Protsku - The Return

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu

protsku

Banned
No niin, ajattelin laittaa tredin sellaisesta aiheesta kuin elämäntaparemontti. Osa porukoista kärvistelee Tipattoman Tammikuun parissa. Minulla olisi tähän näkökulmaa hieman pitemmältä ajalta:

marraskuussa 2004 lopetin ryyppäämisen
keväällä 2005 lopetin pizzapuffetissa ja mäkkärillä käymisen
syksyllä 2005 jätin pois nörttien suosikkijuoman Coca Colan
talvella 2005 jätin pois kaikki valmisruuat

Einesruokien tilalle on tullut ihan oikeita ruokia mitä laitetaan kotona uunissa ja keittämällä. Pikaruokaa ja limpparia ei tee edes mieli kun olen opetellut syömään kunnollista ruokaa tässä vuoden vaihteessa. Kaikki verensokerin heilahtelusta johtuva väsymys on jäänyt pois. Nukun yöni hyvin ja aamulla en suorastaan malta odottaa että pääsen taas treenaamaan.

Pienet yksinkertaiset asiat merkitsevät tosi paljon, mm. se että syön nykyään aina kunnon aamiaisen. Ennen aamiainen jäi monesti väliin tai sitten korvasin sen jollain kahvimukilla ja keksillä.

Treenamiseen on löytynyt aivan uusi ote ja tuntuu jopa siltä että painan kuin Duracell pupu viikosta toiseen. Kun syö hyvin ja nukkuu hyvin niin jaksaa treenata ja koneessa on virtaa heti aamusta alkaen.

Samoin olen nauttinut jo yli vuoden siitä ettei tarvitse enää koskaan herätä krapulaan ja alkaa miettiä että miten tästä selvitään. Kun ikää on 30+ niin jo yhdestä kalsarikännistä tuli vähintään 2 päivän totaalimorkkis ja treenit meni päin vittua ainakin viikon ajan.

Haluanko raitistaa muut? En. Haluanko saada ihmiset syömään terveellistä ruokaa ja treenaamaan säännöllisesti? En.

Jokainen saa valita mitä tekee mutta ainakin omalla kohdalla pidän valtavana harppauksena parempaan elämänlaatuun sitä miten asiat ovat muuttuneet yhdessä ainoassa vuodessa. En halua olla enää koskaan se sohvaperunan tasolle taantunut mitään treenaamaton opportunisti olohuoneen nurkassa koska on paljon kivempaa treenata ja pitää sitä kautta itsensä kunnossa ja muutenkin kaikki kanavat elämään auki.

Vuosi sitten en ehkä olisi uskonut että pystyn vielä nauttimaan liikunnasta ja vieläpä niin että niitä urosmehiläisen urotekoja ei tarvitse palkita paskahiilareilla ja loppupäivän laiskottelulla. Tekemällä oikeat asiat oikeaan aikaan pystyy olemaan virkeä ja aktiivinen aamusta iltaan. Sitten onkin hyvä levätä seuraavan päivän koitoksiin, hyvällä omallatunnolla.

Minusta avain muutokseen on se että tajuaa ensin miten vanha elämä ei toimi ja sitten hakee sen tilalle uusia asioita. Jokaiselle löytyy jotain. ;)

Nimimerkillä "-11 kiloa ja ainakin toiset -11 kiloa kesään mennessä"

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hienoa. :worship:

Tarkennusta vielä sen verran että minusta ruokavalioon ja treenaamiseen liittyvät asiat ovat vain teknisiä yksityiskohtia. Jokainen pystyy kyllä muuttamaan näitä jos vain niin haluaa. Kaikista kovin kamppailu käydään siinä että haluaako oikeasti muuttua. Silloin pitää myös ymmärtää ne asiat mitä muutoksen läpikäyminen pitää sisällään. Pitää olla valmis kestämään pientä nälän tunnetta ja suhtautua niin että se on hyvä asia. Samoin kropassa tapahtuvat muutokset, joku satunnainen lihassärky ja vastaava on vain merkki siitä että nyt tehdään tulosta ja treeni on mennyt perille.

Minulla käy sääliksi niitä ihmisiä jotka eivät ole käyneet kertaakaan elämässään kuntosalilla ja valittavat sitten kun on aina selkä kipeä tms. Heillä ei ole ollenkaan sellaista suunnitelmaa että paikkoja voisi vaikka vahvistaa ja hakea sitä kautta parempaa elämänlaatua ja jaksamista. Mutta se onkin jo toinen juttu ja ei siitä sen enempää tässä tredissä.

Muutos on hyvä juttu ja jokainen treenaamisen rohkeasti aloittanut on siitä hyvä todistus. Usein yksi muutos poikii jatkossa muitakin parannuksia.

Protsku on kyllä ansainut mun vilpittömän kunnioitukseni elämänmuutoksensa johdosta, varsinkin alkoholin käyttöön liittyen.

protsku sanoi:
Kaikista kovin kamppailu käydään siinä että haluaako oikeasti muuttua. Silloin pitää myös ymmärtää ne asiat mitä muutoksen läpikäyminen pitää sisällään.

Erittäin hyvin sanottu ja pätee mun mielestä niin moneen muuhunkin elämän osa-alueeseen kun reenaamiseen/ruokavalioon.

Big respect siihen suuntaan varsinkin jos vedät ton laihdutusoperaatios loppuun saakka. Kaveri vaan päättää, että nyt tehdään näin ja niin myös tapahtuu...

Loistavaa. Täällä on menossa samantyyppinen muutos, vaikka painoa ei ole tarkoitus pudottaa kun "vaan" 10 Kg. Tarkoitus olis kuitenkin tehdä toi sillei pikkuhiljaa ja fiksusti, että jaksais pitää sen tai sitten jatkaa vielä siitä jonkin verran alemmas. Aikasemminkin olen rykäissyt aina välillä isomman dietin, mutta sitten kun tavoite on saavutettu tosi nopeasti niin aina on antanut itelleen liikaa siimaa ja kaikki on taas tullut takas. Nyt on toinen ääni kellossa.... Tsemppiä sinnekkin!

Hieno homma kuulla. Tsemppiä ja kaikkea hyvää äijälle :)

Hienoa Protsku ja mukavaa että palasit palstalle. :)

Ja vielä kerran, julkisesti kiitos niistä lohduttavista sanoista jotka sinulta sain kun oli paha mieli. :haart:

Kunnioitan sua suunnattomasti, etenkin tuo alkoholin kanssa läträäminen - päätös sen lopettamisesta on uskomattoman hieno asia. Ei oikein saa tulostettua päästä niitä sanoja ulos jotka haluaisin, mutta joka tapauksessa.. Ehkä olennaisin tuli jo. Tsemppiä jatkoon, välillä näinkin päin. :thumbs:

Minäkin olin joskus kovasti huolissani selviätkö sen alkoholin kanssa. Hienosti olet päässyt siitä irti :)

Saman kokenut kuin Protsku. Itse lopetin Marraskuussa 2003 ryyppäämisen ja mässäämisen. Hieman liian myöhään, kun nyt saa pelätä diabetestä yms ja laihdutus ei oo niin helppoa enää. 26 kiloa silti ja lihastakin on tullut.

Joten tsemppiä jatkossa. Rankkaa tulee olemaan. Varsinkin silloin kun pääsee tavoitteseen ja houkutukset uhkaa jälleen.

Hyvä homma Protsku.:thumbs: Vaikka en sinua henk.koht tunnekkaan, mutta tällaisista jutuista tulee itsellekkin hyvä fiilis.

Krago sanoi:
Hyvä homma Protsku.:thumbs: Vaikka en sinua henk.koht tunnekkaan, mutta tällaisista jutuista tulee itsellekkin hyvä fiilis.

Tuo on muuten ihan totta. Protskulle propsit ja tsempit. :kippis1: eiku :thumbs:

Kysäri viellä protskulle. Lopetitko myös kahvin juonnin kokonaan? Entäs onko kaikki vähänkään enemmän sokeria sisältävät tuotteet pannassa jos ton verensokerin haluut pitää tasasena? Entäs malto palkkarissa?

Itsellä on lipsunu toi syömäpuoli pikkasen aiemmista spartalaisista vuosista ja noin vuodessa 100kg->110kg. Sanosin että pelkkää läsää lisäys. Ja energiat on hukassa pahasti. Taidan kans siirtyy taas vanhaan askeettiseen menoon, eihän tästä elämästä näköjään muuten kunnialla selviä hengissä!

Edit: ja vitut täs mitään taideta siirtyä vaan siirrytää kans tältä seisomalta. Kiitti herätyksestä prode!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom