Protskua Heti salin jälkeen vai ei...??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Koho
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kertoivat isotpojat tänään salilla ei kannata sitä protskua nykästä heti treenin päätteeksi vaan ottaa tuhti hiilaridrinksu ja ne protskut vasta n.30min treenin päättymisestä.
Kun aina kehoitetaan juomaan kaikki kerralla mahdollisimman pikaisesti treenin päätyttyä.
Mikähän nyt on se oikea metodi nauttia nämä ravinteet että tulisi paras mahdollinen hyöty??

Jos tästä on keskusteltu, niin linkkiä vaan rohkeasti :david:

Koho sanoi:
Kertoivat isotpojat tänään salilla ei kannata sitä protskua nykästä heti treenin päätteeksi vaan ottaa tuhti hiilaridrinksu ja ne protskut vasta n.30min treenin päättymisestä.
Kun aina kehoitetaan juomaan kaikki kerralla mahdollisimman pikaisesti treenin päätyttyä.
Mikähän nyt on se oikea metodi nauttia nämä ravinteet että tulisi paras mahdollinen hyöty??

Jos tästä on keskusteltu, niin linkkiä vaan rohkeasti :david:
Hiilari/Protsku yhdistelmä heti treenin jälkeen on helpoin ja käytetyin menetelmä. Proteiini ensin ja 1/2h päästä hiilari on hifistelyä marginaalisin hyödyin. Hiilarit heti nautittuna nostavat insuliinitasot, mutta eipä ole prodeja mitä kuljettaa, siis huonoin vaihtoehto..

Hiilarien päätarkoitus on täydentää kropan energiavarastot, ei nostaa insuliinitasoja, muuten hiilihydraatin käyttäminen tulisi tarpeettomaksi ja pelkällä prodella ja insulla tulisi toimeen.
Paras olisi antaa vatsan ihan hetken rauhottua, esim 20 minuuttia kevyttä käppäilyä matolla ja sitten palkkari.

Mike sanoi:
Hiilarien päätarkoitus on täydentää kropan energiavarastot, ei nostaa insuliinitasoja, muuten hiilihydraatin käyttäminen tulisi tarpeettomaksi ja pelkällä prodella ja insulla tulisi toimeen.
Paras olisi antaa vatsan ihan hetken rauhottua, esim 20 minuuttia kevyttä käppäilyä matolla ja sitten palkkari.

Hyvin usein kun suihkun jälkeen saunassa tempasee tota palkkaria niin tulee tosi ähky ja täysiolo. Sitten kun pitää vielä 8km polkea jykällä himaan niin vähintään kerran viikkoon tulee juuri nautittu palkkari pihalle puolimatkassa.
Tota tuhtia hiilaridrinksua nyt suosinut, saa energiaa polkea kotia ja sit himassa rauhassa ottanu protskut. Vapinakin lakkaa kun ottaa hetin salin päätteeksi ton hiilaripommin.

Mutta lisää läppää kehiin vaan, rohkeesti :rock:

Kyllä mä tempasen heti pukkariin päästyäni palautusjuomat "ykkösellä" naamaa, sitten käyn rauhassa pesut ja muut. Senjälkeen no 2-3 kilsan pyöräily kotiin. Koskaan ei ole mitään huonoa oloa ollut, ainoastaan jälkihikeä puskee kivasti.

Niin ja palautusjuoma suhteessa 50:50, molempia n. 50 grammaa + kreatiini 5 grammaa.

Parhaasta hyödystä en tiedä, mutta itse en jaksa alkaa kikkailemaan monen drinkin kanssa.

Timba79 sanoi:
Niin ja palautusjuoma suhteessa 50:50, molempia n. 50 grammaa + kreatiini 5 grammaa.

Parhaasta hyödystä en tiedä, mutta itse en jaksa alkaa kikkailemaan monen drinkin kanssa.
Mulla tulee usein huonohko olo jos otan hiilarit saman tien reenin jälkeen. Yleensä otan ensin prodet ja sitten puolentunnin päästä hiilarit yms. Uskoisin molempien tyylien toimivan melko samalla lailla.

Olen miettiny et pitäskö alkaa ottaa palautusjuoma mukaan salille ja viskasta huiviin HETI treenin jälkeen. Nyt juon sen n. 40min. päästä kotona. Onkohan tuolla mitään suurtakaan merkitystä mitenpäin sen tekee? :rolleyes:

HC76 sanoi:
Olen miettiny et pitäskö alkaa ottaa palautusjuoma mukaan salille ja viskasta huiviin HETI treenin jälkeen. Nyt juon sen n. 40min. päästä kotona. Onkohan tuolla mitään suurtakaan merkitystä mitenpäin sen tekee? :rolleyes:

Mukaan vaan ja heti reenin jälkeen naamaan. 40 min on kuitenki aika pitkä aika.

Vähän offtopic, mutta liittyy kuitenkin: oon sotkenut heraprotskua (whey3), maltoa ja dextroa palkkariks aina aiemmin, mutta se dextro tekee siitä aika kauheeta tököttiä ym. Kannattaisko se dextro unohtaa kokonansa, ja vetää pelkkää protsku ja malto mixeriä palkkariks?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No minähän en tietenkään asiasta kovinkaan pitkän kokemuksen pohjalta voi puhua, mutta palkkaria ei kyllä pitäisi ensinnäkään "tempaista huiviin" vaan nauttia hitaasti ja rauhallisesti treenin jälkeen. Rauhallinen nautinta estää ainakin öklön olon esiintymistä.

Ja tosiaan, kun joku tuossa puhui matolla tassuttelemisesta niin ei kai tuo jäähdyttely pahasta ole yleensäkään. Itse poljen sessioni päätteeksi kuntopyörää 10 min ja venyttelen toiset 10 min tämän jälkeen. Sitten sheikkaamaan ja suihkuun - siinä ohessa nautitaan sitten se palkkari. Hyvin tuntuu toimivan ainakin meikäläisellä.

HC76 sanoi:

Heti treenin jälkeen tietenkin.. 40min päästä pitäis olla jo kunnon ruokaa naaman edessä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom