Protskut 3 vai 4 kertaa päivässä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deehy
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuli vaan sellasta mietittyä, että onkos sillä väliä juoko ne protskut 2, 3 vai 4 kertaa päivässä, jos lopputuloksena on kuitenkin sama määrä kyseessä olevaa ainetta kehoon.

Tuli vaan sellasta mietittyä, että onkos sillä väliä juoko ne protskut 2, 3 vai 4 kertaa päivässä, jos lopputuloksena on kuitenkin sama määrä kyseessä olevaa ainetta kehoon.

On tottakai! Ethän sä kiinteää ruokaakaan vedä kerralla koko päivän satsia. Eli tasaisin väliajoin 2-3 tunnin välein vain sitä polttoainetta kehoon. :)

mulla on protsku juoma joka sisältää hiilareita, juon sit kerran päiväs aina treenin jälkee. eli joka toinen päivä 30g. creatiinia joka aamu 3g. juonko mä sit väärin? merkki on "QNT"

mulla on protsku juoma joka sisältää hiilareita, juon sit kerran päiväs aina treenin jälkee. eli joka toinen päivä 30g. creatiinia joka aamu 3g. juonko mä sit väärin? merkki on "QNT"

Kyllä sä sitä sun palautusjuomaa ihan oikein juot. :D

Mut tottakai sä syöt proteiinia myös joka aterialla eli ainakin sen 5 kertaa päivässä esim. ton ~30 grammaa. On katos muitakin proteiininlähteitä ku ne jauhot. :rolleyes:

Itse otan jauhoja aina silloin jos aterian prodemäärä näyttäisi jäävän liian alhaiseksi, näin esim aamupalan ja välipalojen kanssa. Lounaalla ja päivällisellä prodea tulee varmaan kaikilla ihan nokko joten silloin on turha jauhoja lisätä aterialle.

Itse otan jauhoja aina silloin jos aterian prodemäärä näyttäisi jäävän liian alhaiseksi, näin esim aamupalan ja välipalojen kanssa. Lounaalla ja päivällisellä prodea tulee varmaan kaikilla ihan nokko joten silloin on turha jauhoja lisätä aterialle.

Näinhän se menee. Lisäravinteet siis normaalin ravinnon lisäksi, jos tarvis.

Ei oo käsittääkseni mitään merkitystä, paitsi itselle ainakin on helpompaa ja mukavampaa syödä useampi pienempi ateria päivässä. Mutta lihastenkasvun kannalta sillä ei kaiketi ole mitään väliä( vaikka legenda kertoo toista).

Ei oo käsittääkseni mitään merkitystä, paitsi itselle ainakin on helpompaa ja mukavampaa syödä useampi pienempi ateria päivässä. Mutta lihastenkasvun kannalta sillä ei kaiketi ole mitään väliä( vaikka legenda kertoo toista).

Sanoisin kyllä, että :anssi:

Eihän sitä proteiinia edes imeydy kerralla niin paljoa, että toi on järkevää. Ruokakaan ei imeydy koko päivää, eli onko se sit järkevämpää syödä kerran päivässä 3000kcal ja 250g protskua ja olla lopun päivää kataboliassa?

En nyt kuitenkaan menis ihan noin vaan väittämään tiedettä legendaksi.

Sanoisin kyllä, että :anssi:

Eihän sitä proteiinia edes imeydy kerralla niin paljoa, että toi on järkevää. Ruokakaan ei imeydy koko päivää, eli onko se sit järkevämpää syödä kerran päivässä 3000kcal ja 250g protskua ja olla lopun päivää kataboliassa?

En nyt kuitenkaan menis ihan noin vaan väittämään tiedettä legendaksi.

Ei niitä tosiaan kerralla kannata vetää, mutta ruokasula viipyy mahalaukussa jotain 1-3 tuntia, ja ohutsuolessa 7-9 tuntia. Eli joku 6 kertaa päivässä syöminen on melko turhaa( vaikka tosiaan niin itse syön). Hiilarit, rasvat SEKÄ proteiinit imeytyvät niin tehokkaasti kuin mahdollista suoliston ansiosta. Raskaat ruuat tietenkin viipyvät suolistossa kauemmin. Ja jos esim. vetää päivällä jotain kaseiinia sisältävää drinksua, niin on aivan sama vedätkö kolmelta 30g kaseiinia sisältävän drinkin ja kuudelta 30g kaseiinia sisältävän drinkin vai viideltä 60g kaseiinia sisältävän drinkin. Joku hera tietenkin imeytyy nopeammin. Mutta jos otat esim. kaseiinia tai jonkun pihvin niin on aivan turha metabolisen hyödyn kannalta jakaa näitä kolmen tunnin välein, sillä kunnon ateriasta ravinteita tulee verenkiertoon huomattavasti kauemmin kuin kolme tuntia. Katabolia iskisi vasta myöhään iltapäivällä jos vetäisit aamulla 3000kcal ja 250g protskuja. Eli kataboliapeikko ei iske jos otat kymmeneltä 50g protskuja ja seuraavaksi 50g protskuja kolmelta.( Paitsi ehkä jos vedät jonkun heradrinkin). Pitkät ruokailuvälit ovat siis fysiologisesti ihan ok, mutta käytännössä ärsyttävä vaihtoehto ainakin meikäläiselle. Mutta jos threadin aloittaja haluaa ottaa protskut kolmessa erässä niin ihan ok.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja pakko nyt todeta tähän vielä tuon elaston antaman "esimerkin" takia, jossa syötäisiin kerralla 3000kcal ja 250g proteiineja se, että ei ole tosiaan järkevää syödä yhtä suurta ateriaa päivässä, mutta on lihasten kasvun kannalta yhdentekevää, otetaanko proteiinit kolmessa vai kuudessa erässä. (Mikäli proteiinilähteenä käytetään muutakin kuin herajauhoa). Kuten olen tässä jo useampaan otteeseen toitottanut, niin itsekin söin tänään ensimmäisen kerran klo.16, 2.kerran klo 18, 3. kerran klo 21, 4. kerran klo 24, 5. kerran klo 03 ja kuudennen kerran aion jotain syödä kuudelta ja viimeisen kerran kahdeksalta aamulla(Yövuoro). Mutta tämä siis sen takia, että varsinkin nyt dieetillä olo tuntuu täydemmältä kun syö säännölisin väliajoin useasti. Normaalistikin tosin syön vähintään viisi kertaa päivässä. Itsellä ainakin riittää paremmin puhtia treenaamiseen ja elämiseen, kun syön lyhyemmin väliajoin. Toiset taas syövät mieluummin vähän harvemmin ja suurempia annoksia. Ja KYLLÄ sitä proteiinia imeytyy kerralla suurempiakin määriä. Eli jos päivittäinen proteiinintarve olisi esim.200g, niin sen voi surutta jakaa kolmeenkin osaan. Ruuasulatuselimistö kyllä hoitaa pilkkomisen, että siitä ei tarvi olla huolissaan. Ja se 30g kerralla on sitten ihan mutua eli legendaa, ei tiedettä...

Helpointahan se ois syödä joku 2-3 kertaa päivässä, mutta sillä tyylillä syömisistään ei kyllä todellakaan saa kaikkea hyötyä irti. Välillä nimittäin alkaa tympiä "pitääkö mun taas syyä?!";)

Suositut

Back
Ylös Bottom