölle, vai pitääkö sun ostaa "adapteri", joka tukee Dolby Digitalia. Niitäkin on, mutta verrattuna uuteen vahvistimeen menee kyllä rahat hukkaan. Pelkkä stereo-PCM -> analog 2x RCA adapteri ei montaa euroa jostain eBaysta tai dx:stä maksa, mutta aikansa kestää tietty tulla kotiin.

Offtopic. Olihan se tosiaan aika hämmentävää miten siinä kymmenen vanhana osasi kirjottaa vaikka mitä englanniksi. Noissa vanhoissa peleissä oli vielä se parseri, että jos halusit poimia kedolta kukan tai avata oven niin se oli katottava sanakirjasta "open door" tai "take flower". Ja ihan hyvin sitä pysy tarinoiden mukana vaikkei englantia ollut vielä montaa vuotta nassikkana lukenutkaan.

Ontopic. En edes tiennyt että noita seikkailupelejä löytyy storesta. Grim Fandango tulee haettua heti kun avokki antaa mulle vapaan vkonlopun. 80luvulta vuosituhannen vaihteeseen tuli pelattua varmaan 90% sierran ja lucasartsin seikkailupeleistä, mutta toi jäi välistä. Oon itseasiassa joskus katellut youtubesta jotain parin-kolmen tunnin walktrough videoita noista vanhoista seikkailupeleistä:D.

Ostin adapterin mikä muuntaa digitaalisen analogiseksi. 40e sain adapterin ja piuhat, joten oli järkevämpi ostaa tuo kun uusi vahvistin. Nyt toimii äänet ja sain plus jäsenyydenki ostettua pienen mutkan kautta.

Kestääkö muuten teillä peleihin liittyminen kuinka kauan? Johtuuko Sonysta vai mun netistä.. Xboxilla ei ollu ongelmia. NHL15 on muuten yhtä tuskaa, kun se kiekko pomppii kuin pingis pallo. On mennyt änärit mun mielestä huonompaa suuntaan..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom