PS2 vai X-box?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Necro
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Mike
...pelikone taas on ihan suolesta kun pelitalot tekee pelejä mitkä vaatii kamalaa rautaa. Konsoleilla pelit toimii aina.

Konsoleille ei vaan tuu muuta kuin tämmöstä mainstream kamaa , mut jos diggaa yksinkertaisista väännöistä niin antaa mennä . Esim. lentosimulaattorit on vaan pc:lle ja civilizationin tapaiset pelit . Ittellä on ps2 ja pc .

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meikäläinenkin pitkän linjan PC-miehenä on päättänyt hankkia itselleen konsolin. Tuumailin, että tuo Sexbox vois olla mun valintani. Halo ja GTA Double Pack pitää pistää ensimmäiseksi ostoslistalle :) Ei haittaa, vaikka Boxille ei vielä olekaan niin hirvittävästi pelejä, koska ostelen harvoin pelejä ja tuppaan pelaan ensin vanhat puhki. Kotiteatteriviritykset ja nettikäyttö kiinnostavat myös.

XBox tietenkin! Parempi Grafiikka, parempi ohjain, paremmat pelit, paremmat ....
Ei tuosta PS kakkosesta ole kuin ullakon täytteeksi. Molempia olen käyttänyt.

Tästä muuten oli joskus puhetta, mikä kannattaa ostaa.
"Mitä mä sanoin"
gamecube tippunut joukosta. :rolleyes:
Mä olen tyytyväinen pleikkariin pelien takia, vaikka x-boxilla pelit on varmaan hienompia grafiikaltaan.
Mä luulen että x-boxin ostajat alkoivat olla tyytyväisiä vasta puoli vuotta sitten, kun pelien taso nousi ja kun ps2 klassikoita ruvettiin kääntämään x-boxille ;)

jos joku valittaa konsolien "mainstream" peleistä, niin näin on ainakin ps2:sen kohadalla,
kun taas gamecubelle on taas vallan omaperäisiä pelejä, turha sitä on lasten konsoliksi tituleerata.

esmes. Zelda, metroid prime, harvest moon, pikmin.

ei kaikkien pelien tarvi olla niin vakavia :love:

tapio sanoi:
Tästä muuten oli joskus puhetta, mikä kannattaa ostaa.
"Mitä mä sanoin"
gamecube tippunut joukosta. :rolleyes:
Mä olen tyytyväinen pleikkariin pelien takia, vaikka x-boxilla pelit on varmaan hienompia grafiikaltaan.
Mä luulen että x-boxin ostajat alkoivat olla tyytyväisiä vasta puoli vuotta sitten, kun pelien taso nousi ja kun ps2 klassikoita ruvettiin kääntämään x-boxille ;)

X-box ostajat alkoivat olla tyytyväisiä kun ostivat koneensa käytettynä halvalla (takuuta jäljellä), modasivat koneensa, hommasivat isomman kovon ja eivät osta yhtään peliä kaupasta jatkossa. Netistä löytyy kaikki pelit mitä tarttee....Se on micro$oftin monopoliaseman vastustamista ... :hyper:

:offtopic:
Saako konsolikoneille sellaisia pelejä mitä ei sitten saa tavalliselle tietsikalle laisinkaan? Eikös tähän asti ole ollut niin että PC-pelit portataan konsolikoneille ja mitään varsinaisesti kokonaan uutta peliä ei edes julkaista näille boxeille?

protsku sanoi:
:offtopic:
Saako konsolikoneille sellaisia pelejä mitä ei sitten saa tavalliselle tietsikalle laisinkaan? Eikös tähän asti ole ollut niin että PC-pelit portataan konsolikoneille ja mitään varsinaisesti kokonaan uutta peliä ei edes julkaista näille boxeille?
Gran Turismo -pelejä ei saa ainakaan ilman PS2-emulaattoria PC:lle. Grand Theft Auto: San Andreas tulee luultavasti PS2:lle ennen kuin se tulee PC:lle, kuten oli myös GTA: Vice Cityn kohdalla.

Tomi sanoi:
Gran Turismo -pelejä ei saa ainakaan ilman PS2-emulaattoria PC:lle. Grand Theft Auto: San Andreas tulee luultavasti PS2:lle ennen kuin se tulee PC:lle, kuten oli myös GTA: Vice Cityn kohdalla.

Ahaa, kiitos tiedosta! Autopelit siis rulettaa boxien kohdalla. Itsellä oli aikoinaan eräs japanilainen pelikonsoli ja vasta myöhemmin tuli hankittua PC johon onkin sitten riittänyt pelejä aivan tarpeeksi. Kiinnostus boxeihin lopahti sen vuoksi että kaikki ostetuimmat pelit tuntuu löytyvän PC:lle. Eli en ole todellakaan asunut luolassa vaan keskittynyt PC-tarjonnan seuraamiseen - tämä tiedoksi nimeltä mainitsemattomalle henkilölle joka laittoi privaattia edellisestä viestistäni.....

:david:

rammuth sanoi:
jos joku valittaa konsolien "mainstream" peleistä, niin näin on ainakin ps2:sen kohadalla,
kun taas gamecubelle on taas vallan omaperäisiä pelejä, turha sitä on lasten konsoliksi tituleerata.

esmes. Zelda, metroid prime, harvest moon, pikmin.

ei kaikkien pelien tarvi olla niin vakavia :love:
Mä oon ihan harvest moonin pauloissa!!! Pleikkari ykkösellä oli se yks harvesteri mut kakkoselle ei taida enää ilmestyä yhtään :itku:

Gamecube?

Kertokaapa mielipiteitä, ketkä ovat kunnolla pelanneet useammallakin konsolilla. Olen harkitsemassa Nintendo Gamecuben ostoa. On jo aika halpa laite, kun alle 100€ saa, mukaan vielä pari peliä. :thumbs: Silti siinä on vissiin nykyaikaisempaa rautaa sisällä, kuin esim. PS2:ssa.

iivili sanoi:
Kertokaapa mielipiteitä, ketkä ovat kunnolla pelanneet useammallakin konsolilla. Olen harkitsemassa Nintendo Gamecuben ostoa. On jo aika halpa laite, kun alle 100€ saa, mukaan vielä pari peliä. :thumbs: Silti siinä on vissiin nykyaikaisempaa rautaa sisällä, kuin esim. PS2:ssa.

Nintendon laitteiden pelit ovat lähes poikkeuksetta ehtaa laatua. Nintendo harvemmin pettää. Firmalla on valttina vuosien varrella kerätty tieto pelibisneksestä. Heikkona puolena Gamecubella on tuo kiekon minikoko, jolloin mm. DVD- ja musiikinsoitto-ominaisuudet tietysti puuttuvat. Samoin pelivalikoima taitaa olla melko pieni verrattuna PS2:een tai X-boxiin. Samanlaista suosiota kuin Nintendo64:n kohdalla tämä uusi laite ei ole pystynyt kahmimaan. Tämä nyt tietenkin osaltaan johtuu markkinoille putkahtaneista kilpailevista konsoleista. Hintaansa nähden varmasti hyvä investointi joka tapauksessa!

Kylläpä taas väänsitte vanhan threadin pintaan. Mutta mikäs siinä. Itse olen xBoxin puolella, innostuin taas pelailemaan Splinter Celliä huomattuani sen monipuolisuuden. Muutenkin on tullut viime aikoina tahkottua Kotoria ja GTA Vice Cityä. Kovasti odotellaan sellaisia nimikkeitä kuin Ninja Gaiden, Halo2 ja Fable.

XBOX koska nykyää sille tulee enemmän pelejä, parempia pelejä, parempi grafiikka, xbox live, halo 2 :rock: :worship: :hyper: :thumbs: , parempi ohjain, parempi dvd kuvan laatu jne... Eipä sille mitään voi mutta kyl se Microsoft ton Sonyn jyrää, valitettavasti...

Nythän mikkisoft on tekemässä uuden aluevaltauksen kun meinaavat tehdä pelejä sillä XNA(vai mikä se nyt sitten olikaan) ohjelmistolla joka helpottaa PC ja xbox pelien kääntämistä..Halvempaa, nopeampaa ja parempaa..SONY ja Nintendo jäivät nuolemaan näppejään..

Mulle on ihan sama onko sen laatikon sisällä vaikka mummon vanha Singer. Pelit määrittelee konsolin merkin, tai oiekastaan vain ja ainoastaan tuleva GT 4. Ja PC on sitten taas itsellä eri pelejä varten.

Mä olen PS2:n kannalla - hauskemmat autopelit, tasoloikat... ostaessani Pleikkarin en jostain syystä edes harkinnut muita vaihtoehtoja :)

Mulla oli Ps2 3 vuotta ja myin viime talvena pois ku tarvin rahaa. GT3 ja GTA:t tuli tahkottua läpi kyllästymiseen asti niin ei tolla Ps2:lla mitään sen jälkeen tehny. Ite oottelen PS3:sta niin ostan sen ku se ilmestyy.

PS3-uutisia

Uutisointi PS3:een liittyen on käynyt kuumana viime aikoina. Tässä pari poimintaa.

7.3.2003: PS3 alkaa hahmottua

"Playstation 3:n rakenne alkaa hahmottua, sillä Sonyn viime syyskuussa varmistama prosessori-patentti mahdollistaa useimpien arvioiden mukaan halpojen monitoimi-viihdekeskusten rakentamisen. Itse asiassa yhtiön on tarkoitus käyttää samaa teknologiaa kaikenlaisten tietokoneella varustettujen laitteiden valmistamiseen, aina pelikonsoleista kannettaviin elektronisiin muistikirjoihin saakka.

Suuret peliyhtiöt ovat viime viikkojen aikana saaneet selville mm. sen, että Sony on upottanut yhdelle PS3-sirulle peräti 72 prosessoria. Teknisesti se hajoittaa monimutkaiset ongelmat pienempiin osiin ja jakaa ne useiden eri rinnakkaisprosessoreiden käsiteltäväksi. Tämän vuoksi Sony on vakuuttunut siitä, että sirun laskentateho vastaisi noin sataa Pentium 4:ta ja tuhatta PS2:ta. Pelinkehittäjät ovat tosin varoittaneet, että sirun monimutkaisen rakenteen vuoksi pelien suunnitteleminen ja ohjelmoiminen sille voi osoittautua painajaismaiseksi urakaksi.

Uusien sirujen odotetaan pääsevän massatuotantoon vuoden 2004 aikana. Pelinkehittäjät odottavat kuitenkin sekä Sonylta että Microsofilta ja Nintendolta tarkempia tietoja näiden tulevien konsoleiden teknisistä ominaisuuksista jo lähikuukausien aikana. Jokaisen yhtiön arvioidaan julkaisevan seuraavat laitteensa vuoden 2005 aikana. Koska pelien suunnittelu uusille konsoleille vie noin kaksi vuotta, työ on aloitettava melko pian."

11.3.2003: PS3 jo tänä vuonna?

"Maailmalta kuuluu kummia. Commercial Timesissa on nimittäin ollut Taipei Timesistä lainattu artikkeli, jonka mukaan Sony saattaisi julkaista Playstation 3:n jo tänä vuonna. Lehden mukaan tähän viittaavat eräiden taiwanilaisten elektroniikkaosia valmistavien yritysten lausunnot. Niiden mukaan Sony aloittaisi seuraavansa konsolinsa tuotannon ensi kuussa ja toisi Playstation 3:n japanilaisille markkinoille mahdollisesti jo kesällä. Amerikkaan ja Eurooppaan Commercial Times arvioi laitteen saapuvan ennen vuodenvaihdetta.

Syyksi tällaiseen julkaisuaikatauluun arvioidaan Sonyn halu saada entistä enemmän etumatkaa Microsoftiin ja Nintendoon nähden. Tietoon on kuitenkin syytä suhtautua erittäin suurella varauksella, sillä Sonyn omat edustajat ovat tähän mennessä puhuneet toistuvasti vuodesta 2005. Yhtiö myös kiisti tiedon ja totesi, ettei PS2:n seuraajan julkaisu-ajankohtaa, nimeä tai tulevaa hintaa ole vielä lyöty lukkoon."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom