Protskut painokiloja kohden

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitos ja onneksi olkoon, ensimmäinen oikeasti perusteltu viesti tässä ketjussa *piirtää rastin seinään*. Perustelut tosiaan vaikuttaa ihan päteviltä; mistä tuo teksti muuten on peräisin? Tuon perusteella se 2g/painokilo (olettaen että rasvat ei oo luokkaa merinorsu) vaikuttaa aika hyvältä kompromissilta. Esim. Terveys ja liikunta -nimisessä opuksessa (Tekijää en valitettavasti muista) proteiinin tarpeeksi on ilmoitettu huomattavasti pienempiä määriä, toisaalta siinä on selvästi pyritti käyttämään yleisesti hyväksyttyjä suosituksia eikä niinkään huippu-urheilijoilla tehtyjä tutkimuksia.

Löysin sen täältä Sivut ulkoasultaan ei kovinkaan vakuuttavia ole, mutta itse asia on hyvin järkevää, kun sitä ajattelee ihan maalaisjärjelläkin.

Hyvä, että edes tuo nyt selvisi. Ite vetänyt jotain 3-4 g/painokiloa kohden 3 vko:n ajan. :D

Eräs lääkäri osti prodea ja glutamiinii syöpäpotilaille kun ne eivät pysty syömään sädehoidon aikana juuri mitään. Hän sanoi etttä sen avulla pysyy lihasmassa kropassa eikä lähde käveleen, eli jos liika prodesta tulee maksa sairauksia niin mä syön hatullisen paskaa :anssi:

Sen verran otan kantaa, että liian proteiinipitoinen ruokavalio oli 45minuuttia ohjelman mukaan yksi syy sille, miksi Marko "Supermassa" Savolaisen munuaiset ovat tänä päivänä siinä kunnossa, että mies joutuu puhdistuttamaan verensä dialyysikoneessa.

Ja myös lääkärin suusta olen kuullut, että proteiini kuormittaa munuaisia "suurina määrinä". En ota kantaa mitä ovat nuo "liian proteiinipitoinen ruokavalio" ja "suurina määrinä". Liian kiihkoileva forum tälläisille kannanotoille minun mieleeni. :eek:

Itsekin olen kuullut tuttuni suusta että varsinkin proteiinijauhe olisi hänellä kuormittanut munuaisia(johtuen imetymisnopeudesta), joskus kun otti kaikki proteiinit purkista. Kehoitti ettei palkkarin lisäksi korvaisi kuin yhden aterian jauheilla per päivä.
Ps. En ottanut neuvosta vaaria.

Salomahaltahan se tossa jo tulikin, eiköhän ton munuais(t?)en pamahtamisen syynä ollu vähän muut asiat kuin liiallinen protskun saanti...

Kyllähän noista liian proden haitoista on tullut kuultua, totuudesta en sitten tiedä mitään. Jos nyt kuitenkin varmuuden vuoksi pitää sen siellä 2-2,5 g alueella.

Oli kyllä hieno vastaanotto Tähtitytön kommenteille :jahas: Tietysti jos vastaikkaista mieltä olevilla on 100 % faktatietoa, niin sitten.

Proteiinit, hiilarit ja rasvat on suhteessa 30:40:30 (tai tähän ainakin pyritään), jolloin sellasella 3000 kcalin päiväsaaliilla tulee about 220g proteiinia. Painoa on 77,2 tänä aamuna, joten abauttiarallaa 2,8-2,9 grammaa tulee proteiinia per painokilo.

Toivotaan, että hyövääkin jotain.:rock:

Sen verran otan kantaa, että liian proteiinipitoinen ruokavalio oli 45minuuttia ohjelman mukaan yksi syy sille, miksi Marko "Supermassa" Savolaisen munuaiset ovat tänä päivänä siinä kunnossa, että mies joutuu puhdistuttamaan verensä dialyysikoneessa.

Ja myös lääkärin suusta olen kuullut, että proteiini kuormittaa munuaisia "suurina määrinä". En ota kantaa mitä ovat nuo "liian proteiinipitoinen ruokavalio" ja "suurina määrinä". Liian kiihkoileva forum tälläisille kannanotoille minun mieleeni. :eek:

Tuosta aiheesta löytyy täältä thread missä käsiteltiin aihetta laajemmin. Oli laajemmat syyt myös osana.

Mikä proteiinitarve on välipäivinä? Ymmärtäisin että treenipäivänä sekä seuraavana päivänä on hyvä vetästä se 2-3gr/kilo mutta miten on siitä eteenpäin? Onko esim toisena tai kolmantena perättäisenä välipäivänä turha mussuttaa sitä proteiinia yhtä paljon? Vai riittääkö vaikka 1,5gr? Tai jopa 1gr?

Turha on vain turhaa, siksi ois kiva kuulla tähän vastaus. Ei toi ehrmanni pidemmän päälle ilmaista ole. Etenkään jos se liika protu kasaantuukin tohon vyötärölle.. (?) ja hyöty on miinuksella.

Eli mitä tässä kyselen (kait) onko tuo proteiinitarve verrattavissa treenien määrään?

Mikä proteiinitarve on välipäivinä? Ymmärtäisin että treenipäivänä sekä seuraavana päivänä on hyvä vetästä se 2-3gr/kilo mutta miten on siitä eteenpäin?

Itse vedan valipaivina enemman prodea kuin treenipaivina, johtuen ihan siita etta treenipaivina vedetaan enempi hiilaria. Valipaivina koitan sitten pitaa hiilareita enempi kurissa, niin prodella korvaa mielummin kalorieron kuin rasvalla.

Bodylehden nettisivuilta löytyi artikkeli proteiinijaksotuksesta, joka antaa ainakin yhden näkökulman alkuperäiseen kysymykseen http://www.bodylehti.fi/uimg/pdf/20032/39-41_proteiini_big_bang.pdf

Ihan mielenkiintoinen artikkeli ja lähdekin kuulostaisi ihan luotettavalta, tietty kyseenalaiseksi asian voi tehdä se että mitään tutkimustuloksia ei ollut, sanottiin vaan että toimii :) Onko kukaan kokeillut tuollaista?

Silmään pisti vähän glutamiinin ja HMB suosittelu, joiden toimivuudesta on tälläkin palstalla ollut kaikenlaisia mielipiteitä... mutta joo, ennekuin joku tyrmää sanomalla että täyttä shittiä, niin pistäkää ihmeessä kumoavia artikkeleita tai (hyvin) perusteltuja mielipiteitä?

Meikäläinen vetää aamusin tuommosen 5 kilometrin lenkin ja sitten 3-4 kertaa viikossa sali. Mitenkä olis viisainta hoitaa tuo ruokailupuoli, jos aattelis vaikka että tuommoset ns. proteiinisetit olis vaikka nyt kananmuna,tonnikala & raejuusto,rahka ja hera.

Kun kuvitellaan vaikka että lenkin jälkeen vedän naamariin mitälie Allbran paskaa,niin passaisko siihen rinnalle parhaiten ajankohtaan nähden mikä nuista vaihtoehdoista?Salin jälkeen tietenkin palkkari, mutta onko sillä missä järjestyksemmä mää nuita muita vedän?Rahkan sekaan laitan sitä rypsiöljyä,mutta onko sen imeytymisen/toiminnan kannalta sama otanko sen aamusta/illasta?Päivällä syön sitte ihan normi päivällisen.
Passaisko aamuksi esim. sillon ku ei salitreeniä ole,niin heradrinksu?

Tarkotuksena vähän koittaa kiristellä ja oonki koittanu jättää jo kaikenlaista paskaa poisa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom