Protskut maitovammaselle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Snowbe
  • Aloitettu Aloitettu
Oon ite laktoosi-intolerantikko, eli pakki menee sekasin maitotuotteista. Hyla-tuotteetkin tekee saman, jos niit vetää enempi. Jääkö mun ruokavaliosta jotain olennaista pois, kun en pysty tekeen näit rahka+jauhot settejä?

Täs suunnilleen päivän ruokavalio:

Aamupala
-pari viipaletta ruisleipää/täysjyväleipää
-2tl margariinia
-4 viipaletta keittokinkkua
-kurkkua/tomaattia/sitrushedelmiä
-0.5L kotitekoista viinimarjamehua

Lounas
-100g(kuiva) pastaa
-200g kanaa/lihaa/kalaa
-ketsuppia/pestokastiketta
-kasviksia
-vettä

Välipala
-Banaania/sitrushedelmiä
-elovena kuitupatukka

Päivällinen
-neljä pientä perunaa tai samanverran riisiä
-200g lihaa/kanaa/kalaa
-puoli lautasellista salaattia + 2rkl salaatinkastiketta(vähärasvainen)
-vettä

Iltapala
-kanankoipi ilman nahkoja tai 5 keitettyä kananmunanvalkuaista ja yks keltuainen + 4-6lihapullaa

Lisäks vedän kalanmaksaöljykapseleita pari päivässä, sekä vitamiinitabuja yhen päiväs.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oletko dieetillä? Jos et ole dieetillä, sanoisin että tuossa on aivan liian vähän kaloreita. Noista tulee nopeasti katsottuna alle 2000 kcal päivässä. Proteiinia tulee myös liian vähän.
Kannattaa syödä välipaloilla ja ruuilla vaikka pelkkää jauhelihakastiketta tai noita kanankoipia, että tulee proteiinia ja kaloreita.

Sitten valituksia itse ruokavaliosta. Välipalalla ja aamupalalla pitäisi saada runsaasti proteiinia. Mikä juttu tämä on, että 4 pientä pottua päivällisellä? Noita voi kyllä syödä runsaasti enemmänkin.

Entä soijaproteiini? Pystytkö sitä käyttämään?

Oon dietillä. Kyl tost ravintoterapeutin mukaa pitäs 2500-2800kcal tulla. Menee ton protskujutun kans sukset ristii mutsin kanssa. Se selittää kokoaja et "Kyl se ravintoterapeutti tietää" jne. Yritän sille selittää, et pitää saada sitä protskua paljon. Ei se tunnu uskovan.

Soijaproteiinia en ole kokeillut. Se voisi toimia :) Faija (Ei kyl asu meil enää) on vege ja se muistaakseni vetää soijajauhoi. Saaks siit mitää hyvänmakusta juomaa aikaan? Siis ei nyt mitään herkkua, mut kuitenki sellasta ettei tartte pakottaa itteää juomaan :D

Liikuntapuolesta: Salilla vedän kolmijakosta ohjelmaa (ma, ke, pe) sit tulee päivittäin pyöräilyy/kävelyy 20-40min. Arkiliikuntaa tulee muuteki iha mukavasti ku oon luopunu hissin käytöstä ja muuta. Mut ei tosta sen enempää, kerran ollaan ravinto-osiossa.

Ainiin. Vois viel lisätä, että mul on verenpainelääkitys ylipainon takia ja suvussa esiintyy noit sydän- ja verisuonitauteja. Eli siit on varmaan mulle jotai haittaakin, jos on kauheesti proteiinii ruokavaliossa? Siinäki o varmaa eroa, että vetääkö eläin- vai kasviproteiinia.

Valio tekee täysin laktoosittomia rahkaa ja raejuustoa. Ne toimii, tosin ovat pirun kalliita. Soijaproteiinista ei saa kovin hyvää, sellaista pirun lietettähän se tuppaa olemaan, mutta siihenkin tottuu, tosi häiriintyneet yksilöt oppivat jopa nauttimaan siitä. :D

Soijallahan pitäisi olla vielä terveyttä edistäviäkin vaikutuksia...

Jos budjetti kestää, niin hifiheroista löytyy myös täysin laktoosittomia. Mikeltä varmaan löytyy tarkempaa tietoa.

Sit ootellaa et Mike huomaa tulla kertomaan ^^ En usko et raha tulee esteeks.

Jos sulla on laktoosi-intoleranssi niin ei se välttämättä kaseiinin ja heraproteiinin käyttöä lisäravinteina sulje kokonaan pois. Parempilaatuisissa tuotteissa on erittäin vähän jos ollenkaan laktoosia. Kokeilemallahan se selviää sopiiko sulle.

olinpas hidas..

Onko tärkeetä juoda salilla palkkaria? Ite juon nyt vaa vettä, treenikerta kestää lämmittelyineen +-1h, ni oon laskeskellu ettei ainakaa kesken treenin tartte lisää ravinteita.

Snowbe sanoi:
Onko tärkeetä juoda salilla palkkaria? Ite juon nyt vaa vettä, treenikerta kestää lämmittelyineen +-1h, ni oon laskeskellu ettei ainakaa kesken treenin tartte lisää ravinteita.
:confused: Miten olet tuollaista laskeskellut? Monet sanoo että palkkari on tärkein lisäravinne, jos pitäisi valita joku yksi niin se olisi palkkari. Ei se nyt ehkä maailman tärkeintä ole vetää aina treenin jälkeen "2s imeytyvä superextrahydrolysoitua täydellistä heraproteiinia & täydellinen sekoitus välttämättömiä aminohappoja", mutta kyllä se aloittaa palautumis prosessin nopeammin. Kasvattaako se sitten huomattavasti enemmän lihaksia, en osaa sanoa... Mutta fakta on se että treenin jälkeen lihakset tarvitsevat palautuakseen niitä ravinteita joita palautsjuoma keholle tarjoaa. Jos ne eivät saa niitä palautusjuomassa, niin sitten seuraavaan ateriaan asti katabolian avulla.

Tarkotin, ettei kesken treenin tartte ainakaa lisäenergiaa, ravinteita ehkä. Kertokoon joku viisaampi. Treenin jälkeen tosin saattas sitä palkkarii tarvita :)

Itellä samaa vaivaa, mutta onneks on tullut noita Valion Laktoosittomia tuotteita. Löytyy jugurtttia, maitoa, krmaviiliä, raejuustoa ja rahkaa. Arlalta löytyy juustoja, Delite nimellä. Tosi on että maksaa hunajata, mutta on ihan syötäviä. Niin ja jädee löytyy myös:hyper: Noi "vähän" kalliimmat herat ovat kans laktoosittomia, mutta eihän niitä tarvi vedellä kun palkkareissa.

Snowbe sanoi:
Oon dietillä. Kyl tost ravintoterapeutin mukaa pitäs 2500-2800kcal tulla. Menee ton protskujutun kans sukset ristii mutsin kanssa. Se selittää kokoaja et "Kyl se ravintoterapeutti tietää" jne. Yritän sille selittää, et pitää saada sitä protskua paljon. Ei se tunnu uskovan.

Soijaproteiinia en ole kokeillut. Se voisi toimia :) Faija (Ei kyl asu meil enää) on vege ja se muistaakseni vetää soijajauhoi. Saaks siit mitää hyvänmakusta juomaa aikaan? Siis ei nyt mitään herkkua, mut kuitenki sellasta ettei tartte pakottaa itteää juomaan :D

Liikuntapuolesta: Salilla vedän kolmijakosta ohjelmaa (ma, ke, pe) sit tulee päivittäin pyöräilyy/kävelyy 20-40min. Arkiliikuntaa tulee muuteki iha mukavasti ku oon luopunu hissin käytöstä ja muuta. Mut ei tosta sen enempää, kerran ollaan ravinto-osiossa.

no sillai saa soija protskusta ihan hyvää ku pistää jauhon, maitoo ja sitte marjoja ja sekottimella sekasin :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom