Protsku ei sekoitu kunnolla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Majestic
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
48
Loogisesti ajatellen, jos protsku jää sekoittaessa kokkareiseksi, osa siitä jää elimistössä hyödyntämättä, tai ainakin imeytyy hitaammin. Onko näin?

Ainakin Fastin heraproteiinihydrolysaatti sekoittuu todella huonosti pelkällä lusikalla ja shakerilla. Kokeilin tehosekoittimella ja tulipas kuohkeaa ainetta. Hieman joutuu näkemään vaivaa ja on sottaisempaa, mutta taitaa olla ainoa keino.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Majestic sanoi:
Ainakin Fastin heraproteiinihydrolysaatti sekoittuu todella huonosti pelkällä lusikalla ja shakerilla. Kokeilin tehosekoittimella ja tulipas kuohkeaa ainetta. Hieman joutuu näkemään vaivaa ja on sottaisempaa, mutta taitaa olla ainoa keino.

No problem. Itsekin tuskailin saman asian kanssa. Apu tuli yllättävältä taholta: vaimo antoi leipomisohjeet.

Pistä jauhe mukiin. Pistä vain vähän nestettä päälle. Veivaa koko rosko tahnaksi. Lisää tämän jälkeen loput nesteet ja veivaa lisää. Avot.

Xl protskun kanssa olen toiminut näin.. luraus kuumaa vettä, sekoitus lusikalla, ravista ja lisää kylmää vettä tarvittava määrä

Minkä ihmeen takia sen jauhon pitää olla TÄYSIN sekoittunutta sitä noin kaksi(2) sekuntia kestävää koitosta varten, jota myös juomiseksi kutsutaan??? :rolleyes:

kamat purkkiin, kansi päälle, ravistus ja nielaisu. jos purkkiin jäi jotain kokkoja, niin loraus lisää vettä purkkiin, pyöräytys ja taas niellään.

ehkä naurettavin "ongelma" minkä olen taas vähään aikaan kuullut(lukenut).

No jollain muulla merkillä tuo ongelma oli ihan oikea, kun sellaista hiutaleista kokkaremoskaa ei yksinkertaisesti pystynyt juomaan. Sekaisin sen sai kun ravisti sheikkerissä 10 minuuttia, tosin se oli minuutissa vaahdonnut koko purtilon umpeen... Onneks nyt noilla nykysillä ei ole ollu vastaavaa ongelmaa.

Käytän seuraavaa tekniikkaa: pistän vedet ja jauhot (esim fast hera80 jota käytän eniten) sheikkeriin ilman ritilää ja ravistelen oikeen kunnolla puolen minuutin ajan. Niin että tulee kunnolla vaahtoa eikä näy pahemmin paakkuja eikä heraa ole jääny sheikkerin seinämille. Sitten juoman voi laittaa 10 minuutiksi jääkaappiin tai pöydälle ja kuunnella vaikka pari biisiä koneella sillä välin.

10 minuutin kuluttua vaahto on laskeutunut ja juoman seassa ei ole paakkuja. Pieni parin ranneliikkeen ravistus, jotta saadaan herat pois pohjasta ja sitten juoma naamariin. Ei oo paakkuja eikä vaahtoa! :thumbs:

Ei sitä juomaa ole aina pakko siitä suoriltaan vetää vaan voi odottaa pari minuuttia.

Sekin saattaa vaikuttaa, jos sheikkerin laittaa vettä liikaa, tällöin sekoitusteho jää heikoksi, kun tavara ei pääse kunnolla ja vauhdikkaasti liikkumaan sheikkerin sisällä.
2/3 täyteen ja ravistusta.

Prof sanoi:
Xl protskun kanssa olen toiminut näin.. luraus kuumaa vettä, sekoitus lusikalla, ravista ja lisää kylmää vettä tarvittava määrä

Mun XL:lle ei tarvii kun näyttää näyttää sheikkeriä niin se menee ja sekoittuu veteen tai maitoon. :D

Mulla ainakin fastin jauhot sekoittuu ilman mitään ongelmaa, Whey3 + malto+ krea purkkiin,
vesi sekaan ja muutama sheikkaus ja se on siinä.
Ei mitään ongelmaa enkä myöskään käytä ritilää purnukassa.

Paras keino kun ostatte pienen vispilän joka sopii mukiin/kuppiin mikä nyt onkaan. Sillä kun sekoittaa ja vatkaa muutaman sekunnin niin on kyllä paakut muussina!! Näin itse aina!

isoJ sanoi:
Mulla ainakin fastin jauhot sekoittuu ilman mitään ongelmaa, Whey3 + malto+ krea purkkiin,
vesi sekaan ja muutama sheikkaus ja se on siinä.
Ei mitään ongelmaa enkä myöskään käytä ritilää purnukassa.

Ihan samaa settiä ole vetänyt minäkin, eikä todellakaan ole ollut minkäänlaisia paakkuuntumisongelmia, pari ravistusta ja sheikkerissä on tasaista juomaa. Olisko huono sheikkeri, jos Fastin kama ei sekoitu?

Neuvostoliitto sanoi:
Mun XL:lle ei tarvii kun näyttää näyttää sheikkeriä niin se menee ja sekoittuu veteen tai maitoon. :D

No onko sulla sitä kahvi XL:llää ?

koska se ainakin sekoittuu tosi huonosti, kun taas banaani ihan loistavasti !

Kokkareita löytyy itsellä aina proteiinista. Mutta juonkin pieruproteiinia ja tuo on kyllä niin turhaa hifistelyä, että ei kannata asialla päätä painaa.

Minulla ei kokemusta ole kuin fastin hera80 ja malto6 drinkeistä, ja laitan vielä vähänlaisesti vettä. Malto vähän kökkööntyy jos ei laita tarpeeksi vettä, mutta hera sekoittuu tosi helposti ja hyvin.

Hohoo.. Minäpä sekoitan XL-proteiinin kahvikuppiin haarukalla.. Joskus pari kökkylää jää mutta ei niitä huomaa. :D

Prof sanoi:
No onko sulla sitä kahvi XL:llää ?

koska se ainakin sekoittuu tosi huonosti, kun taas banaani ihan loistavasti !

Minulla tuo kahvi-XL on sekoittunut myös ihan hyvin. Vesi sheikkeriin, jauho päälle, ravistus ilman ritilää ja naamaan. Jää siihen joskus muutama pieni sattuma, mutta ei se menoa haittaa.

ttopi sanoi:
Minulla tuo kahvi-XL on sekoittunut myös ihan hyvin. Vesi sheikkeriin, jauho päälle, ravistus ilman ritilää ja naamaan. Jää siihen joskus muutama pieni sattuma, mutta ei se menoa haittaa.
Myös minulla kahvin makuinen XL on sekoittunut hyvin. Minulla on tosin ollut tapana kaikkien jauhojen kanssa laittaa ensin jauhot pohjalle, jonka jälkeen vettä (palautusjuoma) tai maitoa (välipala/iltajuoma) päälle. Välillähän tuonne pohjalle tarttuu jonkin verran jauhoja, joita saa ravistella muutamankin minuutin sekaisin, mutta loppujen lopuksi jauhot sekoittuvat hyvin nesteeseen.

Olen myös itse käyttänyt samaa tekniikka kuin mattibodari, ja antanut välillä vaahdon laskeutua. Lisäksi, kun sekoitetun juoman antaa vähän aikaa seistä, maku on ainakin omasta mielestäni parempi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom